AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #81 Skrevet 5. november 2022 PetterKanin skrev (5 minutter siden): Hvilken relevans har det? Hvis man føler at man må forsvare sitt forbruk, selv om ingen har bedt en om det, så kan det ofte tyde på at man føler på at det egentlig er litt voldsomt selv. Eh om man ikke har tenåringer vet man ikke hva det koster. Men jeg ver også du liker å kverulere så det er vel dødfødt det her Anonymkode: 2572e...bd5 3
PetterKanin Skrevet 5. november 2022 #82 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh om man ikke har tenåringer vet man ikke hva det koster. Men jeg ver også du liker å kverulere så det er vel dødfødt det her Anonymkode: 2572e...bd5 Ehh, jo, man må ikke være uvitende bare fordi noen andre er uvitende.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #83 Skrevet 5. november 2022 Jeg merket ikke så mye før . At det var dyrt med barn. Men nå er de tenåringer å nå merker jeg det mye mer. Det burde vært høyere barnetrygd for de med tenåringsbarn . Det er jo da det virkelig koster penger. Anonymkode: 3dbf9...66f
Sam Jones Skrevet 5. november 2022 #84 Skrevet 5. november 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Ehh, jo, man må ikke være uvitende bare fordi noen andre er uvitende. Du kommer med påstander uten begrunnelse. Når du blir bedt om å begrunne dine påstander om at alle andre tar feil og gjør feil valg kommer du bare med svada. Dersom du har erfaring selv og har gode tips, kom gjerne med dem. Hvis du bare skal påstå at jeg gjør dumme valg som kjøper klær til barna mine når de har vokst ut av dem, så får det stå for din regning. Pun not intended.
PetterKanin Skrevet 5. november 2022 #85 Skrevet 5. november 2022 Sam Jones skrev (Akkurat nå): Du kommer med påstander uten begrunnelse. Når du blir bedt om å begrunne dine påstander om at alle andre tar feil og gjør feil valg kommer du bare med svada. Dersom du har erfaring selv og har gode tips, kom gjerne med dem. Hvis du bare skal påstå at jeg gjør dumme valg som kjøper klær til barna mine når de har vokst ut av dem, så får det stå for din regning. Pun not intended. Du må gjerne vise til at jeg har skrevet du gjør dumme valg.
Sam Jones Skrevet 5. november 2022 #86 Skrevet 5. november 2022 (endret) PetterKanin skrev (3 minutter siden): Du må gjerne vise til at jeg har skrevet du gjør dumme valg. Ok, rett skal være rett: du skrev at set var unødvendig at jeg brukte 2000 pr måned i snitt på klær på mine barn. Jeg oversatt der til «dumt». Endret 5. november 2022 av Sam Jones 2
Fru Uperfekt Skrevet 5. november 2022 #87 Skrevet 5. november 2022 Million skrev (6 timer siden): Det var en periode da poden var veldig liten at barnehagen kostet mellom 4000-4500 kr i måneden ganske lenge. Og det var altså bare kostnaden til barnehageoppholdet. Ikke mat inkludert, måtte ha med egen mat hver dag. Dette var på begynnelsen av 2000-årene. Så alle andre utgifter kom i tillegg. Det var dyrt å ha barn da, ja. Den summen med at et barn koster rundt 1 million kroner fra de blir født til de er 18 er den samme summen jeg har hørt i minst 20 år. Det må da snart oppgraderes ifht inflasjonen? Jeg husker de tidene hvor jeg betalte rundt 6k pr barn i bhg, så det har blitt mye billigere (rundt 3k for minsten) Klærene og bleier er blitt billigere, vogn dyrere bilseter sånn ca som før. Så tror nok summen er innafor, men kanskje, pga økte strøm og matutgifter, at det bør reguleres litt
Franz Ferdinand Skrevet 5. november 2022 #88 Skrevet 5. november 2022 Det er jo absolutt ikke dyrt å få barn, man får jo støtte fra staten pr barn!
PetterKanin Skrevet 5. november 2022 #89 Skrevet 5. november 2022 Sam Jones skrev (2 minutter siden): Ok, rett skal være rett: du skrev at set var unødvendig at jeg brukte 2000 pr måned i snitt på klær på mine barn. Jeg oversatt der til «dumt». Og unødvendig er det jo.
Sam Jones Skrevet 5. november 2022 #90 Skrevet 5. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Og unødvendig er det jo. Jamen da så. Takk for meg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #91 Skrevet 5. november 2022 Franz Ferdinand skrev (33 minutter siden): Det er jo absolutt ikke dyrt å få barn, man får jo støtte fra staten pr barn! Ja, barnetrygd. Ca 1000 i måneden, eller nærmere 220.000 på 18 år. Øvrige deler av en million + dekkes av foreldrene. Anonymkode: 17b87...4f7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #92 Skrevet 5. november 2022 Rucula skrev (5 timer siden): Jeg har to barn i barnehage = 6000 kr i mnd Den eldste går på dans 1500 i halvåret Så er det klær og utstyr da, det er ganske mange tusen kroner. Ihvertfall i vintersesongen med dyre vinterdresser, gode vintersko, cherrox, gode votter, luer, ull, ull, ull Så er det bursdagsfester og gaver til jul og bursdager. Så er det fritids aktiviteter som lekeland, kino + ferier og barneseter i bil i snitt 10 000-14000i mnd for 2 barn tror jeg Det snittet ditt hadde gjort oss konkurs (5-7k i mnd pr barn) Anonymkode: 5cb74...456
Franz Ferdinand Skrevet 5. november 2022 #93 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, barnetrygd. Ca 1000 i måneden, eller nærmere 220.000 på 18 år. Øvrige deler av en million + dekkes av foreldrene. Anonymkode: 17b87...4f7 Det er jo ikke nødvendig å spytte inn så mye som en million, da hadde jo ingen hatt råd til å vøre foreldre
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #94 Skrevet 6. november 2022 Guri meg, hvis folk flest virkelig bruker over 10K i mnd for to barn tror jeg at vi skal bare la være. Vi tjener helt normalt, men vi har ikke så mye penger bare liggende til overs. I alle fall ikke etter rentehevingene osv. Anonymkode: d43a8...d8c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #95 Skrevet 6. november 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): 24000 i året per barn på klær er svært mye. Er det egentlig så mye da? Bare vintergarderobe 2 åringen i hus: vinterdress til bhg. 1800,- vinterdress til å ha hjemme 3800,- vintersko til bhg: 1200,- vintersko til finere bruk: 1300,- thermostøvler: 700,- 2x tykke balaclava 1200,- til sammen 3 par gode vintervotter 1500,- tilsammen Dunjakke 3500,- "vanlig" vinterjakke 1350,- da er vi på 16000,- kun i vinterklær, og da har jeg ikke tatt med tynnere votter og luer, ull osv. og ikke vanlige inneklær 7-åringens vintertøy er nok hakket dyrere igjen. Nå vet jeg selvsagt at jeg handler en del dyre merker og at man kan få handla klær og sko til ungene billigere enn det her. Men SÅ sykt billig kan man jo ikke få det uansett. så jeg syns 24000,- på 1 år er helt innafor! Anonymkode: a7817...2ea 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #96 Skrevet 6. november 2022 PetterKanin skrev (1 time siden): Nei, mine barn har ingenting med det å gjøre. Dine prioriteringer er unødvendige uansett. Ingen må ha klær for 2000 kr i mnd, verken barn eller voksne. Eh...Har du flere barn? Ett barn klarer man gjerne holde under det beløpet, men flere barn i vekstalder, ja da går det store summer i å kjøpe nye klær. Spesielt sko. Aktive barn sliter fort ut klær og sko, og det er ikke forsvarlig å presse dem inn i for små vintersko fordi man skal holde budsjettet nede. Anonymkode: 821dc...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #97 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det egentlig så mye da? Bare vintergarderobe 2 åringen i hus: vinterdress til bhg. 1800,- vinterdress til å ha hjemme 3800,- vintersko til bhg: 1200,- vintersko til finere bruk: 1300,- thermostøvler: 700,- 2x tykke balaclava 1200,- til sammen 3 par gode vintervotter 1500,- tilsammen Dunjakke 3500,- "vanlig" vinterjakke 1350,- da er vi på 16000,- kun i vinterklær, og da har jeg ikke tatt med tynnere votter og luer, ull osv. og ikke vanlige inneklær 7-åringens vintertøy er nok hakket dyrere igjen. Nå vet jeg selvsagt at jeg handler en del dyre merker og at man kan få handla klær og sko til ungene billigere enn det her. Men SÅ sykt billig kan man jo ikke få det uansett. så jeg syns 24000,- på 1 år er helt innafor! Anonymkode: a7817...2ea Du kan jo lett halvere hele dette budsjettet. F.eks dunjakke til 3500 kroner er bare latterlig! Da betaler du ekstremt mye kun for logo og ikke for at produktet er så mye bedre enn noe til langt under halvparten av prisen. Anonymkode: d43a8...d8c 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #98 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Minimum 7000 i måneden for ett barn?? Anonymkode: 1f75e...39b Ja, mer enn det. Det er ca det jeg har i månedsutgift på bare idrett, men det er ikke representativt for de fleste unger da. Jeg aner faktisk ikke hva ungene koster for jeg har "aldri" vært voksen uten barn. Men jeg hadde ikke trengt så stort hus uten barn. Så det hadde jo vært ganske mange penger spart bare der. Dessuten så står eldstemann for 2/3 av matbudsjettet alene. Hadde man satt seg ned og faktisk sett på hva barn koster før man får dem så er det jo "ingen" som har råd til barn. De legger beslag på store deler av budsjettet. Anonymkode: 23778...119 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #99 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo lett halvere hele dette budsjettet. F.eks dunjakke til 3500 kroner er bare latterlig! Da betaler du ekstremt mye kun for logo og ikke for at produktet er så mye bedre enn noe til langt under halvparten av prisen. Anonymkode: d43a8...d8c Den har ingen synlige logoer😅 Jeg betaler for kvaliteten og utseende. Syns det er like viktig at klærne er fine som at de er av god kvalitet. Men ja, jeg vet at det finnes langt billigere alternativer. Men at det er hinsides å bruke 24k i året på klær og sko klarer jeg ikke å forstå. Skjønner ikke at man kan komme så veldig mye billigere ut av det. I alle fall ikke uten at det går på sterk bekostning av kvalitet Anonymkode: a7817...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #100 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det egentlig så mye da? Bare vintergarderobe 2 åringen i hus: vinterdress til bhg. 1800,- vinterdress til å ha hjemme 3800,- vintersko til bhg: 1200,- vintersko til finere bruk: 1300,- thermostøvler: 700,- 2x tykke balaclava 1200,- til sammen 3 par gode vintervotter 1500,- tilsammen Dunjakke 3500,- "vanlig" vinterjakke 1350,- da er vi på 16000,- kun i vinterklær, og da har jeg ikke tatt med tynnere votter og luer, ull osv. og ikke vanlige inneklær 7-åringens vintertøy er nok hakket dyrere igjen. Nå vet jeg selvsagt at jeg handler en del dyre merker og at man kan få handla klær og sko til ungene billigere enn det her. Men SÅ sykt billig kan man jo ikke få det uansett. så jeg syns 24000,- på 1 år er helt innafor! Anonymkode: a7817...2ea Er du seriøs?? 3500 kroner for en dunjakke til en 2-åring?? Anonymkode: 23778...119 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå