Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du er utroskap? Er det sex? Kyssing? Flørting? Hemmelig kontakt, chatting f.eks? 

Og hva slags utroskap er du villig til å tilgi og ikke? 

Anonymkode: 729b1...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min definisjon: Alt du gjør med en person som du ikke kunne/ville gjort foran partner er utroskap. 

Anonymkode: 00133...9d3

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet

Sex

Alt annet kan i mitt hode regnes som tillitsbrudd, men ikke utroskap.

Anonymkode: e6f41...30c

• Liker 1
Skrevet

Sex i noen form eller langvarig emosjonelt forhold. 

Anonymkode: d492c...e3c

Gjest supernova_87
Skrevet

Utroskap: 

1. Å betro mine hemmeligheter til noen utenfor forholdet

2. Å snakke om våre problemer med utenforstående, eller kvinnelige kollegaer, og ikke å ta de opp med meg som kan gjøre noe med det

3. Å lyve om økonomi, og gå bak ryggen min økonomisk

4. Å ha sex, kysse eller danse seksuelt med en kvinne

5. Å ha et forhold med en annen over tid

Jeg tror jeg kunne muligens kommet over 3 og 4.

1, 2 og 5 hadde nok vært kroken på døra. 

Skrevet

Alt som partner føler han må skjule fra meg. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har to enkle regler i forholdet vårt: Vi er eksklusiv og ærlig.

Utroskap for meg blir dermed: At han har sex med en annen, eller at han lyver.

Det skal en god del til for at jeg synes at noe er ugreit, har noen av oss gjort noe dumt forventer jeg at vi klarer å fortelle hverandre om det. Sliter vi med noe, har vi noe i mot noe den andre/gjør sier - kommunikasjon er nøkkelen i forholdet!

Skrevet

Alt som innebærer dette:

If-you-have-to-SNEAK-to-do-it-LIE-to-cover-it-up-or-DELETE-it.jpg

Anonymkode: 3ac54...334

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sex

Alt annet kan i mitt hode regnes som tillitsbrudd, men ikke utroskap.

Anonymkode: e6f41...30c

Jeg mener at tillitsbrudd er en form for utroskap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke med på den "alt man ikke kan fortelle partneren".

Noe flørt er lov, og jeg trenger virkelig ikke få levert en avhandling av hvert minste blunk i hverdagen. 

Jeg synes jo sex er utroskap, men tror jeg kunne tilgitt en feil gjort i fylla som han blodangret på.

Helt utilgivelig for meg er en langvarig affære hvor han snakker dritt om meg eller forholdet vårt.

Anonymkode: c3b71...74a

• Liker 1
Skrevet

Ha et seksuelt forhold til noen andre.

• Liker 2
Skrevet

Her virker det jo som de fleste definerer utroskap som «noe som gjør at selvfølelsen min får seg en skramme». 

Utroskap vil være om partner holder et en annen relasjon skjult eller har sex med noen og ikke forteller om det enten i forkant eller etterkant. 

Anonymkode: 508d3...4c1

Skrevet

Kysse, være intim med, ha sex med andre. 

Anonymkode: 1dc2a...f13

• Liker 1
Skrevet

Kysse andre, sex med andre, ha kontakt med andre på måter som minner om et forhold. 

Anonymkode: 6c3f2...347

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke med på den "alt man ikke kan fortelle partneren".

Noe flørt er lov, og jeg trenger virkelig ikke få levert en avhandling av hvert minste blunk i hverdagen. 

Jeg synes jo sex er utroskap, men tror jeg kunne tilgitt en feil gjort i fylla som han blodangret på.

Helt utilgivelig for meg er en langvarig affære hvor han snakker dritt om meg eller forholdet vårt.

Anonymkode: c3b71...74a

Sånn tenker jeg også. Greit for meg om mannen min flørter litt på fest, og jeg vil virkelig ikke vite om det. Jeg flørter litt med en kollega i blant, men det ligger ikke noe mer bak. Mannen ville nok ikke likt å være flue på veggen i slike settinger, men det betyr ikke at det jeg gjør er galt eller utroskap. Jeg har ikke noe behov for å se mannen min sende andre kvinner lange blikk eller danse tett med kolleger på fest, men helt greit at han gjør det likevel.

Anonymkode: 1b408...263

Skrevet

Hvis mannen hadde fyllesex én gang men fortsatte å sende meldinger og mase på "elskerinnen" om mer sex, helt til de hadde sex én gang til og affæren ble avsluttet fordi elskerinnen ikke gadd mer, hadde det da vært en affære eller one night stand?

Han ønsket kun sex og ikke noe mer, og elskerinnen var heller ikke noe spesielt interessert i noe mer.

Anonymkode: bcbef...bce

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis mannen hadde fyllesex én gang men fortsatte å sende meldinger og mase på "elskerinnen" om mer sex, helt til de hadde sex én gang til og affæren ble avsluttet fordi elskerinnen ikke gadd mer, hadde det da vært en affære eller one night stand?

Han ønsket kun sex og ikke noe mer, og elskerinnen var heller ikke noe spesielt interessert i noe mer.

Anonymkode: bcbef...bce

Affære. Den varte over tid og med flere tilfeller av sex og seksuell kommunikasjon. 

Anonymkode: 6c3f2...347

Skrevet

Utroskap vil jeg beskrive som et brudd på det jeg og min partner anser som våre delte seksuelle fantasier, dette betyr at jeg fint kan ha analsex med andre da min kone ikke finner dette seksuelt appellerende.

Skrevet

Utroskap for meg er noe vakkert.

Anonymkode: 9faf7...d1c

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror for det første at det er viktig å ha en relativ høy terskel vedrørende definisjon av utroskap. Det kan ikke være alt mulig som jeg ikke liker.

For det andre så må det være stabilt over tid.

Da jeg ikke har sansen for en type detaljert skriftlig avtale hva som er utroskap, så må det for meg være noe som er nok så "standard", eller "opplagt" (kom ikke på helt hvordan jeg skal forklare).

Hvis jeg eller min kone er utro, så blir den andre fritatt fra sin lojalitetsplikt. Dette uavhengig om den andre har kjennskap om utroskapen eller ikke. Vi kan da selvfølgelig gjenopprette en gjensidig lojalitetsplikt, men det må i så fall gjøres.

Det må være likt hva som er utroskap mellom meg og min partner.

Ok, det var litt bakgrunn. Hva av handlinger vil jeg se på som utroskap? (Betyr ikke at jeg syns at alt annet er greit, eller ukomplisert). For å gjøre det enkelt så er det vel 5 typer av handlinger.

- Sex. Alt med kjønnsorganer.

- "Seriøse" romantiske følelser for andre. 

- Planlegger å avslutte forholdet (sic!).

- Manglende omsorg for vårt barn.

- Ikke lengre har som mål om at den andre skal ha det godt og utvikles i livet.

Som jeg skrev tidligere så er ikke alt annet ok, eller fritt frem, men det er ikke det jeg vil se på utroskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...