AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Venninnen min har 2 barn. Jente 12 og gutt på 9. Gutten vil ha på seg kjole i julen slik som søster og moren har.. Hun er enslig nå, uten fast venn. Hun har spurt meg om råd. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Anonymkode: 5f187...d03 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Jeg ser ikke problemet. Problemet oppstår om hun nekter ham det. Hvordan skal man forklare det? «Du har utovertiss, og kjoler er bare for de med innovertiss»? Anonymkode: 2d6ed...b50 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Venninnen min har 2 barn. Jente 12 og gutt på 9. Gutten vil ha på seg kjole i julen slik som søster og moren har.. Hun er enslig nå, uten fast venn. Hun har spurt meg om råd. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Anonymkode: 5f187...d03 Har hun ingen venner i voksen alder? Anonymkode: f3c63...418 2
Sofakona Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Ja...la han ha på kjolen..ser ikke problemet 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Synd at folk har blitt så opphengt i trans-greier at vi påfører barna våre paranoia når de bare leker seg med klær. I min familie har vi bilder av begge brødrene mine i kjoler (barndom på 90-tallet). Storebror var selv opptatt av kjoler og smykker, og elsket å raide klesskapet til mamma. Lillebror ble nok litt motvillig ikledd det da han var min lille sminkedukke 😅 Som voksne er begge heterofile menn med en mannlig kjønnsidentitet. Det kunne vært omvendt, og det er greit det også. La barn være barn og gå med de klærne de vil. Anonymkode: c990e...424 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synd at folk har blitt så opphengt i trans-greier at vi påfører barna våre paranoia når de bare leker seg med klær. I min familie har vi bilder av begge brødrene mine i kjoler (barndom på 90-tallet). Storebror var selv opptatt av kjoler og smykker, og elsket å raide klesskapet til mamma. Lillebror ble nok litt motvillig ikledd det da han var min lille sminkedukke 😅 Som voksne er begge heterofile menn med en mannlig kjønnsidentitet. Det kunne vært omvendt, og det er greit det også. La barn være barn og gå med de klærne de vil. Anonymkode: c990e...424 JA. Anonymkode: 28bc6...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 En veninne av meg har en sønn på 15 år. Han har brukt kjoler og skjørt hjemme. Sist sommer også på ferietur. Nå vil han på skoleball i kjole, noe faren hans nekter på. Hun vil jeg skal mekle, men det klarer jeg ikke. Anonymkode: 5f187...d03
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Synes at en venninne som mekler blir totalt feil. Slike ting må tas igjennom andre kanaler. Av folk som er nøytral og profesjonelle. Bare det å kalle det mekling er uheldig. De trenger en samtale via f. Eks BUP, eller helsesøster. Be familien om å søke hjelp og støtte andre steder. Anonymkode: 8165f...f87
Fjollefyr Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Ja, det er jo trist om det er en tulletråd. Den hører jo egentlig hjemme i temaet barn og familie. Har truffet noen unge transpersoner, og håper ikke at de er prisgitt ei venninne av mor som hjelp og støtte. Mange av dem har det vanskelig nok. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Så flott at din sønn vil bruke kjole. Vi mennesker er et spekter av kjønn og kjønnsutrykk. Men jeg syntes det er fint at din sønn klarer å utrykke dette for deg. Vi voksne er ofte veldig opptatt av å sette grenser, hva som erlov og ikke. Jeg heier på din sønn. Fint å finne ut i ung alder hva man er og vill være, det blir enklere senere i livet da🥰 Anonymkode: a0dbe...5b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Heldigvis så er de unge som vokser opp i dag veldig mye mer tolerante enn det "generasjon kg" er. Anonymkode: 6a1f3...362 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Jeg hadde problemer i ungdommen fordi jeg levde med denne kjoletrangen helt alene. Håper ungdommer i dag kan klæ seg som dem føler uten å få negative tilbakemeldinger. Anonymkode: 5f187...d03 1 1
Mannisinbestealder Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 (endret) Når du kommer med 3 forskjellige historier med samme anonymkode så skjønner alle at dette ikke stemmer. Jeg tipper at det ikke er din venninne eller hennes sønn som trenger hjelp.. Det du bærer på her bør ikke føles som en stor skam. Hvis du trenger hjelp av oss til noe så kan du heller fortelle den reelle historien og det reelle problemet. Endret 15. november 2022 av Mannisinbestealder 3 2
Fjollefyr Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde problemer i ungdommen fordi jeg levde med denne kjoletrangen helt alene. Håper ungdommer i dag kan klæ seg som dem føler uten å få negative tilbakemeldinger. Anonymkode: 5f187...d03 Forstår at du hadde det kjipt i ungdomstiden, men det er uheldig at du lager slike tråder som dette. Jeg var og alene om å ha slike tanker og ønsker for over 30 år siden, men jeg har ikke helt forståelse for at det vil hjelpe å lage fiktive historier rundt det nå. Ta kontakt med noen som kan hjelpe deg med å sortere tanker og følelser om dette. Jeg tror det vil gi deg en bedre måte å ha det fint som den du er, i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 Siden du kommer med tre forskjellige historier her, så antar jeg at du er en voksen mann som ønsker å gå med kjoler, men tør ikke. Start hjemme. Bestill fra nettet og se hvilke som passer deg og returner de som ikke passer. Du må ikke leve ut ønsket med å gå med kjole offentlig før du er klar for det, noen ender med å bare kle seg i det hjemme. Gjør hva som føler riktig for deg seg. Oppsøk evt miljøer med andre som liker å kle seg i kjole. Klær er klær. Gå i det du har lyst til. Ja, noen henger seg opp i at menn bruker kjole på en negativ måte, men folk flest bryr seg generelt lite. Anonymkode: 5256e...c07 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 Du bør si at det er typisk jenteplagg. Gutter bruker bukse. Men dersom han synes det er gøy å prøve det så vær så god. Anonymkode: b3e43...8e4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #17 Skrevet 18. november 2022 Det ble slik at gutten skal på ball i kveld. Han/hun/hen har bestemt seg for å kle seg i kjole, om faren ikke tilater det blir han hjemme, så får vi se. Anonymkode: 5f187...d03
Elaine Marley Skrevet 18. november 2022 #18 Skrevet 18. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjon, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Men hvordan gikk det med denne gutten som dro på ball i kjole? Anonymkode: 8165f...f87
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Men hvordan gikk det med denne gutten som dro på ball i kjole? Anonymkode: 8165f...f87 Han måtte være hjemme innen midnatt ellers så ville vognen bli til et gresskar og hestene til mus, og kjolen til filler. Det eneste som er igjen etter han er et par glass sko Anonymkode: 8f499...1b4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå