Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig kjempe dumt spørsmål, er førstegangsgravid, snart termin, og babyverden er så stor! 
Hva gjør vi dersom baby tisser/ får avføring på madrassen på natten? Vi har jo en dyr rensemaskin men tenker at den såpen kanskje ikke er bra for baby? Vi skal bruke en bedside crib de første månedene (plassmangel). Har lest og kjøpt tisselaken, men dette skal jo ikke være under babys hode, så vet ikke om den kan benyttes i senga?

Anonymkode: ef1cd...bc7

Skrevet

Da vasker vi med klut og såpe. Har jo og et lag med madrassbeskytter som kan hives rett i maskin sammen med laken og det andre som er skittent. Er ikke så ofte det skjer, ville ikke brukt energi på å bekymre meg for det :) 

Anonymkode: 899bf...a9f

Skrevet

Du kan bruke madrassbeskytter. Kjøp et par stykk, fåes på barnas hus feks.

Anonymkode: b5403...702

Skrevet

En tynn madrassbeskytter tar uhellene for spedbarn er min erfaring. Hadde første uhell som gikk igjennom denne da barnet var typ 2 år. Nå er hun 3, og har enda ikke brukt tisselaken, men det blir vel når hun snart skal slutte med nattbleie. 

Husker jeg stressa veldig med tisselaken og skrekk for at hun ikke skulle få puste eller bli for klam før hun kom. Kjøpte flere laken, og ingen av de ble brukt. Nå er vi over på juniorseng og må uansett kjøpe nye 🙈

Anonymkode: 25e8a...6af

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En tynn madrassbeskytter tar uhellene for spedbarn er min erfaring. Hadde første uhell som gikk igjennom denne da barnet var typ 2 år. Nå er hun 3, og har enda ikke brukt tisselaken, men det blir vel når hun snart skal slutte med nattbleie. 

Husker jeg stressa veldig med tisselaken og skrekk for at hun ikke skulle få puste eller bli for klam før hun kom. Kjøpte flere laken, og ingen av de ble brukt. Nå er vi over på juniorseng og må uansett kjøpe nye 🙈

Og ja, for å svare på spm; madrassen vasker vi med å bruke en klut med litt såpevann på. Er jo bare litt tiss, og madrassene brukes ikke såå lenge (må jo bytte til større seng etter hvert). 

Skrevet

Vi har brukt madrassbeskytter. Føles mye bedre enn tisselaken, som kan føles klamme mot babys hud. :) 

Vår bedside crib hadde spesialmål på madrass, så vi brukte bare sånne engangs tisselaken fra apotek («bleielaken») i starten, fremfor å klippe opp et flergangslaken. Hadde veldig lite uhell i starten uansett, så det ble ikke noe dyrere å gjøre det slik. Etter min erfaring ble det mer uhell da ungen ble større og tisset mer. 

Var også kjekt å bruke de under mitt eget laken, for ble en del melkesøl i senga i starten da jeg lakk melk mens jeg sov. Hadde ammeinnlegg i tillegg, men opplevde av og til lekkasjer fordi innleggene flyttet på seg. 

Anonymkode: db244...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...