LilliCogoleto Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Hei dere, er det noen som har tips til hvordan man kan unngå å bruke for mye på julegaver? Budsjettet på julegaver er veldig trangt i år, og har en del barn i familien (alder 0-3 år), samt besteforeldre og søsken. Tror budsjettet blir 2000kr, kanskje 3000kr hvis jeg klarer.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Bak til besteforeldre og søsken, ev lag noe. kjøp på salg til barna. Anonymkode: 397bd...981 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Si fra til din familie hva du har tenkt å gi i gave til hver person i ca-pris og be om ønskeliste innenfor det. Samt at de da gir gaver til deg i samme prisklasse. Anonymkode: 1c97a...904 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Det viktigste er barna. Man kan få en del billig på lekekassen.no 3 åringer er glad i Barbie for eksempel, det kan man få for 100 kr på lekekassen, de er ofte fargerike og fancy der å. 0 åringene trenger vel en bamse og noen sutter? 1 åring, bamse, puslespill? 2 åring, figurerer? Har sett peppa gris med den lille røde bilen til 150 på tilbud for tiden, mener på lekekassen og extra leker. Jeg handlet nylig fra perfect home (via ei selger) 8 ting (delte med ei søster for å få mest mulig rabatter), da kjøpte vi sykt fine skåler (2pk) som egentlig skulle koste 379 kr pr pakke, men vi fikk de for 125 kr pr pakke så kjøpte til alle voksne 😂 også dropper jeg gave til voksne som har små barn, men det er avtalt så de gir ikke til oss heller. Foreldrene mine får felles gave, og det gjør alle andre som er samboer/gift også. Legger ved bilde av de skålene jeg fikk for 125 kr. Hvis det er interessant bare søk på facebook etter nærmeste forhandler, spørr om et veldig godt tilbud på de skålene, eventuelt si fra om min kommentar for det blir hvertfall tilbudt i vestfold/telemark. Anonymkode: a0c50...6d3 1
PetterKanin Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Kjøp de der de er billigst, når de er billigst. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Jeg synes det er helt tullete nå i den kritiske perioden vi er i å bruke penger til julegaver. I min familie har vi i år blitt enige om at i år er det KUN barna som får gaver. Vi voksne tåler en jul uten gaver. Anonymkode: 585f8...f95 4
Portia Catonis Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Barn på 0 år trenger vel strengt tatt ikke julegaver? Til 3-åringene: Kjøp leker og kosedyr på loppemarked, eller sjekk "gis bort" på Finn. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Gi beskjed om at du dropper gaver i år. Anonymkode: d11a5...6ff 3
Grønt blad Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 (endret) Du kan starte med å foreslå for søsken at dere ikke gir gaver til hverandre. Besteforeldre har som regel absolutt alt de trenger. Kanskje dere heller kan gi en middag en gang, strikke ullsokker eller lage en lykt av et syltetøyglass, julepynt eller krans av kongler, nøtter, kvister o.l. som dere finner ute. Få inspirasjon i bøker på biblioteket og på instagram og Pinterest. Du kan også flette noen ekstra flotte julekurver og gi bort. Veldig koselig å henge på treet eller et annet sted, og kostnaden er kun glanspapiret. Kjøp brukt, f.eks. pent brukte bøker. Du er heldig som skal gi gaver til små barn. Da kan du få fine ting som gleder mye til en lav pris. Til barna ville jeg kikket på lekekassen.no. Der er det ofte tilbud. Til de minste kan du gå innom en musikkbutikk og kjøpe et rytmeegg, en tamburin e.l. Det er gjerne populært med noe som de kan lage lyd med, og det er fine gaver ikke koster mye. Tenk også at de blir veldig glad for små ting. Den fineste gaven barnet mitt fikk til 3-årsdagen var et lite legobyggesett med en brannbil. Da snakker vi et av de aller minste byggesettene som koster like over 100 kroner. Nille har jevnlig salg på Lego. Brukte bøker og leker er også gull. Jeg ville heller kjøpt noe lite og ordentlig, gjerne brukt, framfor noe større ræl som fort blir ødelagt. Endret 6. november 2022 av Grønt blad 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er helt tullete nå i den kritiske perioden vi er i å bruke penger til julegaver. I min familie har vi i år blitt enige om at i år er det KUN barna som får gaver. Vi voksne tåler en jul uten gaver. Anonymkode: 585f8...f95 Kritiske perioden?
LilliCogoleto Skrevet 6. november 2022 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2022 Ts her, tusen takk for mange fine og helt konkrete forslag! Fikk litt mer troen på at dette skal gå bra! Takk❤️❤️❤️ 2
Tiramy Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 Skaff deg ønskelisten allerede nå og følg med på tilbudene. Selv handler jeg inn ting jeg vet barna blir å ønske seg gjennom hele året. Mangler nå kun fire julegaver. Vet hva jeg skal kjøpe men venter på at det skal komme på tilbud. I min familie er det kun barna som får gaver. Det er en fin løsning som alle er fornøyde med.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 LilliCogoleto skrev (17 timer siden): Hei dere, er det noen som har tips til hvordan man kan unngå å bruke for mye på julegaver? Budsjettet på julegaver er veldig trangt i år, og har en del barn i familien (alder 0-3 år), samt besteforeldre og søsken. Tror budsjettet blir 2000kr, kanskje 3000kr hvis jeg klarer. Extra leker har masse tilbud nå. Anonymkode: 4e86d...afe 1
Toyah Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 Vi kjøpte noen Ty-bamser på coop Ekstra før helga til 50 kr stykke. Det ble julegaver til de minste i familien, i tillegg til noen venninnegaver til 9 åringen. Kan du vente til nærmere jul, er det mye fin julepynt til 50%. Det skal jeg kjøpe til en del av de litt eldre av tantebarna. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 Til venner og familie Jan du gi gavekort på skravlekvekd/filmkveld /spillekveld der du står for litt å tygge på og noe drikke Anonymkode: a5e9a...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Besteforeldrene dine vil sikkert bli glade hvis du lager en egen sang til dem forutsatt at du kan spille musikk; en gave trenger på ingen måte å være en fysisk gjenstand. Anonymkode: 22ff8...d53
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Hvis du gir til venninner: En flaske vin/prosecco. Dette funker også for søsken og besteforeldre. Barn: Følg med på tilbud i butikker, nettbutikker osv. Så lenge det ikke er dine egne barn, er det ikke så viktig med den PERFEKTE gaven, så lenge gaven blir god nok. Det som var mest poppis i fjor, for barna i min familie som var 5-8 /9 år ca, var småtteri kjøpt på billig lekebutikk: Jeg laget en liten pakke til hvert av disse barna med: Glitterslim, noe gøy godteri du ikke finner i hylla på Rema, og produkter de kan lure voksne med (en fikk en plastikk hundebæsj, en fikk noe som du kan slippe i gulvet og så høres det ut som glass knuses, osv, fra Buttericks som de har på mange lekebutikker). Ble max 150 kr per barn, men en fin tantegave når tante ikke har mange penger men mange tantebarn. For tenåringene i min familie pleier jeg å finne mye på Black week-salget/Black friday. Kan du gi fellesgaver til familier, så er det veldig greit å kjøpe brettspill. Bokhandlene har som regel 50 % tilbud på brettspill i desember. Anonymkode: 62320...430
solsolsol Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 For det første, snakk med familie og venner og avklar forventninger. Jeg pleier ofte å sette navnet til tanter og onkler på gaven vi gir. Ofte har de glemt å sende noe, eller så sender de penger. Ungene våre har uansett ikke lyst på masse tilfeldige gaver (og da de var 0-3 hadde ikke jeg lyst til at de skulle få masse rot til jul 🙈). Ellers, hvis du kan strikke kan du kjøpe billig garn på sparkjøp/europris og strikke sokker eller votter. Til barnehagebarn er tova votter ala månetoppen veldig gode https://www.tostrikkedamer.no/oppskrifter/strikkeoppskrifter-pt/rauma/29022-maanetoppen/votter Til voksne er brente mandler en fin oppmerksomhet. Evt hvis du har tid til overs og bor nært familien kan du gi gavekort på barnepass, eller gavekort på «aketur med tante» til ungene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå