AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Som voksen skjønte jeg at jeg har vokst opp med en mor som har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Det er drøyt to år siden jeg brøt med henne. Det burde jeg ha gjort som ungdom, men, men.. Det jeg strever med nå, er at jeg ikke helt hvem jeg er. Jeg har latt som og tilpasset så mye i oppveksten. Det siste året har jeg sett en sammenheng mellom oppvekst og egne utfordringer. Som at jeg sjelden slapper skikkelig av og ofte føler jeg spiller skuespill. Er det andre som har det som jeg? Som i tillegg til djevelen og engelen på skuldrene har en observatør sittende der, klar til å gi tilbakemeldinger på hvor godt eller dårlig noe har gått? Anonymkode: 3ef3f...a0a 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Veldig leit å høre. Jeg har også vokst opp blant en del giftige familiemedlemmer og opplevd psykisk vold fra samboer. Vet mange ikke er for den løsningen jeg valgte, men for meg hjalp det bl.a. å bli kjent med meg selv og akseptere meg selv gjennom å lære om Carl Jungs kognitive funksjoner som senere ble til Myers Briggs (anbefaler ikke testene da de er veldig misvisende). På den måten fant jeg meg selv og fikk se gjennom forumer hvordan andre av samme personlighetstype fungerer optimalt. Det har også vært lettere å utvikle meg videre gjennom råd fra andre av samme personlighetstype. Har selvsagt en del å jobbe med fortsatt (men tenker det er viktig å fortsette å utvikle seg videre gjennom hele livet), men tvilte litt på at jeg skulle komme til det punktet jeg er på nå. Helt utrolig. Anonymkode: baecd...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå