Gå til innhold

Svigerinne "hånte" meg da jeg lekte hest.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er aldri greit å bli ufin. Særlig ikke foran barn. 

Jeg kan skjønne at hemningsløs herjing i et selskap er slitsomt og at hun derfor kanskje var frynsete i nervene fra før. 

Anonymkode: c2492...850

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Her var det mange ufine ord som hun ikke kan ta tilbake. Det går fint an å be noen om å roe seg uten å være ufin. Dine tantebarn er heldige som har en tante som vil leke slik med dem. Hundene burde vært stoppet, og hvem sin jobb var det? 

Anonymkode: d8c8f...ee4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så fint at du leker med barna. Det gøyeste barn vet er voksne som leker. Hysteri blant enkelte her i tråden. Et lite kutt i pannen står barnet i. Verre at det må høre voksne som krangler og er ufine. 

Anonymkode: 2a230...5ac

Vi herjer også. Utendørs. Og innimellom kan det bli høylytt i egen stue/lekerom, når det bare er oss.

Men å dra opp stemningen med å leke hest i en dagligstue som er full av folk og fire hunder.... Det er en uting. Skade eller ikke, lydnivået i seg selv er jo galskap når man er mange samlet. 

Her er det også store og små i alle aldre. Og selvfølgelig får barna leke, og slipper å delta i en dannet samtale, som mange i denne tråden tror er alternativet til TS sin lek. Man finner frem tegnesaker, man spiller spill sammen, innimellom settes Barne TV på lavt nivå. Eller en tur ut i hagen eller snøen for å få ut litt energi. 

Anonymkode: f9a82...cd5

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er over 40, og "blir revet med", når du løper rundt i stua og herjer??

Anonymkode: dcc0d...794

Lek har ingen aldersgrense. 

Anonymkode: a0f66...79e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er over 40, og "blir revet med", når du løper rundt i stua og herjer??

Anonymkode: dcc0d...794

Man blir ALDRI for gammel for lek!

Anonymkode: ec988...5e6

• Liker 8
Skrevet

Støtter absolutt deg ts. Svigerinnen din opptrer jo her svært urimelig og med et voldsomt sinne, egentlig uten grunn. Som tante er du jo bare god og morsom overfor niesen din og uhell skjer, og som du sier så var det jo hunden som veltet dere. Svigerinnen virker som å ha et voldsomt temperament ev har et personlig problem som hun tar ut på deg. Hvilken voksen mor hadde skjellt ut og kalt opp voksne mennesker på denne måten, i en slik situasjon? Å bli redd for barnet sitt er en ting men å "klikke" slik er vel så umodent som noe annet.. Her skulle du som flere har påpekt stått opp for deg selv med å si at uhell skjer, hunden veltet dere og kalle opp og skjelle deg ut slik ikke er akseptabel oppførsel. Det er hun som må ta seg sammen. 

Anonymkode: a77cd...c68

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lek har ingen aldersgrense. 

Anonymkode: a0f66...79e

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man blir ALDRI for gammel for lek!

Anonymkode: ec988...5e6

Det var ikke det som var temaet. Lek er gøy, men som den eneste voksne i lek med små barn - og fire HUNDER - så har man ansvaret for sikkerheten. Man kan aldri bli så «revet med» at man glemmer det. 
De aller fleste voksne er dessuten ekstra obs når det handler om andres barn.

Anonymkode: a0d87...566

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
supernova_87 skrev (8 timer siden):

Hun var verbalt voldelig. Hun skjelte ut et annet voksent menneske, og gjorde situasjonen skremmende og ubehagelig for både barn og voksne. Hvordan hadde du reagert om dette var en mann? Dette er ufattelig frekt overfor TS, men også familien. Og ikke minst for datteren sin. Hva tror du barn lærer av oppfarende voksne som reagerer sånn av et fall og et lite uhell? De lærer at verden er farlig og at man alltid må passe seg, de blir skremt. 

TS kan riste dette av seg, men om moren er sånn i mange situasjoner så er det klart barnet vil ta skade. 

Nettopp. TS burde sendt inn bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymkode: b6b88...b7c

Skrevet
Maestro skrev (5 timer siden):

Vel. 

Hos oss er det to barn. Da hun eldste var 1 år, viste min Stefar hvordan hun fikk is i håret 😬 Ble ganske morsomt 😂Litt irritert søster av meg, men hjem og dusje ungen så gikk det så fint så. 

Her har vi lekt med vannpistol inne! I alle år. Siden jeg var barn og min Stefar flytta inn. Så han er glad han og være Bestefar 🤭 Dette skjer og i familie selskap. 🤭😂

Vi er bare jenter, utenom partnere. Så her tatler vi, ler og tøyser og fjaser. Tuller og tøyser med ungene. Og ja, min mor lå på gulvet med de da de var helt små. Ikke som hest, men mye annet. Bygga slott, festning og alt mulig i stua med puter og tepper. 

Jeg skjønner svigerinna de. Men hun er i deres familie og, å må innrette seg etter det. Hvordan hun har det i SIN familie, er jo ikke likt i andre sine familier. Min søster hadde Bjeffa høyt med "nå er du forsiktig!!" eller noe. Men stoppa der. Ser virkelig ikke problemet med og tøyse og leke med barn, selv om man er voksen? Stoppet livet når man ble 35 liksom? 

Høres ut som at du har det fint i din familie.

Det jeg har uthevet er jeg imidlertid uenig i. Det er foreldrene som må få bestemme over egne barn. Det er ikke sånn at foreldre er henvist til å innrette seg etter hva andre vil at deres barn skal delta i.

Hvis mor syns leken er uansvarlig og gir ts beskjed om at dette må opphøre overfor hennes barn (slik hun tydelig nå har gjort), så må tanter og alle andre innrette seg etter det. Fra nå av må det altså være slutt på å være galopperende hest innendørs med niesa på ryggen og fire hunder løpende i beina. 

• Liker 4
Skrevet

Din svigerinne høres rett og slett psycho ut. Ingen normale voksne mennesker reagerer sånn eller har så lite respekt for andre! Og et lite kutt over øyet er vel ikke noe man får et gedigent sinneutbrudd over? Hun har vel levd svært skjermet med barna sine og aldri opplevd litt vill lek og moro.

Er hun fra den gamle adelen hvor barn aldri gjør noe annet enn å leke dannet med en ball i hagen? 

Støtter deg 100% - ville satt henne på plass neste gang du ser henne. SÅNN snakker man ikke til voksne mennesker som hadde et UHELL i lek!! 

• Liker 6
Skrevet

Forsøker å se begge sidene av saken. Tenker at svigerinnen din nok reagerte med sinne pga frykt for at barnet skulle være alvorlig skadet, men at hun i ettertid kunne ha beklaget for at hun kjeftet på deg foran alle/forklart at hun synes det kan bli litt mye styr og lek selv om hun skjønner du mener det godt.

Jeg er for at barn skal være barn, hos oss er det ofte høyt under taket. Samtidig er det greit at barna lærer forskjell på når det er lov å "herje" og når det passer seg med roligere lek. Hadde dere vært utendørs er det kanskje mer ok med herjing. Vet ikke hvor stort hus dere var i, men tenker at i et familieselskap er det greit å roe litt ned. Hadde dere vært i en loftstue/kjellerstue og et stykke unna de andre-mer ok. 

Å gire opp barn når kanskje foreldrene forsøker å lære dem å leke med innestemme ned kan oppleves frustrerende for foreldrene. 

Og regner forresten med at vedkurva ikke var nært en ovn som var i bruk? Isåfall ville jeg forstått reaksjonen til svigersøstera di veldig godt. Jeg lærer mine barn at de aldri skal leke nært ovnen, om den er i bruk eller ei. Plutselig glemmer de at den er varm. 

Når det er sagt synes jeg det er flott at du er en engasjert tante😊Husk på at det er foreldrene som bestemmer, og at det er flere hensyn å ta i familieselskap.

Anonymkode: 62d4b...dfd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du høres slitsom ut TS! Jeg skjønner svigerinnen din godt, hun er drittlei av deg og herjingen din. Du skal liksom være den «kule tanta» men er bare slitsom. 

….og det kunne gått mye verre med ungen. Bare flaks at hun ikke skadet seg skikkelig. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
Kuleku skrev (8 minutter siden):

Du høres slitsom ut TS! Jeg skjønner svigerinnen din godt, hun er drittlei av deg og herjingen din. Du skal liksom være den «kule tanta» men er bare slitsom. 

….og det kunne gått mye verre med ungen. Bare flaks at hun ikke skadet seg skikkelig. 

Faktisk litt enig her. Hun ble sikkert veldig redd for barnet.  Det kunne jo gått mye verre.  Å leke hest så voldsomt at hunden river deg over og ungen slår hodet høres uansvarlig ut. 

Høres ganske voldsomt og slitsomt ut. Dessuten kan det hende det bare var "dråpen ".  Kanskje hun virkelig ikke ønsket å vere der men ble "tvunget " av mannen..

Hun sa mange ufine ting som selvsagt ikke var greit.  Men vi hører jo bare din side.  Viss dette er et gjentagende mønster med "utrygg" lek kan jeg faktisk forstå henne.

Supert at du vil leke med tantebarn,  men det fins en mellomting 😊

Anonymkode: f9ecd...986

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er overraska over de som mener dette er TS sin skyld. Det er jo bare kjempekoselig å ha en tante som faktisk leker med barna og blir skikkelig med i leken. Hvis moren var så bekymra, kunne hun bedt TS roe ned FØR barnet slo seg. Ikke det at det er krise at barn faller og slår seg litt uansett. 

Og det er i alle fall veldig ugreit å kjefte sånn på noen. Jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel rundt henne etter det. 

Anonymkode: 1b838...02f

• Liker 4
Skrevet

Så heldig barna er som har en tante som gidder å leke, og herje. All forskning viser at det er svært sunt for barna med voldsom lek, også den som går helt over stokk og stein. Å slå hodet og få et kutt, for deretter å få trøst av en trygg voksenperson er også sunt. Både for relasjon, og forståelsen av verden. 

Det er usunt å vokse opp med voksne med giftige tunger. Voksne som tillater seg å være offentlig slem ovenfor en annen voksen - tenk hva hun kan si når hun er på tomannshånd og blir irritert på sin egen datter. 

Anonymkode: 5fb22...be6

• Liker 13
Skrevet

«Verbalt voldelig» er det noen som skriver.. Snakk om å overdrive. Tror nok ikke du hadde kommet noen vei hos polititet med å fortelle at du forårsaket oppgiring av hunder og barn, og at svigerinnen din deretter skjelte deg ut og sammenlignet deg med en klovn. Det er ikke vold å skjelle ut noen når det er konkrete ting ved f eks oppførsel de tar opp. Er dere veldig lette å krenke? 

Når det er sagt, så var det nok pinlig for din svigerinne å miste besinnelsen slik. Ubehagelig for deg. Tipper du har skapt mye irritasjon i lang tid, og at dette var dråpen. 

Der er nok også veldig slitsomt at du girer opp hunder og barn og skaper slike situasjoner. Slikt kunne dere tatt ute. Jeg skjønner at svigerinnen din er veldig irritert på deg. Det er ikke vanlig å hoie og skrike og gire opp i selskaper inne. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så heldig barna er som har en tante som gidder å leke, og herje. All forskning viser at det er svært sunt for barna med voldsom lek, også den som går helt over stokk og stein. Å slå hodet og få et kutt, for deretter å få trøst av en trygg voksenperson er også sunt. Både for relasjon, og forståelsen av verden. 

Det er usunt å vokse opp med voksne med giftige tunger. Voksne som tillater seg å være offentlig slem ovenfor en annen voksen - tenk hva hun kan si når hun er på tomannshånd og blir irritert på sin egen datter. 

Anonymkode: 5fb22...be6

Jeg vil prøve å nedskalere dette  litt. Det er helt normalt å koke over når en hendelse får barnet til å blø. Det er selvfølgelig dårlig, men sånt skjer. Ingen er perfekt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg skjønner godt den første reaksjonen der hun ble redd, og det forstår jeg. Men hun fortsatte å være ubehagelig og nedlatende lenge etter at situasjonen var roet seg. 

Anonymkode: fea2e...65a

Tenker at hun nå fikk utløp for sin mening om hvordan du oppfører deg i alle familieselskap.

Tok det i samme slengen når du allikevel klarte å gjøre skade på ungen hennes.

Hun har nok i flere år svelget din oppførsel i selskap av hensyn til alle andre i familien, men nå var det nok for henne.

Jeg som ikke orker slik opphausing av barn og dyr når man skal ha det hyggelig sammen med andre forstår henne veldig godt.

Noen burde sagt i fra til deg for lenge siden, så hadde begge sluppet å komme i denne situasjonen.  

Anonymkode: 0b513...339

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, men jeg liker bare å ha det gøy når vi treffes, og da blir jeg litt revet med og ting går over styr. 

Anonymkode: fea2e...65a

Du børr straks slutte med dette og gå å finne noen andre du kan gå overstyr med i andre settinger.

Skaff deg egne barn å herje med, så kanskje du slutter å øse opp andre i selskap.

Anonymkode: 0b513...339

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun får sette hjelp på kidden og pakke den inn i bobleplast da. 

Anonymkode: cfcff...18d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...