Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #21 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kjenner tydeligvis ikke denne saken, nei. Saken om overgrepet ligger flere år tilbake i tid. Anonymkode: 83f32...849 Hvorfor fikk du meg til å lese dette? Det er jo helt skrekkelig. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men å la dette ligge er uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 5. november 2022 #22 Del Skrevet 5. november 2022 CAPS LOCK skrev (3 timer siden): Saken handler om religiøse organisasjoner skal kunne bestemme selv hvem som får være medlemmer i organisasjonen. Selvsagt bør de selv kunne bestemme dette, for ellers er det ikke organisasjonsfrihet. De kan nok bestemme hvem som skal være medlemmer, men de kan ikke bestemme at kvinnen skal utstøtes fra menigheten og attpåtil kreve at hun bryter kontakt med barna sine. De har ikke noe råderett over hvem kvinnen har kontakt med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. november 2022 #23 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (3 timer siden): Jeg har bare ikke lyst til å betale for organisasjoner som ikke følger norske lover. Jeg mener at staten bør sette betingelser for statsstøtte. eller aller helst ikke støtte trossamfunn. Jeg er enig, jeg synes religiøse trossamfunn bør betale for seg selv, samtidig må det medføre en betydelig frihet til å forkynne hva en selv tror på, så sant det ikke medfører vold mot andre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #24 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) Topsi skrev (36 minutter siden): Jeg er enig, jeg synes religiøse trossamfunn bør betale for seg selv, samtidig må det medføre en betydelig frihet til å forkynne hva en selv tror på, så sant det ikke medfører vold mot andre Det er et internasjonalt søkelys mot jehovas vitner om dagen – det finnes massevis av podcaster og dokumentarer. Det handler om at de ikke har rapportert overgrep mot barn, men ønsket å "håndtere" det innenfor menigheten. Det har resultert i at pedofile har fått muligheten til å forgripe seg på enda flere barn. Hvis vi ikke kan være enige om at alle 100% av overgrep som rapporteres uansett menighet, skal rapporteres til politiet, forstår jeg ingenting. Jeg synes ikke det er mye å forlange. Endret 5. november 2022 av Helene1982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. november 2022 #25 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (46 minutter siden): Det er et internasjonalt søkelys mot jehovas vitner om dagen – det finnes massevis av podcaster og dokumentarer. Det handler om at de ikke har rapportert overgrep mot barn, men ønsket å "håndtere" det innenfor menigheten. Det har resultert i at pedofile har fått muligheten til å forgripe seg på enda flere barn. Hvis vi ikke kan være enige om at alle 100% av overgrep som rapporteres uansett menighet, skal rapporteres til politiet, forstår jeg ingenting. Jeg synes ikke det er mye å forlange. Det er en selvfølge at alle overgrep rapporteres til politiet. Jeg vil også tro at seksuelle overgrep er imot JVs ideologi, så hvorfor de ikke rapporterer det selv er jo ubegripelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #26 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (2 timer siden): Hvorfor fikk du meg til å lese dette? Det er jo helt skrekkelig. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men å la dette ligge er uaktuelt. Fordi du kommenterer bastant på en artikkel du ikke har lest ❤️ Anonymkode: 83f32...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #27 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi du kommenterer bastant på en artikkel du ikke har lest ❤️ Anonymkode: 83f32...849 ok ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #28 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi du kommenterer bastant på en artikkel du ikke har lest ❤️ Anonymkode: 83f32...849 Du er søt, men det blir et nei fra meg. jeg skulle ønske jeg var easy going. Jeg ser mer for meg den midterse filmen i sagaen om ringenes herre. Tror ikke den het vakttårnet, men noe lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #29 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig. Jeg synes det er kjemperart at vi som samfunn støtter grupper som diskrimenerer kvinner, homofile og ikke rapporterer om vold og overgrep mot barn eller vold i hjemmet. "de må få lov til å dulle med sin lille bok som sier ditt og datt"? At religion skal være en unnskyldning for å ikke følge norges lover, og at jeg i tillegg skal betale for dette? Hardt nei fra meg. Retten til å være imot homofili, mene at kvinners rettigheter har gått for langt etc. er helt i tråd med norsk lov og beskyttet av demokratiet, ytrings og trosfriheten vår. Skal et trossamfunn få støtte må alle få det, det står i grunnloven, å diskriminere slik staten nå gjør bryter både norsk og internasjonal lov. Anonymkode: 1fdba...20d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #30 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Retten til å være imot homofili, mene at kvinners rettigheter har gått for langt etc. er helt i tråd med norsk lov og beskyttet av demokratiet, ytrings og trosfriheten vår. Skal et trossamfunn få støtte må alle få det, det står i grunnloven, å diskriminere slik staten nå gjør bryter både norsk og internasjonal lov. Anonymkode: 1fdba...20d Leser du det du selv skriver? Du mener at jeg skal finansiere din rett til å diskriminere homofile og undertrykke kvinner? Takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne saken. jeg vet ikke om man har rett til å diskriminere eller undertrykke i følge grunnloven, men det finner vi ut etter hvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #31 Del Skrevet 5. november 2022 Topsi skrev (3 timer siden): Det er en selvfølge at alle overgrep rapporteres til politiet. Jeg vil også tro at seksuelle overgrep er imot JVs ideologi, så hvorfor de ikke rapporterer det selv er jo ubegripelig Det er ikke ubegripelig hvis du kjenner logikken i sekten (er oppvokst der) JV ser på alle organisasjoner, staten u name it alt som ikke er JV som av denne verden, verdslige eller i verste fall underlagt satan. Å forholde seg til dette gjør de bare fordi at de må, som et nødvendig onde. Så hvis de føler at de kan håndtere en ting internt, så gjør de helst det. Det betyr selvfølgelig ikke at de aksepterer pedofili og overgrep, det gjør de ikke. Anonymkode: 55748...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #32 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (25 minutter siden): Leser du det du selv skriver? Du mener at jeg skal finansiere din rett til å diskriminere homofile og undertrykke kvinner? Takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne saken. jeg vet ikke om man har rett til å diskriminere eller undertrykke i følge grunnloven, men det finner vi ut etter hvert Slik er det å bo i samfunn, da kan man ikke diskriminere trossamfunn kun fordi man er uenige med dem. Man må fjerne for alle, inkludert den norske kirke så folk får betale begravelser, bryllup etc. selv, eller så må man godta at trossamfunn man er uenige med får støtte. Anonymkode: 1fdba...20d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. november 2022 #33 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slik er det å bo i samfunn, da kan man ikke diskriminere trossamfunn kun fordi man er uenige med dem. Man må fjerne for alle, inkludert den norske kirke så folk får betale begravelser, bryllup etc. selv, eller så må man godta at trossamfunn man er uenige med får støtte. Anonymkode: 1fdba...20d Alternativet er at man dekker f eks begravelser etc, jeg er religiøs selv, men jeg synes ikke at staten skal betale for min tro Endret 5. november 2022 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #34 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke ubegripelig hvis du kjenner logikken i sekten (er oppvokst der) JV ser på alle organisasjoner, staten u name it alt som ikke er JV som av denne verden, verdslige eller i verste fall underlagt satan. Å forholde seg til dette gjør de bare fordi at de må, som et nødvendig onde. Så hvis de føler at de kan håndtere en ting internt, så gjør de helst det. Det betyr selvfølgelig ikke at de aksepterer pedofili og overgrep, det gjør de ikke. Anonymkode: 55748...9cf Jeg vet bare det om har kommet ut den siste tiden om at "problemer" som utroskap, partnervold og misbruk av barn har blitt håndtert innenfor menigheten uten å vasle politiet, men at det finnes arkiver som dokumenterer disse sakene. Disse arkivene finnes både lokalt og hos hovedstyret. Om jeg var i styret, ville jeg vurdert å kvitte meg med disse dokumentene, men det er jo også en aktiv kriminell handling å kvitte seg med bevispapirer i potensielle straffesaker. Ikke min avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. november 2022 #35 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slik er det å bo i samfunn, da kan man ikke diskriminere trossamfunn kun fordi man er uenige med dem. Man må fjerne for alle, inkludert den norske kirke så folk får betale begravelser, bryllup etc. selv, eller så må man godta at trossamfunn man er uenige med får støtte. Anonymkode: 1fdba...20d Valg vi tar har konsekvenser. Om jeg må betale for mitt fiktive bryllup og min begravelse er jeg 100% med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #36 Del Skrevet 5. november 2022 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Valg vi tar har konsekvenser. Om jeg må betale for mitt fiktive bryllup og min begravelse er jeg 100% med på det. Ok, uansett må du godta at religiøse er uenige med deg og har rett til å ha sitt syn, slik det er å bo i et samfunn Anonymkode: 1fdba...20d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 6. november 2022 #37 Del Skrevet 6. november 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 7. november 2022 #38 Del Skrevet 7. november 2022 Det aller mest skremmende med dette er at et troende JV faktisk anser dette som en oppmuntrende nyhet siden Bibelen sier at dette skal skje. Nok en nchecklist unnagjort. All religion er pr def farlig og burde utelukkende være en personlig sak... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #39 Del Skrevet 7. november 2022 sofiemyr skrev (5 timer siden): Det aller mest skremmende med dette er at et troende JV faktisk anser dette som en oppmuntrende nyhet siden Bibelen sier at dette skal skje. Nok en nchecklist unnagjort. All religion er pr def farlig og burde utelukkende være en personlig sak... Religion er ikke farlig. Hat og grådighet er det, og det er det ateistene som står for, som også har stått for de verste folkemordene i menneskets historie. Religion gir mer nestekjærlighet, varme og omtanke for andre mennesker. Anonymkode: 1fdba...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 7. november 2022 #40 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Religion er ikke farlig. Hat og grådighet er det, og det er det ateistene som står for, som også har stått for de verste folkemordene i menneskets historie. Religion gir mer nestekjærlighet, varme og omtanke for andre mennesker. Anonymkode: 1fdba...20d Å tro på noe godt kan gi deg disse kvalitetene - å organisere det i en religion gir deg derimot et farlig våpen som kan og vil bli misbrukt igjen og igjen. Langt flere har lidd vonde skjebner i "guds" navn enn i ateismens navn. JV hevder de er fredens religion men allikevel ser du hva som skjer nå i Norge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå