AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #41 Del Skrevet 7. november 2022 Det er bra. Selv syns jeg ikke vi trenger gi statsstøtte til noen trossamfunn. Bortkasta skattepenger som kunne vært brukt bedre. Samme med u-hjelp. Anonymkode: a574e...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #42 Del Skrevet 7. november 2022 sofiemyr skrev (50 minutter siden): Å tro på noe godt kan gi deg disse kvalitetene - å organisere det i en religion gir deg derimot et farlig våpen som kan og vil bli misbrukt igjen og igjen. Langt flere har lidd vonde skjebner i "guds" navn enn i ateismens navn. JV hevder de er fredens religion men allikevel ser du hva som skjer nå i Norge. Helt feil, ateistiske regimer har drept flere titalls millioner i folkemrord å utslette religiøse. Religiøse har drept 0, mennesker ute etter egen makt, ressurser og land har ført til mye lidelser. Tro og religion gir gode, varme samfunn med omtanke for andre, mens ateistiske gir kalde, egoistiske samfunn og folkemord. Anonymkode: 1fdba...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 8. november 2022 #43 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Helt feil, ateistiske regimer har drept flere titalls millioner i folkemrord å utslette religiøse. Religiøse har drept 0, mennesker ute etter egen makt, ressurser og land har ført til mye lidelser. Tro og religion gir gode, varme samfunn med omtanke for andre, mens ateistiske gir kalde, egoistiske samfunn og folkemord. Anonymkode: 1fdba...20d Mhm... https://no.wikipedia.org/wiki/Den_spanske_inkvisisjonen https://no.wikipedia.org/wiki/Korstog https://no.wikipedia.org/wiki/Jihadisme men nå kommer vel du til å si at katolisme og islam ikke er "ekte" religion - fordi den er det bare du som kjenner etc.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #44 Del Skrevet 8. november 2022 sofiemyr skrev (Akkurat nå): Mhm... https://no.wikipedia.org/wiki/Den_spanske_inkvisisjonen https://no.wikipedia.org/wiki/Korstog https://no.wikipedia.org/wiki/Jihadisme men nå kommer vel du til å si at katolisme og islam ikke er "ekte" religion - fordi den er det bare du som kjenner etc.... Altså ikke en eneste en som var religiøse kriger, alle var mennesker som var grådige og ute etter mer makt og land. Anonymkode: 1fdba...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #45 Del Skrevet 11. november 2022 En annen side med denne støtten er at den blir ikke i Norge. Hovedkontoret til JV i USA krever at alt går til dem. Så må man deretter søke gjennom mange ledd for å ta i bruk en brøkdel av midlene. JV sliter økonomisk. Fordi de har tapt på børs og må punge ut ville summer i overgrepssaker. Anonymkode: c5f6e...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 11. november 2022 #46 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En annen side med denne støtten er at den blir ikke i Norge. Hovedkontoret til JV i USA krever at alt går til dem. Så må man deretter søke gjennom mange ledd for å ta i bruk en brøkdel av midlene. JV sliter økonomisk. Fordi de har tapt på børs og må punge ut ville summer i overgrepssaker. Anonymkode: c5f6e...ac9 De sliter nok ikke mer økonomisk enn organisasjoner ellers med tanke på tidene som har vært - men at de melker sine "lydige sauer" for millioner i "frivillige bidrag" - oh yes... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #47 Del Skrevet 11. november 2022 sofiemyr skrev (4 minutter siden): De sliter nok ikke mer økonomisk enn organisasjoner ellers med tanke på tidene som har vært - men at de melker sine "lydige sauer" for millioner i "frivillige bidrag" - oh yes... Det gjør de. Overgangen fra anonymt beløp i en børse til 100% overvåkning av bidragene elektronisk gjør ikke saken bedre. Anonymkode: c5f6e...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 11. november 2022 #48 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det gjør de. Overgangen fra anonymt beløp i en børse til 100% overvåkning av bidragene elektronisk gjør ikke saken bedre. Anonymkode: c5f6e...ac9 Det var det første jeg tenkte på når de startet med bidrag på nett og via kort på stevner - all anonymitet ble borte... Glad jeg er ute av det 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #49 Del Skrevet 11. november 2022 sofiemyr skrev (13 timer siden): Det var det første jeg tenkte på når de startet med bidrag på nett og via kort på stevner - all anonymitet ble borte... Glad jeg er ute av det H orden klarte du det? Høy pris? Virker som det er lettere om man kom med solo eller har familie som ikke er med. Anonymkode: c5f6e...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #50 Del Skrevet 11. november 2022 sofiemyr skrev (13 timer siden): Det var det første jeg tenkte på når de startet med bidrag på nett og via kort på stevner - all anonymitet ble borte... Glad jeg er ute av det Glad på dine vegne også Anonymkode: a574e...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #51 Del Skrevet 11. november 2022 All organized religion is fucking cancer to mankind! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #52 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.56): Religion er ikke farlig. Hat og grådighet er det, og det er det ateistene som står for, som også har stått for de verste folkemordene i menneskets historie. Religion gir mer nestekjærlighet, varme og omtanke for andre mennesker. Anonymkode: 1fdba...20d Ja, veldig mye varme og nestekjærlighet fra de kristne politiske bevegelsene i USA akkurat nå. AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 11.27): Altså ikke en eneste en som var religiøse kriger, alle var mennesker som var grådige og ute etter mer makt og land. Anonymkode: 1fdba...20d Snedig det der, hvordan man bare kan omskrive menneskets historie til å passe sitt eget narrativ. Du er klar over at disse grådige menneskene har skjøvet religion foran seg for å unnskylde sine egne kriminelle handlinger? Og gitt religionen sin æren for saken de forkjemper, fordi det står i deres hellige skrifter at man skulle gjøre det? Du kan ikke gi religionen æren for det gode, men trekke den ut av ligningen tvert det gjøres noe negativt i religionens navn. Det er ikke ærlig og redelig av deg. Anonymkode: 146d1...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #53 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, veldig mye varme og nestekjærlighet fra de kristne politiske bevegelsene i USA akkurat nå. Ja,mange fattige og hjemløse er nok glade at kristne deltar på frivillige suppekjøkken, samler inn og deler ut klær etc. Og fosterene som får vokse opp er glade de slapp å bli tatt livet av fordi kvinnen ikke gadd ansvaret hun påtok seg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Snedig det der, hvordan man bare kan omskrive menneskets historie til å passe sitt eget narrativ. Du er klar over at disse grådige menneskene har skjøvet religion foran seg for å unnskylde sine egne kriminelle handlinger? Og gitt religionen sin æren for saken de forkjemper, fordi det står i deres hellige skrifter at man skulle gjøre det? Misbruk av religion ja, men det har ingenting med religion å gjøre. Alle religioner tar avstand fra drap og overgrep, imotsetning til ateismen som støtter det. Anonymkode: 1fdba...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 12. november 2022 #54 Del Skrevet 12. november 2022 Helene1982 skrev (På 5.11.2022 den 13.23): Jeg leste én setning: "Medlem ekskludert på grunn av seksuell umoral" saken handler om en kvinne som føler seg urettmessig kastet ut av menigheten, da hun ble utsatt for overgrep. For meg er det ikke viktig om hun var utro eller utsatt for overgrep. Er det sånn at mine skattepenger brukes til en rettsprosess som handler om at noen skal få være med i en menighet eller ikke? Jeg tror kvinnen har det bedre om hun ikke får være med i menigheten, men hva er det som foregår? Og hvorfor betaler jeg for dette surret? Rettssaken blir ikke sponset av det offentlige. Dette er kostnader som partene må dekke helt selv. Nå tapte kvinnen og har havnet i dyp økonomisk krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 12. november 2022 #55 Del Skrevet 12. november 2022 1 hour ago, Pipaluk said: Rettssaken blir ikke sponset av det offentlige. Dette er kostnader som partene må dekke helt selv. Nå tapte kvinnen og har havnet i dyp økonomisk krise. Jehovas smurte dommerne som all organisert religiøs mind control har de spenn og kontakter som faen! Og som dere KANSKJE vet: Norge er Nordens mest korrupte land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 12. november 2022 #56 Del Skrevet 12. november 2022 Pipaluk skrev (13 timer siden): Rettssaken blir ikke sponset av det offentlige. Dette er kostnader som partene må dekke helt selv. Nå tapte kvinnen og har havnet i dyp økonomisk krise. Mine og dine skattepenger brukes for å finansiere domstolene. Partene betaler bare for sine egne advokater, ikke for domstolens kostnader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 13. november 2022 Forfatter #57 Del Skrevet 13. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (På 11.11.2022 den 22.49): All organized religion is fucking cancer to mankind! Blasfemi dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå