Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjemmer dere det da? Mine har pleid å få litt, men vi har ikke gjemt det da de klarer å begrense seg, og de har ikke fått kjempestore mengder. Og jeg tenker man kan kose seg ekstra i julen, bortsett fra jul så er det på Lørdager her i huset. Men kjenner andre foreldre som gjemmer alt og barna får nesten ikke noe av det. Hva gjør dere her inne?

Anonymkode: 36320...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjemmer ingenting.

Anonymkode: d76eb...206

• Liker 6
Skrevet

Vi gjemmer heller ingenting. En gave er en gave og barna får gjøre hva de vil med det. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjemmer dere det da? Mine har pleid å få litt, men vi har ikke gjemt det da de klarer å begrense seg, og de har ikke fått kjempestore mengder. Og jeg tenker man kan kose seg ekstra i julen, bortsett fra jul så er det på Lørdager her i huset. Men kjenner andre foreldre som gjemmer alt og barna får nesten ikke noe av det. Hva gjør dere her inne?

Kjære vene, barna får selvfølgelig beholde julegavene sine! De har ikke vondt av ekstra godteri i jula, det er jo en stor del av hele jula...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Teatrica skrev (31 minutter siden):

Kjære vene, barna får selvfølgelig beholde julegavene sine! De har ikke vondt av ekstra godteri i jula, det er jo en stor del av hele jula...

Ja jeg er enig med seg Men kjenner noen som beslaglegger det med en gang har de sagt, jeg syns det erfaringsmessig litt for strengt. Var bare nyskjerrig på hvordan andre gjør det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er enig med seg Men kjenner noen som beslaglegger det med en gang har de sagt, jeg syns det erfaringsmessig litt for strengt. Var bare nyskjerrig på hvordan andre gjør det.

Snek seg inn noen skrivefeil ser jeg. Skulle ikke stå erfaringsmessig.

Skrevet

Gi bort godteri i julegave? Aldri vært bort heldigvis. Hva slags pakk er det som gjør sånt?

Anonymkode: 09442...ab1

• Liker 1
Skrevet

Min begrenser seg selv så det har aldri vært en tanke her om at jeg skal gjemme det bort. Men hadde han vært typen som slukte alt med en gang så måtte jeg nok hatt restriksjoner men i motsetning til meg så har han en naturlig begrensning på det der. 😄 

Skrevet

Får selvsagt gaven, men får også regler for når godteri ikke skal spises, som på morgenkvisten/formiddagen/før ordentlig mat osv. Kanskje med unntak av julaften, første juledag.

Ungene i huset er heldigvis vant med regler, selv om det begynner å bli en sjelden greie i norske hjem å oppdra ungene.

Anonymkode: 3be7b...d2d

• Liker 3
Skrevet

Det er kriiiiiiise ass! Kriiiiiiiiise! 

Anonymkode: 0a11b...96b

• Liker 2
Skrevet
Arkana skrev (37 minutter siden):

Vi gjemmer heller ingenting. En gave er en gave og barna får gjøre hva de vil med det. 

Sier du det samme om noen gir dem en kniv, en flaske vin, en cannabis-brownie, et skytevåpen…? 

Skrevet

Vi gjemmer ikke, men ungene spiser selvfølgelig ikke enorme mengder snop i jula. De sparer og spiser på lørdagene (og er glade for å kunne slippe å bruke lommepenger på godteri). Noen år klarer de å strekke jul+påske+ halloween til å dekke lørdagene hele året 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sier du det samme om noen gir dem en kniv, en flaske vin, en cannabis-brownie, et skytevåpen…? 

Det er vel ingen som gir det i gave til barn.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du har folk i din omgangskrets som synes det er naturlig å gi barna våpen og narkotika, vil jeg si du har større bekymringer enn hvorvidt du skal beslaglegge barnas gaver. Hvis du mener hasj og sjokolade er sammenlignbart, ville jeg også si at barnas tilgang til godteri ikke er det største problemet ditt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hjelpe meg. er Jul en gang i året, skal ikke barna få kose seg litt ekstra i julen? For noen mennesker.

Anonymkode: d0e0b...185

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg. er Jul en gang i året, skal ikke barna få kose seg litt ekstra i julen? For noen mennesker.

Anonymkode: d0e0b...185

Enig med deg!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Virkelig en relevant problemstilling, siden dette er gaver som hvert eneste år ligger under fryktelig mange juletrær 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

:rolleyes: Da hadde jeg sagt at det er voksengave og de sannsynligvis har misforstått noe så hadde jeg tatt det og heller gitt barnet noe annet. Men det er vel få av oss som har venner som gir vekk slike ting til barna håper jeg. :P Tror jeg hadde revurdert omgangskretsen om vi hadde fått slike ting inn under treet altså.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det beslaglegges. Ungen er 5 år, blir rabiat av godteri, og nekter å spise noe annet. Alle vet det, likevel får barnet kilovis med godteri til alle anledninger. 

Føler ikke jeg gjør galt i å ta det, får det heller ut i porsjoner, så slipper vi å ødelegge hele dagen, hele jula og hele påsken...

Anonymkode: b2e76...185

Skrevet

Jeg har hatt en barn som ikke klarte å regulere dette selv. Da ble det beslaglagt og del ut i små mengder. Det er ingen ting hyggelig med en julaften, med barn som spyr. 

Jeg syns det er en uting med godteri i gave til små barn. Det får de nok av hjemme. 

Anonymkode: 6acbc...fbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...