AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Jeg er ung og har nylig fått en MS diagnose. Jeg jobber 100% i en jobb jeg har hatt siden januar og er ganske nyutdannet. Jeg er svært usikker på om jeg skal være åpen med sjefen om diagnosen. Det hadde vært fint om hun visste for da slipper jeg å holde tilbake informasjon når jeg må til behandling på sykehus og til legen, noen ganger på kort varsel. På en annen side er jeg redd dette skal få negative konsekvenser da hun kan tenke på meg som syk og derfor unnlater å gi med kurs, videre muligheter og god referanse, med andre ord diskriminering grunnet sykdom. Hva tenker dere jeg bør gjøre? Jeg er ikke veldig mye borte fra jobb, men det blir litt ekstra grunnet dette. Anonymkode: 21961...1fe
Neutral90 Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Ja. Arbeidsgiver kan søke om å få dekket utgifter ifbm ditt fravær fra dag 1, både enkeltdager ifbm behandling men også sykemeldinger ved behov. Gode ønsker fra meg
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Når det er snakk om en kronisk sykdom, synes jeg du skal snakke med arbeidsgiver. Men snakk gjerne med fagforeningen din først. Der kan du både få råd og støtte, og representanten kan eventuelt også være med deg på et møte med arbeidsgiveren din - etter ditt ønske. Anonymkode: 70cfd...b10 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Spill med åpne kort, da kan arbeidsgiver også slippe arbeidsgiverperioden når du får fravær. Vi har en hos oss som er syk, dvs han er/virker frisk nå men lever med en sykdom som på ett eller annet tidspunkt kommer til å bryte ut. Det er ingen som holder det mot han, selvfølgelig, og han er en kjemperessurs som bidrar masse, og det er ikke noen forskjell på mulighetene han får og andre får. Vi har en kjempebra sjef, men jeg tenker uansett at det bare er helt naturlig. Han gjør en kjempejobb, og hva som skjer i fremtiden med noen av oss, det kan ingen vite. Anonymkode: 7a057...f08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå