Gå til innhold

Vil ikke ha bryllupsfest fordi alle kommer til å snakke om hans avdøde kone💔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at det finnes mennesker som er så ufølsomme og taktløse at de hadde kommet til å ta med en avdød kone i en bryllupstale eller som samtaleemne under bryllupet med den nye dama. Jeg skjønner at du ikke ønsker dette og synes overhodet ikke du er fæl som ikke ønsker dette - men slike folk finnes det heldigvis ekstremt få av!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som at det er svigers som til stadighet skal nevne hans tidligere nå avdøde kone, og ikke resten av eventuelle gjester. Så snakk med mannen din og si at dette er ubehagelig for deg, og at de ikke kan holde tale hvis de skal nevne barnas mor på deres dag. Du virker som en utrolig god stemor, og som at dere snakker mye om avdøde mor. Forklart at det alltid er rom og plass for henne i hverdagen, men at du helst ønsker at bryllupsdagen blir deres dag. Det forstår nok mannen din skal du se! Dere i kjernefamilien kan eventuelt starte dagen med å gjøre noe annen for å minne henne, legg blomster på graven eller tenn et lys til minne for henne, hvis barna hennes synes at dagen blir vanskelig. Hvis barna ikke er så «sarte» så hadde jeg bare snakket med mannen, og han forstår deg helt sikkert! 

Anonymkode: ed160...d93

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må jobbe med det som ligger under denne tanken. I en trygg relasjon ville ikke dette «spøkelset» henge over noen og da ville ikke dette vært et tema. 

Skjønner veldig godt dilemmaet ditt og jeg tror det er helt vanlig å nære «sjalusi» til den avdøde, da det jo ikke var følelser som tok slutt som er årsaken til at de to ikke er sammen mer. 

Jeg ville vurdert samtaleterapi for å lufte disse følelsene, men samtidig vil jo du muligens få bekreftet den kjærligheten som fortsatt er der knyttet til henne. 

Anonymkode: 9a6e6...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 18.11):

Hennes dag? Hun har jo prakket seg på en ferdig familie og da må hun tåle at hun bare er tidsfordriv i pensjonisttilværelsen. Uansett meningsløst å gifte seg når han allerede har barn.

Dropp å gifte dere TS, så er problemet løst.

Anonymkode: cfdd6...f40

🤮

Anonymkode: a9761...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, hva slags folk er det han har i familien? Med mindre det var i går hun døde , så er det vel ekstremt unaturlig, for ikke å snakke om uhøflig, å ta opp hvem brudgommen har vært gift med før? 

Det har da med folkeskikk å gjøre.

Og en ting er om brudgommens foreldre gjør det, det må da være andre vettuge personer som kan prøve å stilne  dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...