Gå til innhold

Jeg har lyst til å kverne min egen kaffe, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kverner du kaffebønnene selv? Hva trenger jeg av utstyr, og hvilken kaffe er best etter din mening?

Anonymkode: 3a12a...6f4

Skrevet

??  Du trenger kaffebønner og kaffekvern.  Jeg foretrekker mørkbrent kaffe, men hvilken kaffe som er best finnes det ikke ett svar på.  Smak og behag vet du.

Anonymkode: b329e...7e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg  bruker mest denne, selv om den var kjøpt som en enkel kvern for å ha på hyttta Andersson CEG 1.0 Coffee Grinder | NetOnNet enkel å tømme og holde ren.

Ellers kan du se forskjellige varianter her

Kaffekvern Test 2022 → Finn Best i Test kaffekvernen (Best i Test guide) (forbrukerliv.no)

Selv varierer jeg endel i forhold til bønner, jeg liker mørkbrente best. 

Anonymkode: a4ead...2bb

Skrevet (endret)

Du trenger jo bare bønner, kaffekvern og hva enn slags bryggemetode du ønsker. Er ikke så erfaren enda at jeg kan si hva slags kaffe jeg foretrekker. Det er jo en smakssak. Det første du bør tenke på er hva slags kaffe du skal brygge. Er det bare vanlig filter, så trenger du ikke så dyre greiene. Skal du over i mer "finere"(finere kverningsgrad) kaffetyper som espresso, mokka etc. Kan det være lurt å investere bittelitt mer penger i det.

Skal du ha elektrisk eller håndkvern? Hvor store kvanta trenger du å kverne(håndkvern vs elektrisk)?

Jeg brygger stort sett til meg selv, og da presskanne og mokka. Har investert i Comandante håndkvern. Men den er ganske dyr, og en bruker lang tid hvis en skal kverne til flere stykker.

Synes forresten Tek.no har en god test på elektriske kverner.

Endret av Cordelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...