Gå til innhold

Er det nødvendig å vise dette på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge har jeg sett ett fenomen som begynner å gjøre meg utrolig irritert. Man kan kanskje kalle meg alt for følsom, men jeg lurer på om andre tenker likt som meg. På TV er det flere ting som vises som har gått igjennom grundige prosedyrer før de vises. Det er mange ting som ikke ender opp på tv. Kanskje fordi det er for gromt? En ting som jeg synes skal hå inn i den kategorien er spy. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor det er så normalisert å vise dette på TV. I alle mulige programmer. Jeg synes dette går inn i samme kategori som Som for eksempel avføring osv. Man viser for eksempel ikke nærbilder av noen som går på do og alt dette innebærer. Dette er stemplet som både ekkelt og ubehagelig å se på. Så hvorfor putter vi inn ulike opptak med spy på TV?
Greit nok i programmer hvor det kan trekkes tilbake til innholdet i programmet, men hvis disse klippene blir puttet inn i for eksempel reklame er det en helt annen ting. Disse reklamene kommer om og om igjen og er vanskelige å styre unna. 
Er det andre som mener likt som meg? Er det unødvendig å vise sånne ting på TV?

Anonymkode: 7aab2...b0a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendig å se alt som går på TV, særlig ikke de tingene man ikke liker. Tåler man ikke reklamene anbefales streamingtjenester, da kan man velge helt selv hva man ønsker å se til enhver tid.

Anonymkode: d3a51...581

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendig å se alt som går på TV, særlig ikke de tingene man ikke liker. Tåler man ikke reklamene anbefales streamingtjenester, da kan man velge helt selv hva man ønsker å se til enhver tid.

Anonymkode: d3a51...581

Det er helt greit, men det som diskuteres er reklame. Når man putter sånne ting inn i reklame synes jeg det er unødvendig.

Skrevet

Ja det er sant eller man kan se på youtube og betale for å slippe reklame. Da r man det stort sett som man vil.

Anonymkode: 4733a...a6a

• Liker 1
Skrevet

Ok, så noen reagerer på at andre spyr - andre reagerer på andre ting. Vi kan ikke gjerne alt som er ubehagelig for noen.

• Liker 2
Skrevet
Teatrica skrev (1 time siden):

Ok, så noen reagerer på at andre spyr - andre reagerer på andre ting. Vi kan ikke gjerne alt som er ubehagelig for noen.

Skjønner godt hva du sier her, men samtidg misforstår du poenget. Jeg blir også sur når jeg hører at folk vil bli skjermet fra alt mulig rart, men det er jo derfor jeg spør om andre synes det er merkelig å se så mye spy på TV.

når man snakket om noe som er så åpent ubehagelig for så mange, synes jeg det er en helt annen ting en å for eksempel snakke om en mini ting som er «ubehagelig» for noen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skjønner godt hva du sier her, men samtidg misforstår du poenget. Jeg blir også sur når jeg hører at folk vil bli skjermet fra alt mulig rart, men det er jo derfor jeg spør om andre synes det er merkelig å se så mye spy på TV.

når man snakket om noe som er så åpent ubehagelig for så mange, synes jeg det er en helt annen ting en å for eksempel snakke om en mini ting som er «ubehagelig» for noen. 

Jeg kan ikke helt skjønne hvor "all denne spyinga" foregår heller jeg da, i så stor grad at det skal være plagsomt liksom. Da ser man vel gjerne programmer der folk må slite seg veldig ut (Norges tøffeste el.l.) og det er vel gjerne programmer man må regne med litt av dette.

• Liker 2
Skrevet
Teatrica skrev (51 minutter siden):

Jeg kan ikke helt skjønne hvor "all denne spyinga" foregår heller jeg da, i så stor grad at det skal være plagsomt liksom. Da ser man vel gjerne programmer der folk må slite seg veldig ut (Norges tøffeste el.l.) og det er vel gjerne programmer man må regne med litt av dette.

Ja, men de putter jo dette inn i reklamene til programmet også. Det er da det ikke blir så valgfritt. Disse reklamene spilles jo om og om igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 23.52):

Ja, men de putter jo dette inn i reklamene til programmet også. Det er da det ikke blir så valgfritt. Disse reklamene spilles jo om og om igjen.

Det skyldes nok rett og slett at folk flest ikke blir så støtt av dette.

Anonymkode: 2d940...29e

• Liker 2
Skrevet

Det er bare en type prosedyre jeg overhodet ikke forstår at folk liker å se på. De som har store kviser som legen klemmer masse gørr ut av. Hva er underholdningsverdien i det?! Det er jo bare jævla ekkelt

Anonymkode: f82d0...6b1

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du ts, 12 år?

Anonymkode: 5b4b7...e3a

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er nødvendig. 

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, jeg ser ikke poenget å vise at folk spyr. 

Skrevet

Jeg har rotteskrekk og synes det er drittekkelt å se på tv, min bror blir fysisk kvalm av å se folk sette sprøyter, en venninne klarer ikke slanger…. Det er jo umulig å ta hensyn til alle slike fobier eller «fobier». 

Anonymkode: 6a517...456

Skrevet

Så du lurer på om andre synes spy er så ekkelt at det bør ut av tv/advarsel i forkant? Jeg synes ikke det er så ille. Det å se og høre noen brekke seg har en virkning på meg, men jeg tåler det. Hvis det blir for mye skrekk, snur jeg meg bort, men naturlige ting med kroppen tåler jeg.

Anonymkode: 6af64...323

Skrevet

Det hender jo det vises ting på tv jeg synes er ekkelt, men da snur jeg bare vekk eller bytter kanal. Folk er jo ulike, så hva skal være tillatt om en skal fjerne alt alle synes er ekkelt? Har ikke lagt merke til all denne spyinga, hvor foregår det? 

Anonymkode: c8588...2da

Skrevet

Hvor er det du ser alt dette spyet da? Har ikke lagt merke til det i det hele tatt.

Anonymkode: aa47c...b12

Skrevet

Hvem i all verden sitter og ser på reklamene?

Trodde sakte-tv var utdødd for lenge siden...

• Liker 1
Skrevet

Det var det mange trangsynte mennesker her da. 

Skal man sensurere alt bare fordi folk synes det er «litt» ubehagelig? Eh nei, men det er mange ting som er unødvendig å vises. 
jaja bare å snu seg som mange nevner, men noe blir for tullete å vise 

ferdig med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...