AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Jeg har to gutter 8 -11 år og de har lært å true meg med barnevernet på hver eneste ting, når de ikke ønsker å høre på meg. I starten ble jeg bekymret at de kan be barnevernet ta dem. Så tenkte jeg at barnevernet ikke kan være så dum. Kan det være ide å snakke med barnevernet om dette, og kanskje de kan også forklare barna litt? Anonymkode: 932d5...6d5
Gjest dreamstar Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har to gutter 8 -11 år og de har lært å true meg med barnevernet på hver eneste ting, når de ikke ønsker å høre på meg. I starten ble jeg bekymret at de kan be barnevernet ta dem. Så tenkte jeg at barnevernet ikke kan være så dum. Kan det være ide å snakke med barnevernet om dette, og kanskje de kan også forklare barna litt? Anonymkode: 932d5...6d5 Har du kontakt med barnevernet i utgangspunktet? Hvis du har det så hadde jeg spurt barnevernet hva du skal gjøre når de truer deg. Hvis ikke, så ta dem på "alvor" med truslene deres. Javel, bare snakk med barnevernet dere... - så skal du se pipa får en annen lyd. De merker sikkert at det funker å true med barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har to gutter 8 -11 år og de har lært å true meg med barnevernet på hver eneste ting, når de ikke ønsker å høre på meg. I starten ble jeg bekymret at de kan be barnevernet ta dem. Så tenkte jeg at barnevernet ikke kan være så dum. Kan det være ide å snakke med barnevernet om dette, og kanskje de kan også forklare barna litt? Anonymkode: 932d5...6d5 Aldri gi deg på sånne trusler. Spiller ingen rolle om de ringer barnevernet. De vil starte en undersøkelsessak og henlegge den når de ikke finner noe galt. Hvilke situasjoner truer de med dette? Anonymkode: dff8a...a73 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Mine gjorde også det. Så jeg fant frem tlfnr til dem. Forklarte dem litt om hva som var lov og ikke lov, og sa at de burde tenke gjennom hva de ville klage på, dersom de ville bli tatt alvorlig. De ringte aldri, og truslene opphørte. Anonymkode: d821d...a53 14 6
Maskinfører Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Vet om noen som ønsket seg en en iPhone hver og foreldrene mente de var for små/evt bortkastede penger (dårlig økonomi) idag bor de i fosterhjem og har iPhone snakk alvorlig med barna om dette 1
Mt3 Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har to gutter 8 -11 år og de har lært å true meg med barnevernet på hver eneste ting, når de ikke ønsker å høre på meg. I starten ble jeg bekymret at de kan be barnevernet ta dem. Så tenkte jeg at barnevernet ikke kan være så dum. Kan det være ide å snakke med barnevernet om dette, og kanskje de kan også forklare barna litt? Anonymkode: 932d5...6d5 Barnevernet må så klart undersøke saken om de så får ett tips fra barna selv, men så lenge klagene deres er ubegrunnet og kun opprør mot en helt vanlig fornuftig oppdragelse så vil de jo ikke gripe inn. Så har du da egentlig noen ting å frykte. Som Dreamstar skriver så kan du bare svare barna med at de mer enn gjerne kan ringe barnevernet/barneombudet/helsesista og høre om de får noe støtte, men at i ditt hushold så gjelder dine regler og at de får oppføre seg der etter. 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Vet om noen som ønsket seg en en iPhone hver og foreldrene mente de var for små/evt bortkastede penger (dårlig økonomi) idag bor de i fosterhjem og har iPhone snakk alvorlig med barna om dette Det kan vel ikke være ene og alene fordi foreldrene nektet å kjøpe akkurat iPhone til dem, at de havnet i fosterhjem? Det må da være noe mer til historien? Hvis et spesifikt mobiltelefonmerke er alt som skal til, da.. Nei, da vet ikke jeg. Anonymkode: dd13a...7d5 16
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Si javel. Så blir dere flyttet fra oss og skal bo i fosterhjem. Er det det dere vil? Anonymkode: 8a53b...25e 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan vel ikke være ene og alene fordi foreldrene nektet å kjøpe akkurat iPhone til dem, at de havnet i fosterhjem? Det må da være noe mer til historien? Hvis et spesifikt mobiltelefonmerke er alt som skal til, da.. Nei, da vet ikke jeg. Anonymkode: dd13a...7d5 Det er jo ikke det. Det er i grunn slik at kommunen går til rettssak mot foreldrene for at de skal miste omsorgen, og det skjer ikke over en iphone. Anonymkode: 7283d...72d 5 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Jeg hadde sagt at de gjerne måtte ringe barnevernet og gitt dem nummeret. Hadde aldri gitt etter for noe slikt. Anonymkode: 04882...f92 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 Guttungen her prøvde seg også . Da lo jeg høyt… «og si hva da? At du får spille for lite? At du må hjelpe til hjemme? Vær så god og ring du så kan vi prate litt om regler og grensesetting med dem» Hørte ikke noe mer da gitt …. Anonymkode: 313ec...999 2 11
Silva Pluvialis Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 Maskinfører skrev (19 minutter siden): Vet om noen som ønsket seg en en iPhone hver og foreldrene mente de var for små/evt bortkastede penger (dårlig økonomi) idag bor de i fosterhjem og har iPhone snakk alvorlig med barna om dette Nei. Ingen barn blir tatt fra foreldrene fordi de ikke får iPhone. Her må det ligge mer til historien. 15 6
Silva Pluvialis Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Guttungen her prøvde seg også . Da lo jeg høyt… «og si hva da? At du får spille for lite? At du må hjelpe til hjemme? Vær så god og ring du så kan vi prate litt om regler og grensesetting med dem» Hørte ikke noe mer da gitt …. Anonymkode: 313ec...999 Jeg tenker det viser hvor godt barna egentlig har det når de tørr å true med noe slik. Hadde de virkelig lidd hjemme, hadde de ikke turt å true med noe slik. 5 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 Maskinfører skrev (25 minutter siden): Vet om noen som ønsket seg en en iPhone hver og foreldrene mente de var for små/evt bortkastede penger (dårlig økonomi) idag bor de i fosterhjem og har iPhone snakk alvorlig med barna om dette Dette er tull. Ingen rett i Norge fratar noen omsorg pga slikt. Anonymkode: d821d...a53 10 5
Heydayotheinterweb Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 Barnevernet er nok smart nok til å forstå. Her nede schmekker de ungene sine. Jeg er ikke for det, men dæven ungene lærer-
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 Som kvinne 27 og foreløpig uten barn blir jeg helt målløs. Er det vanlig at barn truer foreldrene sine med dette? Det høres jo helt sinnsykt ut i mine ører 😳 Anonymkode: 3f755...67d 2 1
Grüner Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 De har hørt om barnevernet og bruker trusler om å ringe dem som pressmiddel mot deg for å få viljen sin. Lar du deg vippe av pinnen av det, har de oppnådd det de ønsker, for den reelle sjansen for at de faktisk vil ringe barnevernet, hvis de ikke får viljen sin, er nok liten. Én ting du kan gjøre, men det bør helst gjøres i en nøytral situasjon og ikke i en konfliktsituasjon, det er å ta en prat med dem om hva barnevernet er. Begynn gjerne med å si at du har fått med deg at de har blitt veldig opptatt av barnevernet og at du er glad de har hørt om det for de er der for å hjelpe barn som har det vanskelig. Og så kan du fortelle litt om barnevernets oppgaver og når en bør ringe barnevernet og komme med litt eksempler. Når de får høre de eksemplene, vil nok trusler om å ringe bv fordi du sier de må rydde rommet sitt e.l. framstå som så latterlige at de slutter med det. 5
Grüner Skrevet 6. november 2022 #18 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som kvinne 27 og foreløpig uten barn blir jeg helt målløs. Er det vanlig at barn truer foreldrene sine med dette? Det høres jo helt sinnsykt ut i mine ører 😳 Anonymkode: 3f755...67d Hehe, det er nok ikke så uvanlig som du tror. Vet flere som har fått «den» 😉. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #19 Skrevet 6. november 2022 Hvor har de hørt om barnevernet og hva har de hørt? Er det skolen som har snakket om bv så ville jeg tatt det opp der og bedt de ta praten om igjen og presisere hva barnevernet er for. Anonymkode: 99ea8...520 1 4
Maskinfører Skrevet 6. november 2022 #20 Skrevet 6. november 2022 Tvillingsjel skrev (41 minutter siden): Nei. Ingen barn blir tatt fra foreldrene fordi de ikke får iPhone. Her må det ligge mer til historien. Jo gjorde visst det var en menneskerett og ha iPhone barna ville jo selvfølgelig det kjenner til noe om en hest også men det er en annen historie hest er kostbart minimum 100 000 i året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå