AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Alltid, som oftest, noen ganger, aldri? Hvilke tradisjoner har dere? Anonymkode: 1f91a...b6d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Vi feirer jul sammen. Hadde føltes veldig rart om jeg ikke skulle feire jul sammen med den personen jeg har valgt å dele livet mitt med. Selv om vi har valgt å ikke få barn. Anonymkode: 7f1fb...390 7
Gjest kira87 Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Ikke første året vi var sammen, for da hadde vi bare vært sammen i noen uker, men fra året etter, så 😊 Ser ikke hvorfor vi skulle feiret hver for oss fordi vi ikke har barn når vi har vært sammen i 13 år. Vi er enten sammen med min familie, hans familie, eller så har vi feiret hjemme hos oss med hans eller mine foreldre. Har ingen faste tradisjoner egentlig. Vi gjør det som passer oss best det året 😊 De bor også så nærme at vi alltid starter dagen hjemme og så reiser vi dit vi skal. Hadde vært rart om vi dro hver vår vei da.
skreppamedleppa Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 (endret) Ja for meg er det en selvfølge å dele høytiden sammen. Julen er mer enn barn. Vi har vært sammen i 15 år (og for resten av livet) og vi er barnfrie. Vi har ikke noe høytidelig tradisjoner men tar livet som det faller seg igrunn. Og ingen av oss er noe utpreget "julete" så vi har vårt tempo og vår ro over det hele. Fint julepyntet hus, god mat, julefilmer på tv, snop og klementiner, ro og mak ikke noe stress. Julekaffe på sengen, lange brunsjer med mye godt pålegg av hjemmelaget slag i romjulen, gode lange hundeturer med julebakst og lammeskinn i sekken. Fri, god stemning, god tid, i det store og hele bare ha det godt sammen ❤ Endret 6. november 2022 av skreppamedleppa 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Selvfølgelig feirer vi sammen. Det har vi faktisk gjort siden året før vi ble sammen offisielt. Om vi feirer med min familie eller hans, eller bare oss to alene er helt tilfeldig. Har vært sammen i 23 år nå, og har ingen planer om barn. Anonymkode: 9c48a...cc2
Heydayotheinterweb Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Feirer ikke jul. Min jul består av å gå på pub og høre alle bitchce over familien sin. I'm happy that way! Har prøvd jul! Stefaren min ga meg stryk også måtte jeg sitte i snøen.
c_buk Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Nei, har ennå ikke feiret jul sammen. Vært sammen i over 14 år. 2
Arkana Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Vi feiret jul hver for oss til vi fikk barn. Vi har familie på helt ulike kanter av landet så noen kombinert julefeiring ville ikke gått heller, det måtte være enten eller. Det handler ikke om at julen bare handler om barn eller at vi ikke hadde lyst til å feire jul med den vi deler livet med, dette var bare riktig for oss. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Ja, og det er så koselig 🙂 Har vi barn, men bare 50 %. Annenhver julaften er det bare oss to og en kjempe fin dag for oss begge 🙂 Anonymkode: 78022...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Ja, det har vi gjort siden vi møttes. Vi feirer også julaften hjemme, så får de som vil komme til oss. Som voksen er jeg ferdig med å reise «hjem» til jul og bo på pikerommet. Av tradisjoner har vi julefrokost, gir hverandre julestrømper og så tar vi en tur på kirkegården på kvelden. Anonymkode: 5980b...eea 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 Ja, selvfølgelig. Og det til tross for at familiene våre bor en flytur unna hverandre slik at kombinasjon ikke er mulig. Samboer/ektefelle er jo den nærmeste og den det er mest naturlig å dele høytiden med. Anonymkode: f6589...a32 1
Wenda Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alltid, som oftest, noen ganger, aldri? Hvilke tradisjoner har dere? Anonymkode: 1f91a...b6d Ja hvorfor skulle vi ikke det 🤷♀️ Som oftest er vi begge hos mine foreldre siden de bor nærme, men vi prøver å besøke hans familie før jul eller i romjulen også. Noen ganger er vi bare hjemme hos oss selv og tar en rolig jul. Men det hadde vært veldig rart å feiret jul hver for oss bare fordi vi ikke har barn 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 Nei. Vi har vært samboere i 11 år og har aldri feiret jul sammen. Jeg er hos mine foreldre på julaften, og han er hos sine. Det fungerer helt fint for oss. Det er jo ikke snakk om mer enn noen få timer, så det går fint altså. Anonymkode: 7c66a...d72 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 Vi gjør ikke det ennå. Vi har vært sammen i to år, og begge er 31. Det kjennes naturlig å begynne snart, men vi har ikke snakket konkret om det, så det blir ikke i år. Jeg føler at mamma og pappa blir så alene uten meg (minstejenta) i jula, og samboer er enebarn, så de vil nok også ha han hos seg. Den beste løsningen er at begge familiene kan feire sammen, og jeg tror det ligger an til det neste år. Anonymkode: d5f74...49a 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 Fra andre året sammen gjorde vi det, ja. Det var midt i 20-årene. Følte tidlig at vi var hverandres nærmeste, og ville ikke være fra han selve julekvelden. De siste 10-15 årene har vi invitert til oss, og vært en miks av ulike løsninger hvert år. Anonymkode: 52346...9ad
Rainbow91 Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 Feiret sammen så lenge vi har vært samboere, dvs fra jul nr 2 som par. Har feiret med hans familie da min mor har valgt å feire med sin eks og far til mine søsken (jeg og han takler ikke hverandre, hadde ikke blitt en koselig jul i det hele tatt) og mine to voksne småsøsken. Veldig glad samboers familie har de samme tradisjonene som jeg er vandt til, pluss at jeg elsker familien hans ❤️ Jeg og samboer er hverandres nærmeste, så for oss hadde det vært unaturlig å ikke feire høytider sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 Ja det gjør vi. tradisjoner: julefrokost/julelunsj/ julegrøt og godteri/ julegaver noen år er vi hjemme alene, eller vi får besøk, eller så reiser vi til familien hans i hjemlandet eller så reiser vi til familien min i mitt hjemland. Rammene for julefeiringen uansett hvor vi er er de samme. Anonymkode: b9a18...51a
PITTY Skrevet 6. november 2022 #18 Skrevet 6. november 2022 Merkelig tema. Skulle det liksom ikke være helt normalt at et gift par feirer jul sammen? Selv uten barn.. Neste tema; hvis du kun har én bil. Hender det at du kjører med den.? 4
Fame Skrevet 6. november 2022 #19 Skrevet 6. november 2022 Vi skal gjøre det i år for første gang faktisk. Vært sammen i 8 år
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #20 Skrevet 6. november 2022 Vi har alltid feiret sammen. Vi deler seng og bord, så det ville være merkelig å ikke feire jul sammen. Anonymkode: 968d0...0e0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå