Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De spør og maser om julebord på jobben. Jeg skal ikke, men  de tar jo ikke ett nei for ett nei. Vi må betale selv, men  det var jo bare å komme å ta ett glass brus liksom.. 

Anonymkode: 4bfe9...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er sært å ikke ville bli med synes jeg. Man er med kollegaer i timesvis på jobb og det er koselig å kunne gjøre noe annet sammen. En annen setting å være sammen på

• Liker 2
Skrevet

Hva? Jeg har bare ikke meldt meg på. Ingen spørsmål. Privat næringsliv, ingen egenandel, men jeg har ikke lyst til å gå og ingen bryr seg. 

Anonymkode: fb66e...304

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke har lyst trenger du ikke være med. Du trenger ingen grunn. 

• Liker 6
Skrevet

Dette er fritiden din og hva du velger å prioritere den på angår ikke dine kollegaer. Så nei, du trenger ingen god grunn. Sært er det i alle fall ikke. 
Hvem gidder å være sammen med sentimentale halvfulle kollegaer som for enhver pris må fortelle ALT om privatlivet sitt? For ikke å snakke om den kleine stemninga på jobb dagen derpå?

Anonymkode: 79962...726

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Føler du ikke for å dra, så drar du ikke. Du er verken sær, dårlig kollega eller medarbeider av den grunn. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De spør og maser om julebord på jobben. Jeg skal ikke, men  de tar jo ikke ett nei for ett nei. Vi må betale selv, men  det var jo bare å komme å ta ett glass brus liksom.. 

Kjenner til det. De som arrangerer krever jo omtrent å vite hvorfor man ikke kommer.

Syntes det er utrolig frekt, det har jo de ingenting med.

Anonymkode: b4529...f91

• Liker 2
Skrevet

Skal heller ikke. Synes bare det er hyggelig at kollegaer etterspør hvorfor jeg ikke skal da. Viser jo bare interesse. 

Har sagt at jeg ikke kan, men sannheten er at jeg bare ikke vil. Tenker den hvite løgnen er helt ok. 

Anonymkode: 76f6c...8bd

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg var med på julebordet i fjor og likte ikke alle selskapslekene som ble arrangert. Ønsker derfor ikke å være med i år. Julebord skal være hyggelig å delta på og noe man gleder seg til. Jeg har bare svart at det ikke passer

Anonymkode: 6e0e3...970

• Liker 1
Skrevet

Det trenger ikke å være en fyllefest på julebord. Vi spiser god mat, drikker litt god vin og skravler litt bare. Pleier ikke å bli så himla sent heller. Julebord måå ikke være fyll og å drite seg ut

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, en trenger ingen grunn. Har du ikke lyst så er det helt greit.

Anonymkode: 14a7b...9ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tipper du har vært for unnvikende i svaret ditt. At du ikke vet om du må eller ei, og at du fortsatt blir mast på, tyder på det.

"Nei, jeg kommer ikke på julebordet."

Svært sjelden folk maser når man er tydelig og klar.

Anonymkode: 4d664...7fa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er bare å si at det ikke passer. Ferdig.

Hvis derimot er av typen som har vært vag og dratt på svaret, så skjønner jeg at de tror at det er muligheter for å få deg med likevel og og at du bare trenger litt overtalelse.

Anonymkode: f43c2...fd5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper du har vært for unnvikende i svaret ditt. At du ikke vet om du må eller ei, og at du fortsatt blir mast på, tyder på det.

"Nei, jeg kommer ikke på julebordet."

Svært sjelden folk maser når man er tydelig og klar.

Anonymkode: 4d664...7fa

Noen svarte på den måten og det ble tatt veldig neg. 

Skrevet

Takk pent nei. Det er nok flere som føler seg presset, og da blir det enklere for dem også å si nei. 

Anonymkode: 2b248...3f1

Skrevet

Nei en trenger ikke forklare seg til alle og enhver, og komme med 1000 ynnskyldninger dårligere enn den forrige du gav. Men julebord er en fin innarbeidet tradisjon i yrkeslivet, det er en fin ting å samles en gang i året med de en tilbringer store delen av dagen sin med for å ha et sosialt samvær sammen utover jobb hvor en har det kjekt ilag og spiser god mat og hygger seg. 

Selv har jeg alltid pleid å gå på julebord, synes det er en hyggelig kveld, jeg har kjekke kollegaer som jeg trives sammen med sosialt men Jeg skal heller ikke på julebord med jobben min i år fordi det rett og slett passer dårlig og ja kanskje er det noen som spør meg hvorfor ikke jeg skal men jeg oppfatter det som et generelt "vi ønsker å ha deg med" mer enn at de maser og styrer og ikke tar et nei for et nei..  Men gi et tydelig svar på at du ikke skal da eventuelt, ingen kan tvinges til å delta på et julebord så kanskje du har et spesielt jobbmiljø? 

Så nei en må ikke alltid ha en god grunn, men en trenger ikke ta alt i værste mening heller, noe jeg tror du gjør.  Det kan jo faktisk hende at de ønsker å ha deg med på laget og at de bryr seg. Igjen: julebord er en tradisjon innenfor arbeidslivet, og folk har med å klager viss noen spør og viser interesse og folk klager viss de ikke spør eller viser interesse..

• Liker 2
Skrevet

Når man er satt til å arrangere julebordet på jobben så er det jo litt greit å vite hvem som blir med, pluss at vi selvsagt ønsker at så mange som mulig blir med da det er gøyest. Kjedelig å bruke tid på å lage til noe som bare noen få er med på. 

Anonymkode: d51ec...70c

• Liker 2
Skrevet

Den gode grunnen at man ikke vil bør holde.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har sagt nei på en klar måte, og folk fortsetter å mase, så kan du komme med svar som "Nei, du skjønner at hybelkaninene mine liker ikke å være hjemme uten meg i helgene. Sokkegnomen på vaskerommet har en tendens til å være litt for grådig på likørsjokoladen, og da forveksler han Fiffi og Fluffy med sokkene han pleier å spise, så de ser helst at jeg er hjemme og passer på"  mens du ser vedkommende dønn seriøst inn i øynene.

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, vurderer å droppe det selv. Har kun lyst til å være sosial hvis det er mulighet for å treffe en partner. Og kolleger er no-go.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...