Gå til innhold

Kjæresten klarer ikke vaske toalettet engang, vi venter baby om 3 mnd og han sier allerede at bæsje bleine må jeg ta alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men kanskje det er fordi jeg ikke har problemer med sånt selv? Men selvfølgelig må han kunne hjelpe meg med å ta en bæsje bleie eller to, han kommer jo også til å være til stede alene med baby. Han brekker seg bare han skal vaske toalettet og selv når det ikke er antydning til rester av hverken avføring eller urin. Kjenner jeg blir ganske oppgitt. Men det at han skal nekte å skifte bæsje bleie sliter jeg faktisk litt med å godta, hvordan få han til å bli mindre hysterisk rundt dette??🤷‍♀️

Anonymkode: 2aade...aa8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir han ikke valget. Dere skal skifte annenhver gang, og han må bare ta sin tur. 

Anonymkode: f1b8a...21c

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ikke noe du kan gjøre, sorteringen av drittpartner må gjøres før penis penetrerer vagina.

Anonymkode: bcfcd...dcf

• Liker 32
  • Nyttig 13
Skrevet

Blir stadig forundret over hvor dårlige damene på KG er på research/eller bli skikkelig kjent, sjekke hvilke verdier mm! mtp mannen de skal få barn med.

Anonymkode: a1832...186

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Da får du sette frem en bøtte så han kan kaste opp da? Altså, jeg skjønner det er ekkelt, men jeg som mor slipper ikke unna brekninger når jeg blir kastet opp på, hvorfor i huleste skal «stakkars» far få slippe.

Du må ta av silkehanskene rett og slett. Kreve at han tar sin del av ansvaret.

Anonymkode: 801ca...a6e

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Litt spesielt å komme med sånne ting nå.

Du kjente han vel før du valgte å lage barn med han? 

Anonymkode: 582f8...467

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

For det første; han skal ikke hjelpe deg med å ta en bæsjebleie, han skal ta sin del av ansvaret og bytte den bæsjebleia. 

Her er det bare å sette foten ned og si at det er dere som får barn, og da må han ta sin del av ansvaret. Ferdig snakka!

Anonymkode: 6d49f...89c

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt spesielt å komme med sånne ting nå.

Du kjente han vel før du valgte å lage barn med han? 

Anonymkode: 582f8...467

Ja, vi har vært sammen i 5 år og bodd sammen i 2 år, jeg har sett forbi det at han brekker seg fort og ikke klarer å vaske toalettet for eksempel, jeg har gjort det. Men at han skulle sette seg så på bakbeina når det kom til å skifte bleie hadde jeg ALDRI trodd.🤦‍♀️ dette er helt tragikomisk og jeg må få han til å få opp øynene og fatte å forstå det selv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har sett mange videoklipp på YouTube av pappaer til bleiebarn som brekker seg og nesten spyr mens de skifter bæsjebleie på ungen sin. Men skifte gjør de, uansett hvor ubehagelig det er for dem! Det blir en vane. 

Det rare er at jeg ikke har sett en eneste videosnutt av mødre som gjør det samme? Altså mammaer til babyer som brekker seg og nesten spyr når de skifter bæsjebleie på ungen sin. Hvorfor er det bare fedre?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det er viktig for deg at dere deler likt på alle oppgaver så får du jo ta dne kampen. Hvis det ikke er så viktig hva han gjør men likevel bidrar likeverdig, så må dere bli enige om hva han kan gjøre som er hans ene og fulle ansvar. 

Det er ikke alle familier som er helt A4 hvor alt skal være fordelt likt av prinsipp. Ofte kan det være helt unødvendige kamper og drepen for et forhold og samarbeid. Bare finn ut hva som fungerer for dere. Dere må ikke følge strømmen. Jeg kjenner til en familie som løste dette helt greit med at faren slapp alle Bleier fordi han var så innmari klønete. Og siden moren hatet fotball og aktiviteter så tok han ene og fulle ansvaret i forhold til oppfølging av fritidsaktiviteter. Det funket kjempebra for dem. Ser ingenting galt med det :) 

Anonymkode: 31132...6e4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får han jo bare brekke seg! Finnes ikke noe farlig ved det, kan du overbringe til den lite robuste barnefaren. Frem med bøtta!

Eneste jeg synes er uheldig ved det, er hvis barnet deres tolker det som at far synes det er noe ekkelt ved barnet. Men innen barnet er såpass stort, er vel far kurert, får vi håpe.

Anonymkode: 701c2...ffc

• Liker 11
Skrevet

Eksponeringsterapi :) 

Han får ta kvalmestillende, klype på nesa og bare øve seg.

Blir nok av bleier, gulp og oppkast til alle. 

• Liker 20
Skrevet

Han skal vel ha pappaperm på et eller annet tidspunkt, og da MÅ han. Hvor gammel er han, 12? 🙄🙄 Han må bare skjerpe seg. Han tørker vel seg selv i ræva etter at han har bæsjet selv også? Hjelpes, hva ER det med sånne menn? Gjør han noe i huset ellers, eller er han like hjelpesløs der også? Lykke til…

Anonymkode: 33304...411

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Blir stadig forundret over hvor dårlige damene på KG er på research/eller bli skikkelig kjent, sjekke hvilke verdier mm! mtp mannen de skal få barn med.

Anonymkode: a1832...186

Faktisk ganske enig. Utrolig hvor mye rart damer havner i forhold med. 

Anonymkode: a966a...2fa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis det er viktig for deg at dere deler likt på alle oppgaver så får du jo ta dne kampen. Hvis det ikke er så viktig hva han gjør men likevel bidrar likeverdig, så må dere bli enige om hva han kan gjøre som er hans ene og fulle ansvar. 

Det er ikke alle familier som er helt A4 hvor alt skal være fordelt likt av prinsipp. Ofte kan det være helt unødvendige kamper og drepen for et forhold og samarbeid. Bare finn ut hva som fungerer for dere. Dere må ikke følge strømmen. Jeg kjenner til en familie som løste dette helt greit med at faren slapp alle Bleier fordi han var så innmari klønete. Og siden moren hatet fotball og aktiviteter så tok han ene og fulle ansvaret i forhold til oppfølging av fritidsaktiviteter. Det funket kjempebra for dem. Ser ingenting galt med det :) 

I utgangspunktet enig, men i dette tilfellet vil jo dette si at han ikke kan være alene med barnet før det er 3+ år! Og det går faktisk ikke. 

Anonymkode: 33304...411

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men kanskje det er fordi jeg ikke har problemer med sånt selv? Men selvfølgelig må han kunne hjelpe meg med å ta en bæsje bleie eller to, han kommer jo også til å være til stede alene med baby. Han brekker seg bare han skal vaske toalettet og selv når det ikke er antydning til rester av hverken avføring eller urin. Kjenner jeg blir ganske oppgitt. Men det at han skal nekte å skifte bæsje bleie sliter jeg faktisk litt med å godta, hvordan få han til å bli mindre hysterisk rundt dette??🤷‍♀️

eksponeringsterapi. Han må bare ta seg sammen å gjøre det. Blir ikke ekkelt mer når han blir vant, så her må du sette ned foten. Min mann brakk seg og flrste gang han skifta bæsjbleie men det gikk bra etterhvert, så hadde han null problem med det 

• Liker 12
Skrevet

Toalettet kan han betale andre for å vaske  men ungen må han kunne skifte på. Helt minimum skal han vel ha pappaperm og kunne ivareta ungen ellers når mor er syk eller bortreist.

Anonymkode: e73f7...22f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

men bleieskift er jo noe han må gjøre når han er i pappaperm uansett. Barnet kan ikke gå en full arbeidsdag med bleie som ikke blir skiftet

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Han ønsker å være macho.

Fortell ham at du ikke skal si det til noen. At det kan være deres hemmelighet. Kall han pyse hvis han ikke klarer å skifte bleie sammen med deg.

Jeg var som mannen din, men ekskona gjorde det jeg anbefaler.

Skrevet

Har han tenkt at du alltid skal være til stede, da? At du aldri kan gå noe sted uten baby tilfelle han bæsjer? Greit med arbeidsfordeling, men han er nødt til å kunne passe sitt eget barn alene, så da må han bare ta seg sammen eller skaffe seg en assistent

Anonymkode: e8a69...51b

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...