Topsi Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/11/05/195882574/partiet-de-kristne-skifter-navn Partiet De Kristne byttet navn til Konservativt. De håper det skal tilrrekke flere velgere. Jeg synes de er for høyrevridd til at jeg vil stemme på dem uansett. Men hva tror dere? Vil de få flere stemmer ved å ikke markedsføre seg spesifikt til konservative kristne?
Entern Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Topsi skrev (9 timer siden): https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/11/05/195882574/partiet-de-kristne-skifter-navn Partiet De Kristne byttet navn til Konservativt. De håper det skal tilrrekke flere velgere. Jeg synes de er for høyrevridd til at jeg vil stemme på dem uansett. Men hva tror dere? Vil de få flere stemmer ved å ikke markedsføre seg spesifikt til konservative kristne? Kanskje 2
Imariuz Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Topsi skrev (12 timer siden): https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/11/05/195882574/partiet-de-kristne-skifter-navn Partiet De Kristne byttet navn til Konservativt. De håper det skal tilrrekke flere velgere. Jeg synes de er for høyrevridd til at jeg vil stemme på dem uansett. Men hva tror dere? Vil de få flere stemmer ved å ikke markedsføre seg spesifikt til konservative kristne? Ja, det er mange som er enige i det tradisjonelle synet på kjønn og ekteskap, abort og at bokstavlek-lobbyen har gått for langt med å indoktrinere barn gjennom rosa kompetanse, men som var skeptiske til å stemme på et parti med kristent i partinavnet. Ved å endre navn kan de nå ut til konservative muslimer, andre religiøse og ikke-troende. Selv om jeg ikke synes navnet de landet på var særlig godt. 3 1
Trish Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Jeg er verken kristen eller står for konservative verdier så hadde ikke stemt på de uansett
Gjest Velvia Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Hvis man ønsker å motarbeide kvinnerettigheter som selvbestemt abort og at mennesker som hører hjemme under lhbti+ paraplyen skal behandles som annenrangs mennesker så stemmer man på denne grupperingen. Dette er holdninger som eksisterer i denne grupperingen. https://www.nrk.no/sorlandet/vil-ikke-kommentere-22.-juli-uttalelser-1.12533385
Imariuz Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 Velvia skrev (5 timer siden): Hvis man ønsker å motarbeide kvinnerettigheter som selvbestemt abort og at mennesker som hører hjemme under lhbti+ paraplyen skal behandles som annenrangs mennesker så stemmer man på denne grupperingen. Dette er holdninger som eksisterer i denne grupperingen. https://www.nrk.no/sorlandet/vil-ikke-kommentere-22.-juli-uttalelser-1.12533385 Abort handler ikke kun om kvinners rettigheter, men også om fosterets rett til liv og samfunnets behov for flere fødsler. Da tilsier sunn fornuft at det bør strammes inn. Ingen vil behandle tilhengerne av bokstavlek-ideologien som annenrangs mennesker, man ønsker kun å gjeninnføre det tradisjonelle ekteskapet som normalen og fjerne hjernevaskingen av barnehagebarn gjennom rosa kompetanse. Hvilken livsstil man velger å følge er en sak for den private sfæren, og det er slik det bør bli igjen, slik det var på 90-tallet. 1 2
Topsi Skrevet 14. november 2022 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2022 Velvia skrev (På 13.11.2022 den 6.11): Hvis man ønsker å motarbeide kvinnerettigheter som selvbestemt abort Jeg synes ikke noen skal ha rett til å ta ufødte liv, ei heller kvinner. Så om.det var eneste sak ville jeg stemt på.dem ja. Men siden de har mye annet jeg ikke liker, så blir det ikke.slik 2
Gjest Velvia Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 On 11/13/2022 at 11:59 AM, Imariuz said: Abort handler ikke kun om kvinners rettigheter, men også om fosterets rett til liv og samfunnets behov for flere fødsler. Da tilsier sunn fornuft at det bør strammes inn. Ingen vil behandle tilhengerne av bokstavlek-ideologien som annenrangs mennesker, man ønsker kun å gjeninnføre det tradisjonelle ekteskapet som normalen og fjerne hjernevaskingen av barnehagebarn gjennom rosa kompetanse. Hvilken livsstil man velger å følge er en sak for den private sfæren, og det er slik det bør bli igjen, slik det var på 90-tallet. Verden er overbefolket og det er nok av barn som trenger foreldre. Både likekjønnede par og alle andre mulige varianter. Det er kvinner som bærer frem barn og ikke konservative, følgelig har de råderett over egen kropp. Jeg merker meg måten du snakker om skeive/trans og konstaterer at det samfunnet du forfekter ønsker ikke jeg å leve i. Det er en retorikk som tilhører middelaldreren og senker terskelen for diskriminering og vold mot en allerede utsatt gruppe. Jeg håper Konservativt imploderer til en liten sekt så kan de la oss andre leve livene våre som vi ønsker.
Gjest Velvia Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 5 hours ago, Topsi said: Jeg synes ikke noen skal ha rett til å ta ufødte liv, ei heller kvinner. Så om.det var eneste sak ville jeg stemt på.dem ja. Men siden de har mye annet jeg ikke liker, så blir det ikke.slik Hvorvidt det dreier som å ta liv er det uenighet om. Er enig med deg i det andre du nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå