Gå til innhold

Menn som inviterer seg selv på overnatting. Rødt flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver denne tråden for å lufte litt.  Han jeg dater inviterte seg selv på overnatting og nå har jeg fått litt avsmak på han og lurer på om det er normalt? Vi har bare vært på tre dager: en tur og to middager. Etter forrige middag fulgte han meg hjem og ble med opp og jeg følte meg presset til sex (dumt å invitere han inn) så vi hadde det, jaja greit nok gjort er gjort og han dro hjem ganske rett etter. Nå avtalte vi ny date og jeg tenkte en middag eller noe lignende ute som vi pleier men han sa han skulle ta med tingene sine for overnatting "Bare så du vet det tar jeg med reisebag på fredag. Ja jeg tenkte å kræsje hos deg, nei jeg spør ikke først" skrev han! For det første har han ikke noe i mitt personal space å gjøre så tidlig og for det andre ødela han hele romantikken med å si det sånn! "Kræsje" høres ut som han skal snylte sofa av en kompis for å sove gratis og ikke fordi han er forelsket og vil tilbringe mer tid sammen.  Nå kjenner jeg faktisk avsmak for han... Overreagerer jeg eller er det et rødt flagg at han inviterer seg selv til overnatting uten at vi noen gang har snakket om det? Føler jeg knapt kjenner han 

Anonymkode: 7e85b...9d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil at han overnatter ville jeg sagt ifra. Liker du å være sammen med ham? 

Anonymkode: ee397...aa0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han gnir seg i hendene nå. Manipulatoren har endelig truffet en naiv dame i ts som er lett å styre. Han er sjefen nå og har skaffet seg en tømmestasjon. Så naiv du er ts synes jeg ikke synd på deg..

Anonymkode: b2e2f...353

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter forrige middag fulgte han meg hjem og ble med opp og jeg følte meg presset til sex (dumt å invitere han inn) så vi hadde det,

Rødt flagg allerede her, slik vil du ikke ha det fremover. Det at han bestemmer at han skal "krasje" hos deg er ti ekstra røde flagg.
Skal du ha noe mer med denne fyren å gjøre må du sette grenser og si fra. Om du ikke gjør det bare inviterer du til at han overkjører deg enda mer, som han også er i ferd med å gjøre nå. 

Anonymkode: 6aa5c...7b2

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Dersom noen nærmest informerte meg om at de skulle overnatte etter at jeg hadde følt meg presset til sex første gang, ville jeg rett og slett ikke gått på flere dater med vedkommende. Ingen ting er så avtennende som at noen prøver å overkjøre og bestemme over meg.

Anonymkode: f8dec...53b

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg hadde reagert akkurat som deg. Måten han ordla seg på og tok liksom som en selvfølge. Ikke noe særlig romantisk eller fordi han uttrykte at han likte deg så godt.

Tror jeg ville sagt at jeg dessverre nå ikke føler så mye for satsingen på oss lenger, og føler for å si nei takk til videre kontakt.

Eller hvis du er interessert, men ikke i sex, så sier du det. Du kan si at du føler det ble vanskelig nå, og føler ikke de rette følelsene for at du skal bli med hjem og overnatte. Føler også sexen ble for tidlig, og jeg har ikke vært og er ikke klar for det.

Endret av exictence
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Enig med existence. Du må si fra hvordan det føles for deg og at du følte deg presset sist. Best å være ærlig og rett frem. Hvis han ikke viser forståelse for å vente med sex er det bare å si takk for deg. 

• Liker 5
Skrevet

Når du ikke klarer å sette grenser for deg selv og din kropp holder du deg unna menn til du faktisk klarer det. Hjelpes 🤦‍♀️

Anonymkode: 40a15...7b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har dårlige sosiale antenner på dating, og han har ikke nok følelser for deg (og/eller er for egosentrisk) til å være oppmerksom på deg og prøve å være hva du trenger.  Han er fornøyd med å ha innpass. 

For noen er dette en helt normal fremgangsmåte, og noen får til bra forhold også med mer tilknytning etterhvert, men det er ikke noe du trenger å tilpasse deg til når du egentlig ønsker en annen standard. 

Også ville jeg reflektert over "følte meg presset til å ha sex". Jeg tolker situasjonen til at han hadde en forventning eller nesten tok det som en selvfølge, ikke at han direkte utøvde et press. Hvis det er riktig, bør du gjerne legge en plan for hvordan du kan sikre i fremtidige møter med menn at du tar dine egne valg ut fra hva som er best for deg, og ikke blir passivt en del av andres plan. 

• Liker 2
Skrevet

Syntes ikke det høres ut som du har følelser nok for han til å fortsette daitingen. 

Anonymkode: b838f...a8d

• Liker 1
Skrevet

Jeezez, er dette noe å stusse i da, ts? Hvis du ikke skjønner at dette er en drittsekk, så…🫣

Anonymkode: c4d66...57b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver denne tråden for å lufte litt.  Han jeg dater inviterte seg selv på overnatting og nå har jeg fått litt avsmak på han og lurer på om det er normalt? Vi har bare vært på tre dager: en tur og to middager. Etter forrige middag fulgte han meg hjem og ble med opp og jeg følte meg presset til sex (dumt å invitere han inn) så vi hadde det, jaja greit nok gjort er gjort og han dro hjem ganske rett etter. Nå avtalte vi ny date og jeg tenkte en middag eller noe lignende ute som vi pleier men han sa han skulle ta med tingene sine for overnatting "Bare så du vet det tar jeg med reisebag på fredag. Ja jeg tenkte å kræsje hos deg, nei jeg spør ikke først" skrev han! For det første har han ikke noe i mitt personal space å gjøre så tidlig og for det andre ødela han hele romantikken med å si det sånn! "Kræsje" høres ut som han skal snylte sofa av en kompis for å sove gratis og ikke fordi han er forelsket og vil tilbringe mer tid sammen.  Nå kjenner jeg faktisk avsmak for han... Overreagerer jeg eller er det et rødt flagg at han inviterer seg selv til overnatting uten at vi noen gang har snakket om det? Føler jeg knapt kjenner han 

Anonymkode: 7e85b...9d0

Hvis noen hadde sagt sånn til meg, så hadde jeg fått helt avsmak på fyren. Utrolig ubehagelig. «Nei, jeg spør ikke først». Jo selvfølgelig, så skal man spørre først. Det er normal høflighet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har ikke noe i min "personal space" å gjøre? Fra når ble dette så klinkende klart? 

Du har jo allerede hatt sex med denne typen. Om så litt motvillig(mentalt.) For Nei har du visstnok ikke sagt.

JEG hadde faktisk fått Rødt flagg som mann hvis jeg skulle bli møtt med såpass inkonsekvens..

Anonymkode: 61acf...c4e

Skrevet

Æsj, for en usexy måte å skrive på. Normal høflighet å spørre først. 
Bare gi beskjed at dette er over. 

Anonymkode: a9b2a...092

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Han har ikke noe i min "personal space" å gjøre? Fra når ble dette så klinkende klart? 

Du har jo allerede hatt sex med denne typen. Om så litt motvillig(mentalt.) For Nei har du visstnok ikke sagt.

JEG hadde faktisk fått Rødt flagg som mann hvis jeg skulle bli møtt med såpass inkonsekvens..

Så du mener at hvis man allerede har hatt sex, så er det en selvfølge at man kan overnatte uten å spørre og ta seg til rette sånn generelt?

Anonymkode: f8dec...53b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Man inviterer seg ikke på overnatting for første gang uten å spørre først. Det handler om normal folkeskikk, normale sosiale antenner.

At du hadde fått rødt flagg av det - vel, det sier alt om deg og dine verdier. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Svar at han ikke trenger å ta med seg noe. Du har allerede kjøpt tannbørste, underbukser til ham, sengetøy, ny dyne, et ekstra nattbord og hengt opp et bilde av ham på veggen.

• Liker 6
Skrevet

Kvinner som inviterer seg selv og legger igjen tannbørsta?
Rødt flagg! Du SKAL være kjæresten min.
Akkurat som dere er bedre

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rødt flagg allerede her, slik vil du ikke ha det fremover. Det at han bestemmer at han skal "krasje" hos deg er ti ekstra røde flagg.
Skal du ha noe mer med denne fyren å gjøre må du sette grenser og si fra. Om du ikke gjør det bare inviterer du til at han overkjører deg enda mer, som han også er i ferd med å gjøre nå. 

Anonymkode: 6aa5c...7b2

Presset han deg faktisk, eller var det følte presset noe du selv laget i hodet fordi du lot han bli med inn?

Viktig å vite om presset er reelt eller om det var noe du påla deg selv. 

Anonymkode: f51e9...3f2

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Hvis det føles feil for deg så må du si det til han. Han kan jo ikke bestemme at han skal overnatte hos deg. Bare den måten å ordlegge seg, "nei, jeg spør ikke først", hadde fått meg til å lure på hele fyren og det hadde ikke blitt noe overnatting og ingen flere dates der om det var meg. Fyren må jo mangle totalt sosiale antenner.

Bare fordi dere har hatt sex en gang så er ikke dette noe du trenger å gå videre med og han har ingenting med å bestemme over deg. Om det føles feil, så gå videre. Det finnes bedre menn der ute.

Endret av AprilRyan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...