Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

K28, sliter med depresjon. Over de siste 2 årene føler jeg at folk rett og slett hater med. På nett selv som anonym, irl, særlig ungdom ser stygt på meg. Jeg ser helt vanlig ut, tror jeg. Ikke gjort noe for å skille meg ut. Prøver å være snill og strekker ut hånd til dem som trenger. Men opplever at alle bare er frekke. Er det mulig det går rykter i hele landet som heg ikke vet om? Vet ikke hvorfor jeg er så misslykka. Veileder på nav hjelper så godt hun kan i jobbsøknad prosessen, men jeg blir aldri tatt inn til intervju, enda jeg har grei utdanning. Psykolog sier det ikke er noe galt med meg annet enn at jeg er deprimert, men jeg vet ikke :( Føler det er noe alvorlig galt med meg når selv anonyme på nett er frekke mot meg og barn samt ungdom ser stygt på meg. Har til og med spurt psykologen min om jeg er uvanlig stygg. Noen flere som ikke blir likt eller er det bare meg?

Anonymkode: 2e1b6...ba8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

So what dersom noen hater deg? 

Anonymkode: d7174...3d9

Skrevet

Kanskje bytte til en psykolog som tar paranoiaen og selvhatet ditt alvorlig

Anonymkode: 84ee4...553

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du forventer at folk ikke liker deg, derfor ser du etter tegn som bekrefter nettopp dette. Er hva jeg tror. 

Anonymkode: c88a2...597

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er depresjonen din som snakker TS❤️ 
Man kan aldri bli likt av alle, men det er nok ikke slik at alle hater deg. 
De stygge blikkene du ser kan like så godt sitte i hodet ditt, anonyme kommentarer er ofte frekke - absolutt ikke bare mot deg! 

Det er vanlig at selvtilitten svekkes ved depresjon, og det er nok heller det du sliter med enn at alle hater deg. 
Føler du at behandlingen du får av psykolog hjelper noe? Føler du deg forstått? Om ikke kan jeg anbefale deg å bytte psykolog, gjordet det selv da jeg sleit. 

Ønsker deg masse lykke til!

• Hjerte 1
Skrevet

Tviler på at folk er så veldig opptatt av deg. Bryr du deg så veldig om andre...? 

De fleste har mer enn nok med seg selv.

Anonymkode: 35b16...250

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel regelrett umulig at alle hater deg. For det første er det veldig få personer som går rundt og hater andre uten grunn og for det andre har de aller fleste nok med seg og sitt til å bry seg så mye om andre.

Med mindre du heter Putin tror jeg ikke du skal bekymre deg for dette, men du og dine støttespillere/behandlere bør jo absolutt ta dette på alvor.  Er dette tanker du har hatt store deler av livet, slik at det kan være snakk om en personlighetsforstyrrelse, eller har det dukket opp i det siste og skyldes mest sannsynlig depresjonen din?

Og ang det med stygge blikk: hvis du tendenser til paranoid vil jeg tro at helt vanlige, intetsigende blikk kan tolkes som stygge. Mest sannsynlig er det bare mennesker som tilfeldigvis ser i din retning, og som er alvorlige akkurat da.

Håper du får god hjelp til å nøste opp i tankene og følelsene dine ❤️

Anonymkode: c877b...866

Skrevet

Jeg har følt det samme i maange år. Særlig i 20-årene. Men etterhvert gikk det veldig opp for meg at ingen har tid til å hate noen andre, med mindre man har en grusom personlighet og faktisk er dritkjip mot andre. Og det har/gjør du mest sannsynlig ikke. Sånn for real. Bygg ditt eget liv, kom deg ut av denne bobla og lev livet ditt for deg selv. 

Ingen forventer noe annet og selvrespekten din øker! Prøv i én uke, så to, så tre osv. 

Anonymkode: 64071...368

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig går ikke folk rundt å hater deg. Det er mange rare mennesker som sitter og spyr ut hat til folk på nettet. Det er ikke rettet spesielt mot deg, de retter sitt hat mot alle tilgjengelige, og de gjør det fordi de selv har problemer. Folk og ungdom du treffer ute, hater deg ikke. Det er nok du som overtolker andres blikk. Tenker det er din depresjon som gjør at du tolker det negativt. En annen sak er at de fleste av oss egentlig ikke registrerer de vi passerer på gaten eller i butikken. Vi er alle, stort sett, opptatt med oss selv, og hva andre tenker om oss. Når det gjelder jobbsøknader, så er vi mange som skriver haugesvis av søknader uten å komme til intervju. Det er helt normalt.  Hør på psykologen din. 

Anonymkode: 12920...2e3

Skrevet

Hva er det som gjør deg så spesiell at alle skulle gidde gå rundt og hate deg?

Anonymkode: d0402...4aa

Skrevet

La de hate, mens du ruller forbi i benzen din 😎

Men helt seriøst, hvorfor bryr du deg om noen hater deg, bare fokuser på deg selv og ha positive mål i livet ditt. Unødvendig og bruke energi på negativitet.

Anonymkode: 375eb...f38

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...