Gå til innhold

Finn.no kjøpere som forlanger bærehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper du til å bære ut store tunge ting som du har solgt på finn? Som fks sofa, garderobeskap osv.. eller velger du å bære og kanskje ødelegge ryggen/armer? Jeg ber alltid folk om å ha med egen bærehjelp… likevell forlanger de hjelp når av meg/samboer når de kommer å henter!

Anonymkode: 951f4...cdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil posting?

Anonymkode: 50456...ac0

Skrevet

Jeg kan godt hjelpe til om det bare er noe uhåndterbart, hvis ikke skriver jeg i annonse og på melding at man må ha bærehjelp. Aldri opplevd at noen har krevet at jeg hjelper til, men hadde det skjedd hadde jeg vel bare sagt nei. Har problemer med nakken.

Anonymkode: 5f9a3...db2

Skrevet

Det bør avklares på forhånd hvem som skal bære. Presiser enkelt: dere må være to for å bære denne. Den er tung. 

Jeg ga bort et tungt glassbord og presiserte at de måtte være to. En mann med sin gravide kone kom og de ville jeg skulle bære siden hun var veldig gravid...    jeg sa som sant var at jeg også var gravid og kunne ikke bære. Tror de trodde jeg bare var frekk for det var ikke så synlig. De var de som var frekke: jeg GA bort fordi jeg ikke ville bære. Jeg faktisk kunne tatt betalt for bordet men var glad til om noen bærte det ut og ville ha det, og ville overhodet ikke ødelegge ryggen på dette ned alle trappene. Noen ganger har jeg følt at det er bedre å knuse/ta fra hverandre gjenstanden og hive det på dynga fremfor å selge/gi bort på finn. 

Ga bort en flere år gammel ipad også. Så kom det en fyr og ble sur fordi det ikke var årets modell..   som om noen ville gitt bort årets modell. 

Anonymkode: a4296...07a

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hjelper du til å bære ut store tunge ting som du har solgt på finn? Som fks sofa, garderobeskap osv.. eller velger du å bære og kanskje ødelegge ryggen/armer? Jeg ber alltid folk om å ha med egen bærehjelp… likevell forlanger de hjelp når av meg/samboer når de kommer å henter!

Anonymkode: 951f4...cdc

Jeg hjelper aldri. Men mannen min er hyggligere, så han hjelper hvis han er hjemme. 

Skrevet

Jeg skriver det i annonsen. Da får jeg heller selge det til noen andre.

Anonymkode: 89cc6...98f

• Liker 3
Skrevet

For et samfunn vi har blitt. Hjelp der det trengs. Hvor vanskelig kan man bli?

Anonymkode: d8a2d...7f9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det bør avklares på forhånd hvem som skal bære. Presiser enkelt: dere må være to for å bære denne. Den er tung. 

Jeg ga bort et tungt glassbord og presiserte at de måtte være to. En mann med sin gravide kone kom og de ville jeg skulle bære siden hun var veldig gravid...    jeg sa som sant var at jeg også var gravid og kunne ikke bære. Tror de trodde jeg bare var frekk for det var ikke så synlig. De var de som var frekke: jeg GA bort fordi jeg ikke ville bære. Jeg faktisk kunne tatt betalt for bordet men var glad til om noen bærte det ut og ville ha det, og ville overhodet ikke ødelegge ryggen på dette ned alle trappene. Noen ganger har jeg følt at det er bedre å knuse/ta fra hverandre gjenstanden og hive det på dynga fremfor å selge/gi bort på finn. 

Ga bort en flere år gammel ipad også. Så kom det en fyr og ble sur fordi det ikke var årets modell..   som om noen ville gitt bort årets modell. 

Ja det er synd det kan være så mye pes å gi bort noe. Jeg holder stand av stahet og tenker på miljøet og at jeg ofte gleder noen og ofte dukker det opp takknemlige og kule folk. Men fy søren så mye pes en skal gå gjennom til tider for å gi noen noe de selv har sagt de vil ha. Kunne skrevet metervis om kjipe erfaringer.

Anonymkode: 8eace...80c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er synd det kan være så mye pes å gi bort noe. Jeg holder stand av stahet og tenker på miljøet og at jeg ofte gleder noen og ofte dukker det opp takknemlige og kule folk. Men fy søren så mye pes en skal gå gjennom til tider for å gi noen noe de selv har sagt de vil ha. Kunne skrevet metervis om kjipe erfaringer.

Men skulle du kjørt det på dynga måtte du ha båret det selv. 

Anonymkode: fdcda...448

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men skulle du kjørt det på dynga måtte du ha båret det selv. 

Anonymkode: fdcda...448

Hvor skrev jeg noe om bæring ??

Men om jeg skal ha noe tungt på dynga så må jeg jo be om hjelp. Det sier seg vel selv.

Bærer om jeg kan, men jeg er ikke superwoman og noen ting er for tungt. Da hjelper det ikke at en bør være hjelpfull . Jeg ødelegger jo ikke  kroppen for at noen skal få seg noe gratis og driter i å lese hva jeg skriver i annonsen om at de må ha med hjelp. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har hentet masse som høygravid og alltid spurt først om det er tungt og hvilken etasje det er. Har tatt med meg noen hvis jeg tror jeg trenger hjelp med å bære. Men de aller fleste har ikke latt meg bære noe uansett når de har sett magen, selv om jeg sier det går fint. Synes det er kjempesnillt av folk å hjelpe til sånn, men håper de ikke går på KG etterpå og klager over folk på finn som krever bærehjelp 😕

Anonymkode: 44f98...360

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

For ikke å snakke om alle som vil ha men ikke dukker opp likevel. Sikkert ordet gratis som går til hodet på dem, før de tenker etter om de faktisk har bruk for tingen. 

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt hjelper jeg til. Om jeg bestiller store ting med levering helt inn i huset, så hjelper jeg til da også. Ser ingen grunn til å stå og se på med hendene i lomma.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hjelper selvfølgelig til hvis jeg kan. Det er jo både sært og uhøflig å stå og se på noen som strever med å få med seg noe stort og tungt uten å tilby seg å hjelpe.

Anonymkode: acade...d95

• Liker 4
Skrevet

Sitter i rullestol. Forteller det på forhånd og spør om det er ok at kjøper kommer ut med tingen. Det pleier gå fint 😊 Har ikke hentet sofa og sånne kjempetunge ting, da ville jeg tatt med bærehjelp selv

Anonymkode: 98898...c28

Skrevet

Jeg ser frisk ut, men har flere skader i ryggen, og betennelser i begge armene som vanskeluggjør bæring. Generelt har jeg brent meg mange ganger i andre situasjoner, der folk forventer at jeg kan løfte/bære. Men har gått helt fint når jeg har solgt noe på finn; jeg opplyser på forhånd😊Med ustnlige sykdommer må man være litt i forkant👌Det verste på finn er de som skal få noe gratis, men ikke gidder å gi beskjed at de enten har ombestemt seg, eller kommer 3 t senere enn avtalt🥴

Anonymkode: 2e477...c6d

• Liker 2
Skrevet

Nope, de får beskjed om å ha med hjelp, har de ikke det så er det synd for dem! Så om de ikke da kan skaffe hjelp på veldig kort tid blir det ikke noe handel!

Anonymkode: 8961e...79d

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig bærer vi. 

Det er da måte på hvor lat det er mulig å bli. Jeg velger alltid aktivitet, fremfor å være sofapotet. 

Anonymkode: ff823...53a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For et samfunn vi har blitt. Hjelp der det trengs. Hvor vanskelig kan man bli?

Anonymkode: d8a2d...7f9

Hvis det er presisert at man må være to for å få tingen med seg, er det vel en grunn til det. Det skal ikke være nødvendig at selger/giver må fremvise legeerklæring eller legge ut om sin helseanamnese for at det er akseptabelt at vedkommende ikke ønsker å hjelpe til med å bære?

Det ville ikke falle meg inn å komme alene for å hente et stort spisebord og gå ut fra at selger skal hjelpe meg til bilen med det. Kjøper jeg møbler på Ikea må jeg også der selv laste dem inn i bilen, eller betale for transport og innbæring.

Anonymkode: ac48c...d16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig bærer vi. 

Det er da måte på hvor lat det er mulig å bli. Jeg velger alltid aktivitet, fremfor å være sofapotet. 

Anonymkode: ff823...53a

Om du har fått beskjed om at du må ha med deg bærehjelp, så er det jo veldig frekt å komme uten bærehjelp og forvente at selger skal hjelpe til!

Anonymkode: 8961e...79d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...