Gå til innhold

Svigerinne "hånte" meg da jeg lekte hest.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis skvatt moren og ble veldig bekymret for barnet, og da kan man bli/fremstå sint i fordi man blir så redd. Been there, done that, bortsett fra at jeg ikke har skjelt ut folk på den måten. Samboer blir også sånn, han blir sint når han egentlig er kjemperedd. Jeg unnskylder henne ikke, men det kan være en forklaring på reaksjonen.

Jeg for min del er litt misunnelig på evnen din til å leke og herje sånn med barna. Jeg mistet den evnen noen år før jeg fikk egne barn, og skulle gjerne hatt den nå. Kanskje det kan tones ned litt akkurat i familieselskap, selv om det er jo nettopp da det er gøy også, når ungene er samlet.

Anonymkode: e395b...ad7

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok. Jeg skjønner både henne og deg, hvorfor hun ble sur på deg, og hvorfor du ikke liker henne. Men selvfølgelig må du «ta på deg hyggeligmaska», det finns jo ingen alternativ? Og selvfølgelig er ikke hun kjip selvom hun foretrekker familieselskap der man oppfører seg, både barn og voksne. Du høres ut som en morsom tante, (og slitsom svigerinne) det  at du ikke skjønner at ikke alle er som deg, at andre aldri ville lekt hest noensinne…. Og de kan være  alrighte folk allikevel. 
Hun «krenka» deg ikke. Dere er veldig forskjellige, og hennes barn ble skada, det er alltid alvorlig, og du forstår ikke det en gang. 

Anonymkode: ffed2...1e8

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg skjønner faktisk din svigerinne veldig godt, men spørs jo litt hvor gammel du er også da om du er 18 eller 44?

Anonymkode: a0c11...2e6

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun ble nok bare bekymret for barnet sitt, har selv regaert for sterkt et par gangen når eldstemann var liten, og vært flau i ettertid👀

Skjønner at det ikke er behagelig for deg, synes også at det bare er flott med familiemedlemmer som leker med barna i slike selskap - men om hun i tillegg kommer fra en familie med andre holdninger rundt dette, så kan vel det også kanskje påvirke hennes reaksojn🤷🏽‍♀️

Hadde ikke overtenkt dette så mye om jeg var deg, du ville bare vel, uhell kan skje og hun ble nok bare redd.

• Liker 10
Skrevet

Kanskje ikke så lurt å øse opp hundene, når dere leker - da kan det fort bli litt for voldsomt.
Skjønner godt at svigerinnen din ble redd da ungen hennes slo hodet sitt.. Men er enig i at hun ikke burde skjelt deg ut foran alle sammen, på den måten. 

Ville ha prøvd å snakke med henne om det, og sagt unnskyld.

Anonymkode: f170c...308

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, pus85 said:

syns hun overreagerte men kjenner igjen scenariot her

kvinner er kvinner værst heter det

og drama baby mama er det alltid mellom svigermor/datter og kvinner i familien

syns hun overreagerte og hun prøvde selvfølgelig å heve seg over deg med å oppføre seg "voksent" og mene at du skal stjele oppmerksomheten, noe som også er ganske klassisk kvinner, sykelig opptatt av oppmerksomhet og status innad familie

bare ignorer henne

el classico drama mellom kvinner

🙄

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Det vakke no pent gjort ☹️ 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok. Jeg skjønner både henne og deg, hvorfor hun ble sur på deg, og hvorfor du ikke liker henne. Men selvfølgelig må du «ta på deg hyggeligmaska», det finns jo ingen alternativ? Og selvfølgelig er ikke hun kjip selvom hun foretrekker familieselskap der man oppfører seg, både barn og voksne. Du høres ut som en morsom tante, (og slitsom svigerinne) det  at du ikke skjønner at ikke alle er som deg, at andre aldri ville lekt hest noensinne…. Og de kan være  alrighte folk allikevel. 
Hun «krenka» deg ikke. Dere er veldig forskjellige, og hennes barn ble skada, det er alltid alvorlig, og du forstår ikke det en gang. 

Nei, det er virkelig ikke alltid alvorlig at ungene blir skadet..

Anonymkode: 55cf5...e35

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje ikke så lurt å øse opp hundene, når dere leker - da kan det fort bli litt for voldsomt.
Skjønner godt at svigerinnen din ble redd da ungen hennes slo hodet sitt.. Men er enig i at hun ikke burde skjelt deg ut foran alle sammen, på den måten. 

Ville ha prøvd å snakke med henne om det, og sagt unnskyld.

Begge bør si unnskyld. Dette var en ulykke, og sånn som kan skje. Sånn uthenging, utskjelling og ydmykelse hører ikke hjemme noe sted. Det var jo ikke akkurat slik at hun ønsket å skade barnet. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sannsynligvis skvatt moren og ble veldig bekymret for barnet, og da kan man bli/fremstå sint i fordi man blir så redd. Been there, done that, bortsett fra at jeg ikke har skjelt ut folk på den måten. Samboer blir også sånn, han blir sint når han egentlig er kjemperedd. Jeg unnskylder henne ikke, men det kan være en forklaring på reaksjonen.

Jeg for min del er litt misunnelig på evnen din til å leke og herje sånn med barna. Jeg mistet den evnen noen år før jeg fikk egne barn, og skulle gjerne hatt den nå. Kanskje det kan tones ned litt akkurat i familieselskap, selv om det er jo nettopp da det er gøy også, når ungene er samlet.

Anonymkode: e395b...ad7

Ja, jeg skjønner godt den første reaksjonen der hun ble redd, og det forstår jeg. Men hun fortsatte å være ubehagelig og nedlatende lenge etter at situasjonen var roet seg. 

Anonymkode: fea2e...65a

• Liker 16
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hun ble redd for barnet sitt...

Og du, det finnes en mellomting i fam selskap....

Anonymkode: dcc0d...794

Ja, men jeg liker bare å ha det gøy når vi treffes, og da blir jeg litt revet med og ting går over styr. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

At hæ? Jo, hun sa masse stygge ting til meg. Jeg ble kjempelei meg da niesen min slo seg og tok det veldig på alvor. Jeg var den som renset såret, trøstet niesen, fant et fint plaster med Elsa-motiv på, som jeg limte på pannen. Og moren gjorde ingenting annet enn å stå der og kjefte på meg. Kalle meg uansvarlig og oppmerksomhetssyk, fjollete og latterlig. Om den ungen ikke hadde lekt med meg, så hadde hun lekt uansett, og hun er vill og faller og slår seg stadig vekk. Jeg ble lei meg for at det skjedde da jeg lekte hest, men det var et uhell. Hun kunne like godt kjeftet på hundeeieren(min søster) til hunden som ble voldsom og veltet oss. Men hun fikk ingen kjeft i det hele tatt. Og uhellet hadde jo aldri skjedd viss den hunden hadde beholdt roen. 

• Liker 26
  • Hjerte 8
Gjest supernova_87
Skrevet

Fy faen for noen svar. Å være verbalt voldelig er ikke greit selv om man blir redd for barnet sitt!

Det din svigerinne sier er langt over grensen, og jeg skjønner godt at du ikke vil ha noe med henne å gjøre. At dere falt og barnet slo seg var et uhell, og koster barnet INGENTING opp mot den gleden hun får av å bli sett og føle seg trygg med en tante som ser henne og møter henne på hennes nivå. 

Det at din svigerinne er verbalt voldelig, er skremmende både for deg og barnet, og hører ikke noen plass hjemme. Hun burde jo nesten gå på sinnemestringskurs hvis hun mener at dette er en ok måte å få utbrudd på hos familien til svigers. 

Har ingen gode tips til deg, men skjønner godt at du er såret. Jeg ville kanskje prøvd å stå opp for meg selv, men hadde nok ikke klart det i situasjonen. Men skulle ønske jeg hadde sagt noe sånt som at "Dette var et uhell, og det gikk heldigvis bra. Men jeg tror x har det bra med at hun er så heldig å ha en tante som leker med henne og ser henne. Jeg setter ikke pris på at du snakker så frekt og nedlatende til meg, og håper du vil klare å holde besinnelsen en annen gang. Det blir utrivelig for oss alle når du snakker på den måten. Om du har noe du vil ta opp, så kan du gjøre det som en voksen."

Skrevet

Utskjelling er ikke greit. Men du er jo den som virkelig må se på oppførselen din. Å skade en femåring så alvorlig at hun slo hodet - og fikk et kutt like ved øyet er virkelig ikke greit. Du må gjerne kalle det et uhell, men når hundene «blir med på leken», og en av dem er er så stor og farlig at den river ned et voksent menneske, så har du selvsagt et ansvar for å avbryte umiddelbart.

Man blir ikke «revet med» når man har ansvar for små barn, TS. Leken er for barnas skyld, ikke for sen voksne.

Anonymkode: a0d87...566

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk din svigerinne veldig godt, men spørs jo litt hvor gammel du er også da om du er 18 eller 44?

Anonymkode: a0c11...2e6

Jeg er over 40, men ser ikke helt hvorfor det er relevant? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hun var verbalt voldelig. Hun skjelte ut et annet voksent menneske, og gjorde situasjonen skremmende og ubehagelig for både barn og voksne. Hvordan hadde du reagert om dette var en mann? Dette er ufattelig frekt overfor TS, men også familien. Og ikke minst for datteren sin. Hva tror du barn lærer av oppfarende voksne som reagerer sånn av et fall og et lite uhell? De lærer at verden er farlig og at man alltid må passe seg, de blir skremt. 

TS kan riste dette av seg, men om moren er sånn i mange situasjoner så er det klart barnet vil ta skade. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er over 40, men ser ikke helt hvorfor det er relevant? 

Voksne folk pleier å skjønne når man skal avbryte en lek, helst før det blir farlig.

Anonymkode: a0d87...566

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Sjokoladefruen skrev (55 minutter siden):

Hun ble nok bare bekymret for barnet sitt, har selv regaert for sterkt et par gangen når eldstemann var liten, og vært flau i ettertid👀

Skjønner at det ikke er behagelig for deg, synes også at det bare er flott med familiemedlemmer som leker med barna i slike selskap - men om hun i tillegg kommer fra en familie med andre holdninger rundt dette, så kan vel det også kanskje påvirke hennes reaksojn🤷🏽‍♀️

Hadde ikke overtenkt dette så mye om jeg var deg, du ville bare vel, uhell kan skje og hun ble nok bare redd.

Jeg har full forståelse for at hun ble redd da niesen min slo hodet og begynte å blø, og den reaksjonen som kom umiddelbart da hun skrek til meg der og da. Men det som er litt vanskeligere å ta inn over seg er det hun sa og den holdningen hun hadde etter alt hadde roet seg. Da var det ikke noe skrekk og fare med i bildet lengre, kun en mulighet for henne til å snakke meg ned og latterliggjøre meg. Og det gjorde hun, ja, lyst å si bitch. 

• Liker 8
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...