AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Snakket nylig med en familieterapeut om dette med avvisning. Han mente at dersom en mann avviser en kvinne bastant, kort, konsist, så tyder det på en indre konflikt og at mannen mest sannsynlig har følelser (og avviser grunnet fornuft el noe som gjør at han ikke kan innlede et forhold)... Vs dem som avviser høflig, vennlig og lett og ledig, nærmest kompis-aktig, dette mente han var tegn på at vedkommende faktisk ikke har følelser men så på deg som "kompis"... Hva tenker dere, stemmer teorien? Selv har jeg blitt avvist skikkelig hardt og brutalt og iskaldt to ganger etter at jeg sa mine følelser. Skikkelig vondt å bli avvist slik, det svir... Den ene mannen var gift (det visste jeg ikke da) men vi hadde en relasjon og han har, lenge etter avvisningen, fortalt meg at han var skikkelig på kne etter meg men måtte gjøre det rette. Den andre tøffe avvisning kom fra en som ikke kunne tilby et forhold der og da grunnet livssituasjon, men også han hadde følelser for meg. Han kunne bare ikke.. Noen som kjenner seg igjen? Interessant tema og jeg tror familieterapeuten har rett. Anonymkode: 4bbb1...a65 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Tja. Den som avviser hardt synes nok det er vanskelig å avvise, men det er vel ikke nødvendigvis fordi han elsker dama. Kan vel like gjerne være at han synes det er ubehagelig å avvise noen, eller at han ved å bryte opp også gir opp goder (sex, støtte etc). Anonymkode: 6160f...1eb
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Nei stemmer ikke Anonymkode: a0025...f31
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Tror ikke det kan kategoriseres. Jeg har avvist menn stekt. Menn som jeg i utgangspunktet har likt godt som person, men ikke hatt følelser for. Grunnen til sterk avvisning, er at de fortsatte å vise følelser for meg etter jeg hadde sagt tydelig i fra om at det ikke var gjensidig. De begynte å oppleves som masete for meg, og da har jeg gått hardt ut pga en snev av forakt. Anonymkode: 595b1...33e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Tror du prøver å hinte til at de som avviste deg brutalt hadde følelser for deG nei vil ikke si at det stemmer. Avvising er avvising person bil rett å slett ikke ha noe med deg å gjøre måten det blir gjort på kommer an på omstendighetene og hvor innpåsliten du er Anonymkode: c86a3...a96 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror ikke det kan kategoriseres. Jeg har avvist menn stekt. Menn som jeg i utgangspunktet har likt godt som person, men ikke hatt følelser for. Grunnen til sterk avvisning, er at de fortsatte å vise følelser for meg etter jeg hadde sagt tydelig i fra om at det ikke var gjensidig. De begynte å oppleves som masete for meg, og da har jeg gått hardt ut pga en snev av forakt. Anonymkode: 595b1...33e Ser den. Det har jeg også gjort. Jeg tror det han Familieterapeuten mente, var at dersom det faktisk ER følelser hos den som avviser, så kan avvisningen bli ekstra tøfg/hard/kald fordi h*n vet det ikke kan bli noe.... Og det tror jeg stemmer. For da avviser man den andre men blir ekstra tøff for å på en måte også sette ned foten for seg selv... Anonymkode: 4bbb1...a65 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Ser den. Det har jeg også gjort. Jeg tror det han Familieterapeuten mente, var at dersom det faktisk ER følelser hos den som avviser, så kan avvisningen bli ekstra tøfg/hard/kald fordi h*n vet det ikke kan bli noe.... Og det tror jeg stemmer. For da avviser man den andre men blir ekstra tøff for å på en måte også sette ned foten for seg selv... Anonymkode: 4bbb1...a65 Klart at der er følelser, men ikke av den positive romantiske slagen. Heller forakten som jeg beskrev Anonymkode: 595b1...33e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 0.20): Snakket nylig med en familieterapeut om dette med avvisning. Han mente at dersom en mann avviser en kvinne bastant, kort, konsist, så tyder det på en indre konflikt og at mannen mest sannsynlig har følelser (og avviser grunnet fornuft el noe som gjør at han ikke kan innlede et forhold)... Vs dem som avviser høflig, vennlig og lett og ledig, nærmest kompis-aktig, dette mente han var tegn på at vedkommende faktisk ikke har følelser men så på deg som "kompis"... Hva tenker dere, stemmer teorien? Selv har jeg blitt avvist skikkelig hardt og brutalt og iskaldt to ganger etter at jeg sa mine følelser. Skikkelig vondt å bli avvist slik, det svir... Den ene mannen var gift (det visste jeg ikke da) men vi hadde en relasjon og han har, lenge etter avvisningen, fortalt meg at han var skikkelig på kne etter meg men måtte gjøre det rette. Den andre tøffe avvisning kom fra en som ikke kunne tilby et forhold der og da grunnet livssituasjon, men også han hadde følelser for meg. Han kunne bare ikke.. Noen som kjenner seg igjen? Interessant tema og jeg tror familieterapeuten har rett. Anonymkode: 4bbb1...a65 Kan bare snakke for meg selv som mann. Jeg ville aldri avvist noen jeg hadde sterke følelser hverken lett og kameratslig eller kort og konsist. Men det kan være at jeg ikke ville røpt mine egne følelser om det var slik at forholdet av en eller annen grunn ikke kunne bli noe av. Men i så fall tror jeg at en kvinne som kjente meg godt ville kunne gjette hva mine følelser egentlig var. Men dette spørsmålet finnes det ikke noe standardsvar på. Kan godt være at det finnes de som ville avvise kort og konsist i en slik situasjon, men i så fall vil jeg si at de kanskje har et problematisk forhold til egne følelser. Anonymkode: 27330...229 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå