Topsi Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 (endret) Vet ikke om dette er riktig forum men.... jeg synes det er supert at kvinne-EM i håndball er igang. Det er supergøy! Men det er litt trist at det kommer så tidlig. Jeg synes det er så koselig å sitte i adventstiden med kvinnehåndball. Hva tenker dere andre? Uansett supert å se på Endret 5. november 2022 av Topsi 6
skreppamedleppa Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Jaaaa!!! Endelig en tråd jeg kan relatere meg til på "juleforumet" gitt😅 så takk for samhold😁 Jeg fikk helt paddesjokk, karasjokk og litt "atte, hva atte?", når det gjekk opp for meg at håndball jentene er så tidlig i år... Nå skal det sies at jeg kanskje har et noe litt religiøst forhold til denne tradisjonen omtrent. Det er jo kjekt at de er igang for all del, men jeg snublet nesten i realiteten på hvor tidlig det er.. Håndball jentene forbinder jeg med å sitte med juletøflene mine (som ser ut som pepperkaker) jeg forbinder det med årets første julebrus, med å sitte å spise klementin og brente mandler nettopp fordi vi er i adventstiden og slikt er "lov" da... Å drikke julebrus med pepperkake tøfler og se så harry ut som en bare ønsker og heie og juble og spise brente mandler og vite at det blir jaggu jul i år også og den nærmer seg med stormskritt nettopp fordi håndball jentene løper over storskjermen er ikke helt det samme i begynnelsen av november altså... Men go stemning blir det okke som, - brente mandler og pepperkake tøfler😅 kan ikke ta helt av så tidlig i november... Men go Norge 4 3
Topsi Skrevet 5. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2022 (endret) skreppamedleppa skrev (44 minutter siden): Jaaaa!!! Endelig en tråd jeg kan relatere meg til på "juleforumet" gitt😅 så takk for samhold😁 Jeg fikk helt paddesjokk, karasjokk og litt "atte, hva atte?", når det gjekk opp for meg at håndball jentene er så tidlig i år... Nå skal det sies at jeg kanskje har et noe litt religiøst forhold til denne tradisjonen omtrent. Det er jo kjekt at de er igang for all del, men jeg snublet nesten i realiteten på hvor tidlig det er.. Håndball jentene forbinder jeg med å sitte med juletøflene mine (som ser ut som pepperkaker) jeg forbinder det med årets første julebrus, med å sitte å spise klementin og brente mandler nettopp fordi vi er i adventstiden og slikt er "lov" da... Å drikke julebrus med pepperkake tøfler og se så harry ut som en bare ønsker og heie og juble og spise brente mandler og vite at det blir jaggu jul i år også og den nærmer seg med stormskritt nettopp fordi håndball jentene løper over storskjermen er ikke helt det samme i begynnelsen av november altså... Men go stemning blir det okke som, - brente mandler og pepperkake tøfler😅 kan ikke ta helt av så tidlig i november... Men go Norge Så enig som jeg kan bli, vi må bare ta det som det er og heie på jentene❤ Endret 5. november 2022 av Topsi 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Jeg visste ikke en gang at det var noe greier med håndball i det hele tatt, før jeg leste i denne tråden. Anonymkode: 4a830...a3c 4
Topsi Skrevet 5. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg visste ikke en gang at det var noe greier med håndball i det hele tatt, før jeg leste i denne tråden. Anonymkode: 4a830...a3c Ser på TV3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 Topsi skrev (Akkurat nå): Ser på TV3 bryr meg ikke noe særlig uansett altså. ikke verdt å følge med på. Anonymkode: 4a830...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 Jeg er NULL intr i sport og har irritert meg grønn over tv-en som ljomer i stua og samboer som sitter klistret til skjermen i timesvis mens vi har masse å gjøre her hjemme. Jeg har ikke fulgt med på at det er tidlig start i år (og samboer har vært mye bortreist nå), så jeg ble egentlig litt letta over å kanskje få adventstid UTEN dette. 🙈 Anonymkode: 5cc59...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 Topsi skrev (4 timer siden): Vet ikke om dette er riktig forum men.... jeg synes det er supert at kvinne-EM i håndball er igang. Det er supergøy! Men det er litt trist at det kommer så tidlig. Jeg synes det er så koselig å sitte i adventstiden med kvinnehåndball. Hva tenker dere andre? Uansett supert å se på Jeg antok at det ble fremskyndet pga fotball-VM? Jeg synes det er helt supert, for da får jeg sett rikelig av begge mesterskapene! Men ja, er i utgangspunktet koselig med håndballmesterskap i førjulstid. Anonymkode: 6358d...9a2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er NULL intr i sport og har irritert meg grønn over tv-en som ljomer i stua og samboer som sitter klistret til skjermen i timesvis mens vi har masse å gjøre her hjemme. Jeg har ikke fulgt med på at det er tidlig start i år (og samboer har vært mye bortreist nå), så jeg ble egentlig litt letta over å kanskje få adventstid UTEN dette. 🙈 Anonymkode: 5cc59...0bf Du får fotball-VM i adventstiden i stedet Anonymkode: 6358d...9a2 4 1
Topsi Skrevet 5. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg antok at det ble fremskyndet pga fotball-VM? Jeg synes det er helt supert, for da får jeg sett rikelig av begge mesterskapene! Men ja, er i utgangspunktet koselig med håndballmesterskap i førjulstid. Anonymkode: 6358d...9a2 Jeg tror du har rett i at det ble fremskyndet pga fotball-VM ja, det pleier jo alltid å være på sommeren
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er NULL intr i sport og har irritert meg grønn over tv-en som ljomer i stua og samboer som sitter klistret til skjermen i timesvis mens vi har masse å gjøre her hjemme. Jeg har ikke fulgt med på at det er tidlig start i år (og samboer har vært mye bortreist nå), så jeg ble egentlig litt letta over å kanskje få adventstid UTEN dette. 🙈 Anonymkode: 5cc59...0bf Nå er det jo fotball vm i HELE adventstiden i år i stedet, så ikke forvent så mye fra mannen din. Jeg vet i hvertfall at min ikke kommer til å forta seg noe annet i desember en jobb og vm... Anonymkode: de4bc...b7c 2
Maskinfører Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 Eneste sporten jeg ser på er Skeet og Landskytterstevnet
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 Julestemning for meg er et mesterskap i sjakk med Magnus Carlsen. Anonymkode: f271c...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 Om jeg skulle se noe på tv, så er det nok ikke håndball det første jeg hadde valgt. Men koselig at andre hygger seg med det. Anonymkode: f30e0...896
n0vember Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Det er blitt tradisjon med håndball i førjulstiden i så mange år, så det blir ikke helt den samme stemningen. Men jeg skal se kampene fordet! Heia håndballjentene!! 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Jeg er så enig! Ingen jeg kjenner kan relatere, men heeeeele julen, desember og advent er håndball mesterskap, så syntes i år er stusselig 🙈 Anonymkode: 43201...462 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 Hadde aldri hatt tid til å se håndball på tv i adventstiden/julen. Og tenker det er greit for de som spiller at de får bruke advent/jul med familien sin de også. Anonymkode: 3df80...d22 1
skreppamedleppa Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde aldri hatt tid til å se håndball på tv i adventstiden/julen. Og tenker det er greit for de som spiller at de får bruke advent/jul med familien sin de også. Anonymkode: 3df80...d22 Men for noen av oss så setter vi av tid til denne tradisjonen. Det er helt ok selvsagt å ikke like håndball eller ikke prioritere denne årlige tradisjonen, men i godt over 30 år har på mange måter dette vært en fast greie for oss som liker det. Mange er oppvokst med denne tradisjonen. Og når en spiller håndball vet de at mesterskapet legges tett opp til jul, og de pleier ikke akkurat å lide og synes at dette er helt grusomt i det de kjemper og holder opp en medalje heller,som de har sagt før: verdens beste julepresang!! og dette er like viktig tradisjon for de som for oss som ser på. Alle som driver med sport offer masse, likevel er det for deres vegne verdt det, så så veldig synd ser det ikke akkurat ut som det er på de når de ellers spiller i desember 😉 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde aldri hatt tid til å se håndball på tv i adventstiden/julen. Og tenker det er greit for de som spiller at de får bruke advent/jul med familien sin de også. Anonymkode: 3df80...d22 jeg tror også at det ikke er slik at profesjonelle håndballspillere bare plutselig hadde fått en måned ferie dersom det ikke hadde vært mesterskap😅 jobben deres er jo å trene, og for mange av de er det i utlandet, det er der de bor. Med mesterskapet kommer de seg ofte hjem mye mer stabilt enn om de hadde hatt «jobb» (trening) frem til julaften. Anonymkode: 43201...462 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 Topsi skrev (På 5.11.2022 den 18.53): Vet ikke om dette er riktig forum men.... jeg synes det er supert at kvinne-EM i håndball er igang. Det er supergøy! Men det er litt trist at det kommer så tidlig. Jeg synes det er så koselig å sitte i adventstiden med kvinnehåndball. Hva tenker dere andre? Uansett supert å se på Håndballfinalen har brukt å gå samtidig som skolekorpset har sin tradisjonelle adventskonsert, og i alle år har kirken vært full av foreldre og besteforeldre med radio på øret, og korpsets julemusikk i bakgrunnen. Det var ikke sjeldent at vi hørte kollektive stønn, eller "yess" fra disse med ørepropper midt i et rolig parti i julesangene. Hva skal disse ha på øret i år tro? Anonymkode: 591de...2ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå