AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Jeg har hatt undulater tidligere og merker litt at jeg savner det å ha fugler. Både selskapet og lyder. Nå har vi både hund og katt, så det vil jo ikke være mulig å la dem fly fritt. Så jeg har tenkt litt på Sebrafink, men jeg kjenner lite til denne fuglearten. Leser at det ikke er en fugl som trenger å fly fritt, men må ha et stort bur og gjerne to eller flere finker sammen. Hvis det er noen her som har erfaring med hold av sebrafink som kan fortelle meg litt om hvordan det er å ha dem og hvilke behov de har og stell som kreves, så setter jeg stor pris på om dere vil skrive noen ord. Jeg er som nevnt vant med undulater, men det er kanskje litt annerledes å ha finker? Anonymkode: 8742d...1e9
Minya Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 (endret) Det jeg vet om sebrafinker er at de er forbanna masete og lager den der rare meep-lyden sin *konstant*. XD De er også vesentlig vanskeligere å temme enn undulater såvidt meg bekjent. Da tror jeg heller jeg ville valgt undulat igjen, fordi du allerede kjenner til fuglerasen, og fordi de er lettere å temme, pluss at hvis du kjøper dem fra oppdrettere så er de ofte allerede helt eller delvis håndtemmet fordi de har tettere kontakt med mennesker enn de du kan kjøpe fra dyrebutikk. Er du bekymret for hund og katt med undulat, kan jeg erfaringsvis fortelle at katter og undulater fint kan bo sammen i samme hus, og såvidt jeg vet kan hunder også bo sammen med dem. Jeg hadde en undulat når jeg fikk katt, og for det meste var katta mer redd for undulaten enn han var for henne, og han fløy mye fritt. Hvis han satt på dataskjermen min, kunne hun fint ligge på databordet, så lenge han ikke satt og flakset, for da ble det for mye for henne. På bildet vedlagt ligger hun og ser på ham med verdens mest skeptiske blikk, i tilfelle han begynner å flakse. Han fløy dit helt selv og kunne også finne på å sette seg på henne og pusse pelsen hennes. Så lenge han ikke ble for ivrig og begynte å flakse, lå hun og malte de gangene han gjorde det. Endret 6. november 2022 av Minya
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Minya skrev (43 minutter siden): Det jeg vet om sebrafinker er at de er forbanna masete og lager den der rare meep-lyden sin *konstant*. XD De er også vesentlig vanskeligere å temme enn undulater såvidt meg bekjent. Da tror jeg heller jeg ville valgt undulat igjen, fordi du allerede kjenner til fuglerasen, og fordi de er lettere å temme, pluss at hvis du kjøper dem fra oppdrettere så er de ofte allerede helt eller delvis håndtemmet fordi de har tettere kontakt med mennesker enn de du kan kjøpe fra dyrebutikk. Er du bekymret for hund og katt med undulat, kan jeg erfaringsvis fortelle at katter og undulater fint kan bo sammen i samme hus, og såvidt jeg vet kan hunder også bo sammen med dem. Jeg hadde en undulat når jeg fikk katt, og for det meste var katta mer redd for undulaten enn han var for henne, og han fløy mye fritt. Hvis han satt på dataskjermen min, kunne hun fint ligge på databordet, så lenge han ikke satt og flakset, for da ble det for mye for henne. På bildet vedlagt ligger hun og ser på ham med verdens mest skeptiske blikk, i tilfelle han begynner å flakse. Han fløy dit helt selv og kunne også finne på å sette seg på henne og pusse pelsen hennes. Så lenge han ikke ble for ivrig og begynte å flakse, lå hun og malte de gangene han gjorde det. Er litt redd for at det ender med en undulat som kun kan være i buret sitt pga kattene. Eller verre, katten dreper den. Føles så utrygt. Anonymkode: 8742d...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå