Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stressa nå! Jeg og samboeren min leier leilighet og planla å kjøpe om 4-5 år. Han er i full jobb og jeg er student på første året. Jeg har ca 80 000 i sparepenger og har mulighet til å spare mer (som er planen ufør bokigkjøp). Har 22 000 inn fra Lånekassa og deltidsjobb, og 11 000 i faste utgifter. 

Problemet er at gynekologen min sier at vi må ha IVF og hun rådet oss til å starte nå, og hvertfall ikke vente 4-5 år som var planen (er 30). 

Jeg blir superstressa av dette fordi «ingenting» er på plass. Jeg er student, leier bolig og har nesten ikke sparepenger.. 

Har noen råd? Krisemaksimerer jeg veldig nå? 

Anonymkode: 50ba5...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva var liksom årsaken til at dere må ha prøverør? 

Ellers har du en fin lørdag? 

Anonymkode: 81cf6...45c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva var liksom årsaken til at dere må ha prøverør? 

Ellers har du en fin lørdag? 

Vi har vært på utredning, har tette eggledere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har vært på utredning, har tette eggledere. 

Det forverres ikke med alderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det forverres ikke med alderen. 

Men eggkvaliteten forverres med alderen. Gynekologen har selvsagt helt rett i at TS har mye bedre odds for å lykkes med å få barn hvis hun begynner med IVF når hun er 30 vs når hun er 35. 

Anonymkode: 37ef2...24d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Vanskelig å gi råd, for bare du vet hva du og dere er klar for. Man skal jo ikke bare være klar med å ha livet på stell, men også mental og emosjonelt være klar for barn. 

Skjønner at du er stressa nå. Når fikk du beskjeden. Jeg ville i alle fall tenkt at jeg kunne gitt meg selv noen måneder til å fordøye tanken. Du må ikke finne det ut NÅ. Bruk tiden frem til nyttår til å fordøye dette med samboer, kjenn etter hva du trenger og vil. Lytt innover. ❤️ 

Skrevet

jeg hadde ventet et par år. barn er dyrt.