Gå til innhold

Hvorfor kommer noen Finn.no-kjøpere for å hente STORE ting i altfor liten bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså de VET jo hva de kjøper. 

Hva går gjennom hodet deres?

Anonymkode: e9207...45b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke noe svar men kan bekrefte at de gjør det. Gjerne uten verktøy til å eventuelt demontere selv om de har fått beskjed om at det står inntakt. 

• Liker 1
Skrevet

Her kom det en mann for å hente en moped jeg solgte med en bitte liten tilhenger uten mulighet til å få den opp. Han hadde bare tatt som selvfølge at vi hadde noe plank hjemme til å trille den opp på hengeren med og at noen har kunne hjelpe han å få den opp.. Flaks for han kom mannen min hjem 5 minutter etter at han kom for å hente, hvis ikke hadde han ikke fått den med seg. 
Hva skjer med folk sin manglende evne til å planlegge, spørre og ikke bare anta ting?

Anonymkode: 9738b...61d

• Liker 2
Skrevet

Jeg ga bort en sofa en gang. Personen som skulle ha den, spurte om jeg kunne demontere den før henting. Jeg sa ja til det. Det var en ikea-sofa, så det lot seg gjøre. Tok av trekket og demonterte hele greia. Sofaryggen lot seg klappe sammen over setedelen.

Personen kom i personbil. Ikke noe tilhenger eller varebil. Men det viste seg at personen hadde fjernet forsetet/passasjersetet foran, og da ble bilen akkurat på håret lang nok til å skyve sofaen inn. Putene og det ble stappet inn ved siden av, og posen med beina og alle skruene lagt ved. Kom seg avgårde med hele sofaen i en personbil, gitt.... 

Anonymkode: 9168a...f9d

Skrevet

Jeg solgte liten sovesofa. Kjøper lurte på om han fikk den i bilen. Etter å ha fått vite at vi hadde samme bil prøvde jeg med min

Litt ekstra service går da ann. Og ja, den gikk i bilen(e)😊

Anonymkode: d8238...87b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ler litt her jeg sitter. Det kom en fyr i en helt vanlig liten bil når jeg ga bort en sånn halvmåne daybed til hagen. Daybeden er tilogmed for stor for hengeren min, og det er ikke en liten henger. Tror han hadde trengt en tur til specsavers. 

Anonymkode: dffbd...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg solgte liten sovesofa. Kjøper lurte på om han fikk den i bilen. Etter å ha fått vite at vi hadde samme bil prøvde jeg med min

Litt ekstra service går da ann. Og ja, den gikk i bilen(e)😊

Anonymkode: d8238...87b

Hvis dere hadde likevel bil hvorfor passet den i din og ikke i hans?

Skrevet

Solgte en dobbelt seng,med 2 madrasser og en overmadrass...kom med en liten person bil..fikk det inn... hvordan..magi 😂😂

Skrevet

Fordi de ikke tenker seg om, eller fordi de har et urealistisk syn på hva som passer hvor (eller feilberegner).

Anonymkode: 17e15...f82

Skrevet

Ga bort et garderobeskap (sånn standard skap som går opp til taket og er ganske bredt/dypt). De som skulle ha skapet kom trillende i en stasjonsvogn. De fikk ikke med seg skapet for å si det sånn🙈

Anonymkode: 0435b...a36

Skrevet

Vi gav bort ett kjøleskap og presiserte at det måtte tas med bærehjelp. Mannen kom uten bærehjelp og med tre unger i baksetet to dager for sent. 

Anonymkode: 7ded2...39b

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Solgte en dobbelt seng,med 2 madrasser og en overmadrass...kom med en liten person bil..fikk det inn... hvordan..magi 😂😂

Har gjort akkurat det samme, og jeg solgte den senga fordi jeg ikke fikk den med meg..! Så kommer det noen med like liten bil som meg og klarer å måke den inn på et vis :blush:

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis dere hadde likevel bil hvorfor passet den i din og ikke i hans?

Står da ikke at den ikke passet i hans? 

Anonymkode: 6d39a...4fe

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ga bort en sofa en gang. Personen som skulle ha den, spurte om jeg kunne demontere den før henting. Jeg sa ja til det. Det var en ikea-sofa, så det lot seg gjøre. Tok av trekket og demonterte hele greia. Sofaryggen lot seg klappe sammen over setedelen.

Personen kom i personbil. Ikke noe tilhenger eller varebil. Men det viste seg at personen hadde fjernet forsetet/passasjersetet foran, og da ble bilen akkurat på håret lang nok til å skyve sofaen inn. Putene og det ble stappet inn ved siden av, og posen med beina og alle skruene lagt ved. Kom seg avgårde med hele sofaen i en personbil, gitt.... 

Det kaller jeg vel heller god planlegging?

Anonymkode: 7c7a8...5a2

• Nyttig 1
Skrevet

Solgte en tung kommode. Ga beskjed om at hun måtte ha med seg bære hjelp da jeg ikke kunne bidra grunnet dårlig rygg. Gjett hvem som kom uten noen til å hjelpe seg, for «det ordnet seg vel». Hu måtte komme tilbake senere gitt, å var frekk nok til å være SUR fordi jeg ikke hjalp til med å bære. Folk… når man gir de tydelige beskjeder og de velger å overse det 🙄

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror noen av jorda er flat? Jo fordi det er dumme

Anonymkode: 858d5...d37

Skrevet

Solgte tv en gang og det kom en dame med barnevogn og skulle kjøpe den. Ingen bil eller bærehjelp. Bilder og mål av tven hadde jeg skrevet i annonsen og hun tenkte da at den ville passe oppi barnevognen og klare å trille den hjemover? 🤣 Hun ringte etter taxi,men selv ikke taxifyren ville ha tven i bilen og frakte den...tven ga hun blaffen i da kan man si. 

Anonymkode: def8e...dec

Skrevet

Dette var jo smart. Viser jo at personen var god på å beregne. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres mer ut som en stressa småbarnsfar som kanskje har dårlig råd (har ikke råd til å leie større bil) og lite nettverk (ingen til å hjelpe). 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi gav bort ett kjøleskap og presiserte at det måtte tas med bærehjelp. Mannen kom uten bærehjelp og med tre unger i baksetet to dager for sent. 

Anonymkode: 7ded2...39b

Anonymkode: 84d27...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...