Gå til innhold

Oppgitt - går ikke ned i vekt

iinnga

Anbefalte innlegg

Hei! 

I tre uker nå har jeg fulgt feminin fysikk sitt program, og kun gått ned 300g. Etter å ha veid alle måltider, pluss hatt et ensidig kosthold hadde jeg håpet på bedre resultater. Denne uka har jeg spist 1500kcal om dagen f.eks, men gått opp 300g. 

Jeg veier 73kg og trener 4-6 ganger i uken. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Tror dere jeg kommer til å gå ned hvis jeg "står i det" litt lenger? 

Endret av iinnga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

iinnga skrev (19 timer siden):

Hei! 

I tre uker nå har jeg fulgt feminin fysikk sitt program, og kun gått ned 300g. Etter å ha veid alle måltider, pluss hatt et ensidig kosthold hadde jeg håpet på bedre resultater. Denne uka har jeg spist 1500kcal om dagen f.eks, men gått opp 300g. 

Jeg veier 73kg og trener 4-6 ganger i uken. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Tror dere jeg kommer til å gå ned hvis jeg "står i det" litt lenger? 

Kutt litt ned på kaloriene. Begynn med 200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (3 timer siden):

Kutt litt ned på kaloriene. Begynn med 200 kcal.

Denne uken legger programmet opp til at jeg skal spise 1450 kcal på dager jeg ikke trener, og 1650 de dagene jeg trener. Føler det blir veldig lite hvis jeg skal kutte 200 av de igjen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger fettprosenten din på og hva er det egentlig du spiser? 

Mulig du også bygger muskler og derfor går ned i fett og opp i muskelmasse?

Anonymkode: 7336c...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regner nok ikke helt riktig på kaloriene, en veldig vanlig feil som mange gjør. Veier du ALT du spiser? Dvs smøret på skiva, oljen, syltetøyet osv? Drikker du noen kalorier? 

Anonymkode: 91263...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en fettprosent på rundt 22-24. Greia med det kostholdet er at det er vanskelig å ikke regne riktig på kaloriene ettersom det står oppgitt i gram hvor mye karbonadedeig, kyllingfilet, brokkoli, ris, potet, quinoa, havregryn, proteinpulver o.l jeg skal spise. Det er ganske ensidig og typ helt likt til alle måltider. Jeg steker heller ikke i noe olje eller smør. Var veldig demotivert etter denne uka, men må bare tenke at uken som kommer så slipper det 🙂

Jeg trener en del, blanding av løp og styrke, og vet av erfaring at jeg fort går opp at styrketrening, men har samtidig veid under 70 før med samme treningsregimet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iinnga skrev (11 timer siden):

Har en fettprosent på rundt 22-24. Greia med det kostholdet er at det er vanskelig å ikke regne riktig på kaloriene ettersom det står oppgitt i gram hvor mye karbonadedeig, kyllingfilet, brokkoli, ris, potet, quinoa, havregryn, proteinpulver o.l jeg skal spise. Det er ganske ensidig og typ helt likt til alle måltider. Jeg steker heller ikke i noe olje eller smør. Var veldig demotivert etter denne uka, men må bare tenke at uken som kommer så slipper det 🙂

Jeg trener en del, blanding av løp og styrke, og vet av erfaring at jeg fort går opp at styrketrening, men har samtidig veid under 70 før med samme treningsregimet.

Du regner åpenbart feil på kaloriene. Kanskje du glemmer å ta hensyn til at at gjerne mister vekt når det tilberedes? Det vil si at 100 gram tilberedt vare inneholder flere kalorier enn 100 gram rå vare. Det kan utgjøre en ganske stor forskjell også.

Teller du også med snacks? Drikke? Eventuelle "juksedager" med fråtsing?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo i de baner selv, at jeg må regne feil et sted. Men all mat veies rått/ukokt, og jeg drikker kun sukkerfritt. 

Frem til nå har jeg fått spise "fritt" etter 18.00 på lørdag, noe jeg forstår påvirker totalbildet. Likevel tar jeg den ikke helt ut, men har spist popcorn og lavkalori-is (beger med 320 kcal). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kanskje trener for mye, spesielt om du trener styrke. Jeg går selv opp i vekt når jeg med trener mer, men spiser det samme. Har siste måneden ikke fått trent, men gått ned 5 kg. Regner med at vekte går opp igjen når jeg begynner å trene.

Når du trener, vil kroppen tviholde mer på de kaloriene du får i deg. Nå vet jeg ikke hvor høy og sånt du er, men kan også hende at kroppen din er fornøyd med de kiloene du har. Ikke alle kropper er lagd for å være slanke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg ts. Jeg veiv meg på knekkebrød i ~8 uker. Gikk ikke ned noe særlig selv om jeg lå lavt i antall kcal. Skal ikke nevne tall, for kg har regler på hva som er et nedre antall kcal man får lov til å si man spiser 😅

Jeg ga opp rett og slett. Får heller lære å like kiloene, for de vil ikke av.

Og jeg er møkk lei alle som hele tiden skal komme med; «men teller du riktig da? Teller du alle kaloriene? Er du helt sikker, for implisitt, altså det blir ikke sagt høyt; «vi alle vet at feite folk småspiser på sjokolde, ost og smør (og annet fet mat) mens de beveger seg gjennom dagen, og der ligger problemet ditt kjære» 😐🤬 Ja for dere som alltid spør om «teller du alle kaloriene?», dette er det jeg hører fra de spørsmålene.

TS; jeg vet ikke om jeg kan komme med mange tips, eneste jeg vet fra å ha sett litt på hva ernæringsfysiologier ol. sier, er at i noen tilfeller spiser man for lite, og det kan hjelpe å legge til 100-200kcal om dagen. Det vil ikke vise resultater med en gang, men vist nok i lengden vil man kunne oppleve positiv effekt og gå ned, selv om man har økt mengden kcal. MEN! Jeg er langt i fra en ekspert. Om du har penger til det, kan det være at du kunne tjent på å snakket med en ernæringsfysiolog ol. som kan dette med trening og kosthold.

Anonymkode: b7bd3...9c1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (9 timer siden):

Høres ut som du kanskje trener for mye, spesielt om du trener styrke. Jeg går selv opp i vekt når jeg med trener mer, men spiser det samme. Har siste måneden ikke fått trent, men gått ned 5 kg. Regner med at vekte går opp igjen når jeg begynner å trene.

Når du trener, vil kroppen tviholde mer på de kaloriene du får i deg. Nå vet jeg ikke hvor høy og sånt du er, men kan også hende at kroppen din er fornøyd med de kiloene du har. Ikke alle kropper er lagd for å være slanke.

Det er akkurat som med meg! Jeg går alltid opp 3-5kg når jeg kjører intensivt på treninga, og ned igjen når jeg slutter. Vil jo ikke slutte å trene heller, med tanke på fysisk og psykisk helse. 

Er 170cm forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg føler med deg ts. Jeg veiv meg på knekkebrød i ~8 uker. Gikk ikke ned noe særlig selv om jeg lå lavt i antall kcal. Skal ikke nevne tall, for kg har regler på hva som er et nedre antall kcal man får lov til å si man spiser 😅

Jeg ga opp rett og slett. Får heller lære å like kiloene, for de vil ikke av.

Og jeg er møkk lei alle som hele tiden skal komme med; «men teller du riktig da? Teller du alle kaloriene? Er du helt sikker, for implisitt, altså det blir ikke sagt høyt; «vi alle vet at feite folk småspiser på sjokolde, ost og smør (og annet fet mat) mens de beveger seg gjennom dagen, og der ligger problemet ditt kjære» 😐🤬 Ja for dere som alltid spør om «teller du alle kaloriene?», dette er det jeg hører fra de spørsmålene.

TS; jeg vet ikke om jeg kan komme med mange tips, eneste jeg vet fra å ha sett litt på hva ernæringsfysiologier ol. sier, er at i noen tilfeller spiser man for lite, og det kan hjelpe å legge til 100-200kcal om dagen. Det vil ikke vise resultater med en gang, men vist nok i lengden vil man kunne oppleve positiv effekt og gå ned, selv om man har økt mengden kcal. MEN! Jeg er langt i fra en ekspert. Om du har penger til det, kan det være at du kunne tjent på å snakket med en ernæringsfysiolog ol. som kan dette med trening og kosthold.

Anonymkode: b7bd3...9c1

Det er nesten godt å høre vi er flere i samme båt. Jeg anser meg selv som belest og opplyst og derfor frustrerer hele greia meg. Det skal vi være energi inn og energi ut som er det avgjørende, men så skjer det liksom ikke uansett...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er det minste rart at folk som følger div "kurer" ikke går ned i vekt. Til dags dato har jeg til gode å se en "slankekur" som legger opp til å spise så lite som jeg gjør helt til vanlig og jeg har helt stabil vekt.

Jeg spiser kun middag og da kun en vanlig ganske liten middagsporsjon. Og da har jeg altså stabil vekt. At man da skal bli tynnere av å spise 2-3 ganger så mye i løpet av en dag er jo ikke logisk uansett hvor mye man teller kaloriene i maten.

Vi i vårt moderne samfunn hvor vi beveger oss svær lite i det daglige  har jo behov for veldig mye mindre mat enn de hadde for bare få tiår siden.

Anonymkode: d2a6f...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke det er det minste rart at folk som følger div "kurer" ikke går ned i vekt. Til dags dato har jeg til gode å se en "slankekur" som legger opp til å spise så lite som jeg gjør helt til vanlig og jeg har helt stabil vekt.

Jeg spiser kun middag og da kun en vanlig ganske liten middagsporsjon. Og da har jeg altså stabil vekt. At man da skal bli tynnere av å spise 2-3 ganger så mye i løpet av en dag er jo ikke logisk uansett hvor mye man teller kaloriene i maten.

Vi i vårt moderne samfunn hvor vi beveger oss svær lite i det daglige  har jo behov for veldig mye mindre mat enn de hadde for bare få tiår siden.

Anonymkode: d2a6f...d06

Folk trenger mer enn en liten middagsporsjon om dagen

Anonymkode: 5ada2...e8d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...