Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i veldig mange år, og jeg har heller aldri hatt andre kjærester enn han eller hatt sex med andre i hele mitt liv. Jeg har ikke noe ønske om å gå fra han, men jeg skulle ønske at jeg hadde noen andre erfaringer med menn enn kun han. Dette ble spesielt aktuelt da jeg ble forelsket i en kollega i fjor. En venninne av meg har akkurat avtalt med mannen at de skal prøve et åpent forhold. Og etter noen fuktige kvelder på byen med kollegaene mine og en del flørting med den nevnte kollegaen, fikk jeg det plutselig for meg at jeg har lyst til å ha sex med denne andre mannen. Han vet ikke det og jeg har jo ikke lyst til å være utro. Men når jeg hører hva andre har testet og drevet med, er det helt rart at jeg er i 40-årene og aldri har vært med noen andre enn samboeren. Vi skal snart på tur med jobben med flere kollegaer. Jeg tror kanskje kollegaen min ser på meg på samme måte som jeg ser på han, men han har aldri sagt noe. Han har nok stor respekt for at jeg er i et forhold og ville antakelig ikke vært den som tok det første steget. 

Jeg vil ikke bryte opp hus og hjem pga de tankene og følelsene jeg har. Og jeg vil ikke være umoralsk. Samtidig tenker jeg i blant at jeg kun har et liv og at jeg er så nysgjerrig på hvordan det er å være med en annen. Og så har jeg denne veldig aktuelle kandidaten, som jeg vil tro er med på notene om jeg tar initiativet. Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymkode: c01be...a56

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært sammen med samboeren min i veldig mange år, og jeg har heller aldri hatt andre kjærester enn han eller hatt sex med andre i hele mitt liv. Jeg har ikke noe ønske om å gå fra han, men jeg skulle ønske at jeg hadde noen andre erfaringer med menn enn kun han. Dette ble spesielt aktuelt da jeg ble forelsket i en kollega i fjor. En venninne av meg har akkurat avtalt med mannen at de skal prøve et åpent forhold. Og etter noen fuktige kvelder på byen med kollegaene mine og en del flørting med den nevnte kollegaen, fikk jeg det plutselig for meg at jeg har lyst til å ha sex med denne andre mannen. Han vet ikke det og jeg har jo ikke lyst til å være utro. Men når jeg hører hva andre har testet og drevet med, er det helt rart at jeg er i 40-årene og aldri har vært med noen andre enn samboeren. Vi skal snart på tur med jobben med flere kollegaer. Jeg tror kanskje kollegaen min ser på meg på samme måte som jeg ser på han, men han har aldri sagt noe. Han har nok stor respekt for at jeg er i et forhold og ville antakelig ikke vært den som tok det første steget. 

Jeg vil ikke bryte opp hus og hjem pga de tankene og følelsene jeg har. Og jeg vil ikke være umoralsk. Samtidig tenker jeg i blant at jeg kun har et liv og at jeg er så nysgjerrig på hvordan det er å være med en annen. Og så har jeg denne veldig aktuelle kandidaten, som jeg vil tro er med på notene om jeg tar initiativet. Noen som har vært i lignende situasjon?

Først bør du ta en vurdering selv: Er det verdt å eventuelt skrote nåværende forhold, fordi du vil prøve å ligge med noen andre? Er det så viktig?

Deretter bør du snakke med mannen din om det.

Det er uansett ikke greit å være utro. Det er en moralsk forkastelig handling uansett hvilken grunn du måtte legge til grunn for å legitimere det. 

Anonymkode: 1fa61...2b0

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Man kan ikke få alt man vil. Her må du nok velge mellom mannen og kollegaen din, men du kjenner mannen din bedre enn oss og har bedre føling på om han ville likt ideen om åpent forhold eller ikke. Personlig hadde et sånt spørsmål ført til brudd for min del, men kanskje mannen din har kjent på de samme ønskene som deg og vil bli lettet over at du bringer det på banen sånn at han også kan ha seg elskerinner med god samvittighet. 

Tenker du at forholdet deres ville overlevd en sånn livsstil så er det bare å spørre i vei. 

Utro bak ryggen på partner skal man ikke være!

Anonymkode: 35942...eff

• Liker 7
Skrevet
trt85 skrev (1 minutt siden):

for å si det slik, om hun nevner noe som helst om åpent forhold eller noe lignende, uansett hvilken måte hun sier det på så kan det forandre forholdet for alltid, evnt han dumper henne

Haha. Og det vil ikke utroskap føre til???🤨🤦‍♀️🤡

Skrevet
trt85 skrev (1 minutt siden):

nå må du bruke hodet ditt

hva er sjangsen for at han syns det er greit og vil det selv? vell langt under 50, den sjangsen tar man ikke

hva er sjangsen for at et åpent forhold vil funke? vell det vet vi svaret på også, det vil garantert ikke funke i lengden eller i korte tidsperioder heller det vil ødlegge forholdet

Ganske mange fler menn enn kvinner ønsker både åpent forhold og sidesprang så sjansen er definitivt til stede for at han er helt med på det! Ts kjenner han bedre enn deg og meg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, trt85 said:

nå må du bruke hodet ditt

hva er sjangsen for at han syns det er greit og vil det selv? vell langt under 50, den sjangsen tar man ikke

hva er sjangsen for at et åpent forhold vil funke? vell det vet vi svaret på også, det vil garantert ikke funke i lengden eller i korte tidsperioder heller det vil ødlegge forholdet

Dette er jo bare tøv. 

Og om hun er 40 år og aldri har ligget med noen andre enn partner så fortjener hun faktisk å utforske sex. Tenk å gå i grava og bare knullet en fyr. Tragisk!

Og kun en usikker tøffel har problemer med at hun har sex med andre. Så lenge man holder det kun til sex så er det null problem å ha åpne forhold. Problemene starter når kvinner begynner å blande inn følelser og skal ligge med menn de blir interesserte i istedet for kun sex.

Anonymkode: 6a36f...9cb

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg spurte mannen min om vi kunne ha åpent forhold da jeg flørtet med en annen mann på jobb og det var like før julebordsesongen..

Han lo, og så svarte han "ja okei, når kan jeg ha sex med en annen kvinne da?" 

Da trakk jeg det tilbake heheh.. Er artig når det kun går i sin egen favør for å si det sånn.. Ikke like gøy å tenke på at han skal høvle over andre kvinner. Hva synes du, ts?

Anonymkode: 682c9...f39

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo bare tøv. 

Og om hun er 40 år og aldri har ligget med noen andre enn partner så fortjener hun faktisk å utforske sex. Tenk å gå i grava og bare knullet en fyr. Tragisk!

Og kun en usikker tøffel har problemer med at hun har sex med andre. Så lenge man holder det kun til sex så er det null problem å ha åpne forhold. Problemene starter når kvinner begynner å blande inn følelser og skal ligge med menn de blir interesserte i istedet for kun sex.

Ikke alle er lkke følelseskalde som deg vettu.

• Liker 4
Skrevet
trt85 skrev (3 minutter siden):

var ikke utroskap vi snakket om her, regner med utroskap var ute av diskusjonen, så dum er ikke ts

Klarer du ikke få med deg teksten i tittelen i tråder du svarer på engang????? 

• Liker 1
Skrevet

Hva er det andre har «testet og drevet med» som du ikke kan eksperimentere med med mannen din? Selfølgelig utgår trekant og gangbang, men hvis det er ting du blir fortalt og er nysgjerrig på kan det jo være mannen din vil være med å leke?

Anonymkode: 2bd36...963

• Liker 2
Skrevet
trt85 skrev (9 minutter siden):

hun bør ABSOLUTT IKKE nevne dette for mannen

om vi hadde vært kjærester hadde det vært greit ?

"kjære, er det greit at vi har et åpent forhold ? har lyst å ha sex med andre og hun venninen din er ganske deilig"

for å si det slik, om hun nevner noe som helst om åpent forhold eller noe lignende, uansett hvilken måte hun sier det på så kan det forandre forholdet for alltid, evnt han dumper henne

Du sitter ikke med noen fasit mer enn meg. Jeg kjenner ikke hennes mann, det gjør ikke du heller. Og forøvrig - hvis du ikke klarer å ordlegge deg bedre og mer elegant enn i kommentaren din ovenfor, så har du helt rett i at du ikke burde lufte slike tanker for din bedre halvdel. 

Jeg og min mann har snakket om temaet åpent forhold. Hva vi syns om det, om det er et behov osv. Hvis man ikke kan snakke (teoretisk) om denslags problemstillinger, så har man etter mitt syn relasjonen et problem.

Normale mennesker dumper ikke en samboer gjennom mange år fordi hen innleder en samtale om åpne forhold. Om hen derimot velger å være utro og den andre parten finner ut av dette senere, DA snakker vi grunnlag for å pakke sekken og dra. For dét er en overtramp og et svik.

• Liker 3
Skrevet

Ts, er du klar for et gjensidig åpent forhold der også han har sex med andre damer? 

Anonymkode: c9d7d...647

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg spurte mannen min om vi kunne ha åpent forhold da jeg flørtet med en annen mann på jobb og det var like før julebordsesongen..

Han lo, og så svarte han "ja okei, når kan jeg ha sex med en annen kvinne da?" 

Da trakk jeg det tilbake heheh.. Er artig når det kun går i sin egen favør for å si det sånn.. Ikke like gøy å tenke på at han skal høvle over andre kvinner. Hva synes du, ts?

Jeg ville faktisk syns det var greit. Altså om det gjaldt for begge parter og jeg kunne ha sex med hvem jeg ville, ville jeg taklet det helt fint at han hadde sex med andre damer. Jeg var mer sjalu for noen år siden, men jeg er usikker på mindre sjalusi nå er et tegn på at jeg er tryggere på meg selv eller om følelsene har dabbet litt av for samboer og det ikke ville føltes som en like stor krise om han falt for noen andre og heller ville være med dem. Samboeren har heller ikke vært sammen med noen andre enn meg. Vi møttes da vi var veldig unge. Så jeg føler litt at vi begge fortjener å prøve ut noe annet. Og jeg er helt ærlig veldig tent på denne veldig hotte og snille kollegaen og sliter med å tenke på noe annet nå fram mot planlagt jobbreise. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, er du klar for et gjensidig åpent forhold der også han har sex med andre damer? 

Ja.

ts

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sitter ikke med noen fasit mer enn meg. Jeg kjenner ikke hennes mann, det gjør ikke du heller. Og forøvrig - hvis du ikke klarer å ordlegge deg bedre og mer elegant enn i kommentaren din ovenfor, så har du helt rett i at du ikke burde lufte slike tanker for din bedre halvdel. 

Jeg og min mann har snakket om temaet åpent forhold. Hva vi syns om det, om det er et behov osv. Hvis man ikke kan snakke (teoretisk) om denslags problemstillinger, så har man etter mitt syn relasjonen et problem.

Normale mennesker dumper ikke en samboer gjennom mange år fordi hen innleder en samtale om åpne forhold. Om hen derimot velger å være utro og den andre parten finner ut av dette senere, DA snakker vi grunnlag for å pakke sekken og dra. For dét er en overtramp og et svik.

At du dro igang en samtale om åpent forhold og at han ikke dumpa deg, sier absolutt alt om mannen du bor med.

Anonymkode: 56f8c...e12

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du dro igang en samtale om åpent forhold og at han ikke dumpa deg, sier absolutt alt om mannen du bor med.

=At han tåler å høre det dama er opptatt av? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jasså, hva sier det om han?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo bare tøv. 

Litt av en logikk: hun er 40 år og har bare ligget med mannen derfor rettferdiggjør det utroskap?!

De fleste par foretrekker å være monogame, og ser på sex som noe intimt og som noe av limet i forholdet, derfor vil de fleste reagere negativt hvis de får høre at partneren har hatt sex med andre, selv om det er «tøm og røm» og ingen følelser involvert. Å være trofast er ikke å være tøffel, men å ligge rundt for seksuell nytelse og for å booste sitt eget ego derimot er kynisk hedonistisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på hvor lett sex kan utvikle seg til følelser, spesielt hos kvinner, så løper man en rimelig stor risiko ved å tillate kona å ha sex med andre. Det kan hende det åpne forholdet fortoner seg relativt ufarlig i starten, men plutselig møter hun en ordentlig sjarmør. En fyr som er både kjekkere og rikere enn deg, og som i tillegg viser seg å være bedre i senga. Etter sex med ham, klarer hun ikke få ham ut av hodet. Plutselig vil hun skilles.

Anonymkode: f7a76...8e0

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Med tanke på hvor lett sex kan utvikle seg til følelser, spesielt hos kvinner, så løper man en rimelig stor risiko ved å tillate kona å ha sex med andre. Det kan hende det åpne forholdet fortoner seg relativt ufarlig i starten, men plutselig møter hun en ordentlig sjarmør. En fyr som er både kjekkere og rikere enn deg, og som i tillegg viser seg å være bedre i senga. Etter sex med ham, klarer hun ikke få ham ut av hodet. Plutselig vil hun skilles.

Anonymkode: f7a76...8e0

Det er derfor man ikke gjør den typen møter. Men kun tilfeldig sex!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...