Gå til innhold

Har noen fått hjelp med sinneproblemer før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser aldri noe om det. Er det i det hele tatt hjelp å få i det offentlige? 

Jeg blir ofte så sint at jeg er en fare for omgivelsene. 

Anonymkode: 335bf...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også vite.

Jeg kan kjenne på et sinne og ønske om å banke noen skikkelig opp, om de bare ga meg grunn til det. Ikke skjedd noe fysisk hittil, men har en del verbale utageringer jeg godt kunne vært foruten. Prøvde sette ord på dette hos flere psykologer jeg har vært innom. 

De var mest opptatt av om jeg fungerte: gikk jeg på jobb hver dag? Klarte jeg gi omsorg til barna? At jeg bar på et enormt sinne eller følte med Tom innvendig var ikke interessant. 

Anonymkode: 0eb84...6bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leser aldri noe om det. Er det i det hele tatt hjelp å få i det offentlige? 

Jeg blir ofte så sint at jeg er en fare for omgivelsene. 

Har du faktisk utagert før? Eller er det følelsen du har, at du kan komme til å gjøre det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du faktisk utagert før? Eller er det følelsen du har, at du kan komme til å gjøre det? 

Jeg har utagert, kastet ting, slått personer, gjort ulovlige ting i sinne, hærverk

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har utagert, kastet ting, slått personer, gjort ulovlige ting i sinne, hærverk

Oi. Og det har du ikke fått hjelp for? Du har kanskje sittet i fengsel? 

Skrevet

Ja, har fått hjelp til det. Jeg utrangerte som regel kun rundt nære relasjoner med skriking, selvskading, skade på ting, kastet ting, brøling etc. 

Det var i utgangspunktet undertrykte følelser jeg ikke klarte å uttrykke på andre måter. 

Nå er jeg ikke sånn lengre etter terapi. 

Anonymkode: 2bb7f...791

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, har fått hjelp til det. Jeg utrangerte som regel kun rundt nære relasjoner med skriking, selvskading, skade på ting, kastet ting, brøling etc. 

Det var i utgangspunktet undertrykte følelser jeg ikke klarte å uttrykke på andre måter. 

Nå er jeg ikke sånn lengre etter terapi. 

Å. Noen konkrete verktøy du lærte? 

Skrevet

ISTDP er visst bra terapi for å kontrollere sinne. Alternativ til vold har vel også tilbud.  Traume behandling er vel også bra? Er vel traumer som ligger i bunn for sinne, som regel.

Anonymkode: cf378...8d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å. Noen konkrete verktøy du lærte? 

Hmm, lenge siden nå. Var i hovedsak det å forstå meg selv og andre i disse situasjonene samt akseptere at man ikke får gjort noe med andres atferd. 

Konkrete verktøy:

Gå ut av situasjonen når man kjenner på sinne og frustrasjon. 

Forklar hva man egentlig føler/Bedre kommunikasjon 

Ikke omgås mennesker som gjør en sinna eller ta emosjonell avstand fra de. 

Er vel det jeg kommer på i farta 😃

Skrevet

Har du blitt utredet i forhold til om du har for lite trypotfan/serotonin? Dette kan påvirke/forsterke følelser, også sinne. Dette, samt ct/mr av hodet for å utelukke fysiske årsaker. For det er vanskelig med terapi og trening hvis det også er underliggende fysiske årsaker som må gjøres noe med. 

Nå trenger det ikke være noe fysisk i det hele tatt, men det kan være lurt å få det utelukket. 

Kudos til deg som tar ansvar og prøver å få det bedre 👏

Anonymkode: 89995...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...