Gå til innhold

Noen som ikke har brukt potte på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men heller sånn foring etc?

Hvor gammelt var da barnet ved avvenning av bleien?

Anonymkode: efe83...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte verken potte eller ring, hun var 3.

Skal sies vi ikke avvente bleie, vi tilvente do og da røk bleien av seg selv.

Anonymkode: a2880...c69

• Liker 1
Skrevet

Brukte aldri potte. Gikk rett på doring (og krakk).

Sluttet fort og intenst (tok en knapp uke med veldig fokus) da hun var nøyaktig 2,5 år.

• Nyttig 2
Skrevet

Prøvde potte men den likte hun ikke, så det ble doring en stund. I begynnelsen fikk hun ha en krakk foran som hun lente seg på, og så hadde hun en liten bok å bla i. Dette gikk så greit at hun snart kunne gå på do uten krakk og bok. Hun var midt i mellom 2 1/2 - 3 årsalder da hun sluttet helt med bleie; siste tiden var med kun nattbleie for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 779f5...ae3

Skrevet

Hadde en potte, men den var totalt uinteressant, så det ble doring i stedet. Han var bleiefri på dagtid fra 3 år.

Anonymkode: bce65...abc

Skrevet

Noen barn foretrekker potte, noen foretrekker å sitte på do med ekstra doring, noen sitter rett på doringen. 

Noen barn nekter å gi slipp på bleien selv som 4-5 åringer, mens andre river den av og krever å få gå på do/potte selv ved 1½ års alder.

Noen foreldre lærer seg å tolke babyens mimikk og lar baby tisse/bæsje på do eller i vasken omtrent fra fødsel av.

Noen barn tviholder på å bæsje i bleien lenge etter at de blir "bleietørr", mens andre barn vil helst bæsje på do men beholde bleien til å tisse i.

• Liker 2
Skrevet

Verken potte eller doring. Han slutta med bleie før han var 3. Tror potte for mange kan være et unødvendig mellomledd. 

Anonymkode: 495fb...fd5

• Liker 1
Skrevet

Verken potte eller doring. 
syns potte er skikkelig ekkelt, og lærte dem å holde seg i kanten på doen. Gikk over all forventning

Anonymkode: 6df8b...b90

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde doring, aldri potte. Satte en krakk foran do så han klatret opp selv. Det gikk fint. Det var egentlig ikke særlig lenge han trengte den ekstra doringen heller, den ble bare droppet av han selv etter en stund. 

Skrevet

Ikke brukt potte på noen av mine. Alle sluttet i rett før og rett etter fylte 2år 

Anonymkode: e9431...b68

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Verken potte eller doring. 
syns potte er skikkelig ekkelt, og lærte dem å holde seg i kanten på doen. Gikk over all forventning

Anonymkode: 6df8b...b90

Er ekklere å holde det i foringen hvor det har sprutet både det ene og det andre. 

Skrevet

Doring. Har inntrykk av at dette er mest vanlig. Barnehagen var også mest positivt til at vi brukte doring hjemme da det var dette de hadde i bhg også 

Anonymkode: c2004...831

Skrevet

Jeg hadde en potte men den var han ikke interessert i så da ble det doring. . Veldig greit så slapp han å tenke på at han datt i do. 😄 

Skrevet

Fungerer alle doringer, eller har du en anbefaling dere som brukte det?

Skrevet

Brukte litt potte da de var under 1,5 år. Så doring. Slutta med bleie før de var 2 år. 

Anonymkode: 6fa46...d29

Skrevet

Den eldste brukte aldri potte. Jeg husker jeg tenkte da at det virket tungvint å gå veien om potte, og lettere å bare gå på do med en gang. Hun sluttet med bleie i påskeferien noen mnd. før hun ble tre år. Vi hadde en rosa doring med noen søte blomster og dyr på, som hun syntes var nydelig, men som vel egentlig ikke var dem mest praktiske. Hun kom seg ikke så lett opp på den selv, så vi løftet henne opp lenge. 

Den yngste sluttet med bleie i sommer, og brukte potte og do om hverandre. Hun var nesten to og et halvt. Da syntes jeg plutselig det var veldig praktisk med potte. Delvis fordi hun klarte å sette seg på den selv uten problem, og delvis fordi vi hadde den med oss når vi var ute på tur en periode. For når hun måtte så måtte hun, vi rakk ikke å lete etter en do. Eldste holdt seg lenger helt fra start. 

Nå har vi denne, som jeg syns er veldig praktisk https://www.clasohlson.com/no/Toalettsete-familie%2C-soft-close/p/Pr412018000.

Anonymkode: a2b34...34d

• Nyttig 1
Skrevet

Brukte potte i barnehagen i starten (var så sosialt der de satt på rad), men do med ring hjemme. Var veldig opptatt av å klare selv og gjøre som vi voksne. Valgte avvenning selv, samme måte som hun droppet smokken selv tidlig.  

Anonymkode: dd39e...672

Skrevet

Brukte ikke potte. Hun sluttet da hun var 2,5 og sluttet på natt 1-2 mnd etter det igjen. Hun bare bestemte seg for at nå er jeg ferdig så vi gjorde egentlig ingenting for at det skulle skje 😅

Anonymkode: 7495d...0b3

Skrevet

Var ikke interessert i potta,ville bare på do. Rett før fylte tre år.

Anonymkode: 2e43b...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...