Gå til innhold

Hvilken restaurant/kafe i Oslo er din favoritt?

AnonymBruker

Mat  

21 stemmer

1. 1. Hvilken restaurant/kafe i Oslo liker du best?

• Cafe Engebret
      2
    • Gamle Raadhus
      0
    • Cafe Skansen
      0
    • Stortorvets Gjæstgiveri
      0
    • Restaurant Finstua/Kafe Seterstua (Frognerseteren)
      0
    • Sjømagasinet
      1
    • Olympen
      0
    • Chez Colin
      3
    • Der peppern gror
      1
    • Larsen restaurant og pub
      0
    • Den glade gris
      1
    • Annet sted
      13

Anbefalte innlegg

Tenker da på totalen. Utvalg av retter, service, prisnivå, estetikk, tilgjengelighet osv. Vil gjerne høre om deres erfaringer, da jeg synes mat er interessant, og setter pris på et godt måltid de gangene jeg er der. Synes du noen av de andre alternativene er bra, eller vet om noen andre som ikke er nevnt, blir jeg glad hvis du også gir dette en liten omtale. Er det steder du generelt anbefaler folk å styre unna, må du gjerne nevne dette også. 

Anonymkode: 1eb18...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo an på til hva. Men for middag liker jeg Rest, Hotshop og Nodee Sky best.

Anonymkode: 2bb04...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (13 timer siden):

Stock. Og Rivoli. 

Disse er gode ja :) 

Men jeg liker også rimelige steder, som en burger på Troys. Eller burrito hos freddys ved jacobs kirke.

Anonymkode: 44098...1b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Oslo har blitt en by med svært mange gode restauranter i alle prisklasser, for alle anledninger. Jeg synes det er vanskelig å kun si ett sted, da det har mye med setting, atmosfære, type mat, selskapet du er med - vennegjengen eller date liksom. Var det noen spesifikk kategori du tenkte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (24 minutter siden):

Jeg synes Oslo har blitt en by med svært mange gode restauranter i alle prisklasser, for alle anledninger. Jeg synes det er vanskelig å kun si ett sted, da det har mye med setting, atmosfære, type mat, selskapet du er med - vennegjengen eller date liksom. Var det noen spesifikk kategori du tenkte?

Tusen takk for et fint svar! Gledelig å høre at det finnes mye bra å velge mellom i hovedstaden. 

Du må gjerne nevne noen steder du virkelig mener er verdt et besøk, helt uavhengig av kategori/spesialitet. Liker mye forskjellig mat, så det er noe jeg setter stor pris på, og vil bite meg merke i.

Har du også et par tips om en fin fransk eller gresk restaurant, ville jeg blitt veldig glad for anbefalinger også der. Vet du for øvrig om et tradisjonelt norsk sted, som blant annet serverer kumle med saltkjøtt, hadde det vært fantastisk med en tilbakemelding. Det er det lenge siden jeg har spist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg gikk på da jeg bodde i Oslo for lenge siden var Curry&Ketchup og Krishnas Cuisine på Majorstua, og Punjab Tandoori på Grønland. Jeg liker nesten bare å spise Indisk mat eller en slags crossover når jeg går ut, og liker ikke stive og pyntede steder, samt at jeg har dårlig råd så det begrenser seg hvor jeg kan gå også. 
Bortsett fra at maten var god, husker jeg disse stedene som avslappede steder der det var godt å være.
Krishna har bare en meny pr dag, som består av ulike ting som hovedrett, suppe, salat, brød, dessert osv. Maten var alltid god da jeg bodde der, og de eksisterer enda, så den er sikkert fortsatt god. De to andre har et godt utvalg, Punjab Tandoori har kun Indisk og er råbillige, mens Curry&Ketchup har andre retter også.

Anonymkode: 74659...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 2.12):

Tusen takk for et fint svar! Gledelig å høre at det finnes mye bra å velge mellom i hovedstaden. 

Du må gjerne nevne noen steder du virkelig mener er verdt et besøk, helt uavhengig av kategori/spesialitet. Liker mye forskjellig mat, så det er noe jeg setter stor pris på, og vil bite meg merke i.

Har du også et par tips om en fin fransk eller gresk restaurant, ville jeg blitt veldig glad for anbefalinger også der. Vet du for øvrig om et tradisjonelt norsk sted, som blant annet serverer kumle med saltkjøtt, hadde det vært fantastisk med en tilbakemelding. Det er det lenge siden jeg har spist. 

Hm, dette er vanskelig kjenner jeg. Jeg elsker å dra ut og spise, teste nye restauranter og steder. Men noen jeg synes skiller seg ut:
- Libanesisk/meze: Zaratustra Meyhane og Feniqia (begge er forholdsvis nye, glimrende mat
- Senegalesisk: Njokobok. Ny, tror det er den eneste restauranten med den type mat. Veldig hyggelig, mindre nabolagsrestaurant. De hjelper deg med å sette sammen en svær fjøl med masse type grillmat. Fantastiske smaker
- Klassisk fransk restaurant anbefaler jeg Brasseriet France, nydelige autentiske lokaler, strålende service og god mat
- Indisk: Jewel of India (vært der i en årrekke, leverer gang på gang) og Nimbu (ganske ny)
- Norges beste dumplings og dimsum (anbefaler setmenyen nede i kjelleren): Golden Chimp
- Asiatisk offentlig kjent hemmelighet: Szechuan Chengdu (spør om den «hemmelige» menyen
- Nodee Sky: fantastisk utsikt i nydelige lokaler, herlige drinker og god sushi

Komle ❤️ Vi må da hedre balltorsdag! Det serverer de blant annet på Kaffistova (tradisjonsrike),  Stortorvet Gjestgiveri og selveste Harry Holes sted Schrøder!

For en mer ekstravagant, luksusfølelse med setmenyer vil jeg på det sterkeste anbefale Rest - en kulinarisk reise og opplevelse verdt hver en krone. Setmenyen på Kontrast, Geita, Einer og Aquarie.

Hehe, jeg tenkte å prøve å begrense meg litt, men er så mange herlige steder. Hot Shop er også bra, men de pleier å være fullbooket mange mnd i forveien. Noen få tips til, personlige favoritter mye pga stemningen:
- Ching Ching, «rosa restaurant» litt bortgjemt i en sidegate. Overraskende god mat, veldig hyggelig sted og herlig atmosfære
- Sudøst på sommeren - herlig uteservering
- Mathallen Vulkan, da særlig Barramon. Byens desidert beste pintox
- TXOTX: nydelig baskisk tapas
- Izakaya: litt vanskelig å finne, er i en vanlig «boliggate» og ikke særlig merket. Genuin japansk mat, langbord, småretter, asiatisk øl og sake, strålende stemning.
- Kanpai, forholdsvis ny asiatisk spisested

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (På 10.11.2022 den 3.55):

Hm, dette er vanskelig kjenner jeg. Jeg elsker å dra ut og spise, teste nye restauranter og steder. Men noen jeg synes skiller seg ut:
- Libanesisk/meze: Zaratustra Meyhane og Feniqia (begge er forholdsvis nye, glimrende mat
- Senegalesisk: Njokobok. Ny, tror det er den eneste restauranten med den type mat. Veldig hyggelig, mindre nabolagsrestaurant. De hjelper deg med å sette sammen en svær fjøl med masse type grillmat. Fantastiske smaker
- Klassisk fransk restaurant anbefaler jeg Brasseriet France, nydelige autentiske lokaler, strålende service og god mat
- Indisk: Jewel of India (vært der i en årrekke, leverer gang på gang) og Nimbu (ganske ny)
- Norges beste dumplings og dimsum (anbefaler setmenyen nede i kjelleren): Golden Chimp
- Asiatisk offentlig kjent hemmelighet: Szechuan Chengdu (spør om den «hemmelige» menyen
- Nodee Sky: fantastisk utsikt i nydelige lokaler, herlige drinker og god sushi

Komle ❤️ Vi må da hedre balltorsdag! Det serverer de blant annet på Kaffistova (tradisjonsrike),  Stortorvet Gjestgiveri og selveste Harry Holes sted Schrøder!

For en mer ekstravagant, luksusfølelse med setmenyer vil jeg på det sterkeste anbefale Rest - en kulinarisk reise og opplevelse verdt hver en krone. Setmenyen på Kontrast, Geita, Einer og Aquarie.

Hehe, jeg tenkte å prøve å begrense meg litt, men er så mange herlige steder. Hot Shop er også bra, men de pleier å være fullbooket mange mnd i forveien. Noen få tips til, personlige favoritter mye pga stemningen:
- Ching Ching, «rosa restaurant» litt bortgjemt i en sidegate. Overraskende god mat, veldig hyggelig sted og herlig atmosfære
- Sudøst på sommeren - herlig uteservering
- Mathallen Vulkan, da særlig Barramon. Byens desidert beste pintox
- TXOTX: nydelig baskisk tapas
- Izakaya: litt vanskelig å finne, er i en vanlig «boliggate» og ikke særlig merket. Genuin japansk mat, langbord, småretter, asiatisk øl og sake, strålende stemning.
- Kanpai, forholdsvis ny asiatisk spisested

Tusen takk for svært utfyllende svar! Nå har jeg fått noen nye ideer her. Håper jeg kan spørre deg også om eventuelle andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Shit, jeg har bodd i Oslo i 41 år og kjenner ikke halvparten av stedene en gang.)

Foretrekker dog å gå på Listen to Baljit og Nimbu. Ellers bruker jeg bare Foodora. 

Anonymkode: 90111...cdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimsum by taste of China er min absolutt favorittrestaurant i Oslo. Nydelig dimsum, hovedretter og chiliolje.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tusen takk for svært utfyllende svar! Nå har jeg fått noen nye ideer her. Håper jeg kan spørre deg også om eventuelle andre steder. 

Det er det selvsagt bare å gjøre :)  Jeg er jo litt over gjennomsnittet glad i å spise ute, og oppdage nye steder, så liker å gi tips til andre og. Og selvsagt motta tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

East Kitchen på Grunerløkka

Anonymkode: 6cc53...62c

De har faktisk veldig god sushi der, til en ganske rimelig penge. Selv pleier jeg bare å ta take away derfra, er ikke verdens mest koselige sted…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...