Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må få Telenor til å legge en ny linje inn i leiligheten min. Skal bruke den til ADSL, men vil ikke ha ADSL fra Telenor. Hvis jeg ber dem legge inn linje hos meg forplikter jeg meg da til å bruke dem som bredbåndsleverandør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men mener jeg måtte binde meg til ett år med Telenor da jeg fikk installert linja.

Skrevet

Måtte også forplikte meg til å bruke Telenor som leverandør i ett år da jeg fikk lagt inn ADSL her. Husker jeg ikke feil koster det flere tusen kroner (4.000 - 5.000) hvis du ikke inngår denne forpliktelsen. (Sjekket ikke så nøye siden Telenor uansett er de eneste som leverer den typen tjenester her ute i ødemarka :ler: )

Skrevet

Og hvis du ikke har fasttelefonabonnement, skal de ha 60 kroner ekstra i måneden for linja..

Skrevet

Er helt klar for å betale for instaleingen og linjeleien, men de kan vel ikke kreve at jeg binder meg.... Høres helt sykt ut!

Skrevet

Dessverre, de har èn dyr pris for dem som skal ha abo, og en enda dyrere pris for dem som bare skal ha linjen lagt inn. Og prisforskjellen er så stor at det neppe lønner seg å ikke ta abonnement fra Telenor det første året.

Gjest happyending
Skrevet

Hvis du skal ha adsl fra telenor så koster det:

Etablering av abonnement 12 måneder avtaletid 798,-

Online Startpakke med ADSL-modem 529,-

Bredbåndspatruljen Hjelp til installasjon av ADSL-modem og splitter 599,-

Oppsigelse i avtaletid Gebyr for oppsigelse av abonnement i avtaletiden 1000,-

Endring av produkt/hastighet 0,-

Flytting av abonnement Ny avtaleperiode på 12 mnd 0,-*

Flytting av ADSL med hjelp fra Bredbåndspatruljen Ny avtaleperiode på 12 mnd 399,-*

*Ved etablering eller flytting uten 12 måneder avtaletid kommer et tillegg på 1000 kr.

Jeg vil anbefale deg å gå innom en butikk hvor de selger adsl og høre med dem om priser, for de har som regel alltid en kampanje.. Hvis du vil ha linje, men ikke bruke telenor som leverandør, så bestiller du bare adsl hos den andre leverandøren og driter i telenor, for da ordner den andre leverandøren slik at det blir lagt inn linje til deg.. Dette forutsetter selvfølgelig at sentralen du er tilknyttet er bygd ut for adsl, men dette er ikke noe man bare kan ringe til telenor og bestille at dem skal gjøre.. :)

Den linjeavgiften på 60kr som kommer i tillegg hvis du ikke skal ha fasttelefon er faktisk en del av den avgiften du ville betalt i mnd for å ha fasttelefon.. Den går til vedlikehold av linja (som du faktisk bruker når du har adsl, de 60kr kan ikke være inkl i adsl-abonnementet da de fleste som har adsl også har fasttelefon og selvfølgelig ikke skal betale avgiften to ganger).. Hvis den avgiften ikke hadde fantes, så hadde man selv måtte betale reperasjonen av linja hvis noe gikk galt.. Feks hvis noen gravde i gata di og rev over telefonledningene, da hadde du måttet betale reperasjonen selv, og en slik reperasjon kommer fort opp i 100000krs klassen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...