Gå til innhold

Mye plaget med tærne. Lilletå er under andre tåen

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om noen her har det samme problemet?  Må jeg bare få time hos fotpleier? 

Anonymkode: 583f5...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men går du med trange sko?

Anonymkode: 73d9e...948

• Liker 1
Skrevet

Har hatt motsatt ''problem''. Tærne legger seg opp på hverandre. 

Anonymkode: 51362...309

Skrevet

Det høres ut som du har en endring i fot og mulig skjelett om lilletå permanent legger seg under. Det kommer vel ofte av feil fortøy ja. Tror nok ikke en fotpleier kan fikse slikt. Ja om en fotpleier er det jeg tenker det er: en som steller føtter ved massasje og fjerning av hard hud og slikt. Kanskje burde du høre med en lege her.

Anonymkode: ef876...ead

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har det samme problemet. De to ytterste tærne er innoverroterte og legger seg innunder 3. og 4. tå. Det er ubehagelig og gnager, huden prelles tidvis helt av på 3. og 4. tå. Har vært innom ortoped, de kan avstive men det kan begrense leddbevegelse i de ytterste leddene i tærne. I mellomtiden har jeg bare brukt en silikonstrømpe på 4. tå for å unngå att det blir så mye friksjon og gnaging. Kan kjøpes på blant annet Normal. Ellers har jeg spurt etter om det finnes noe ortopediske hjelpemidler, en kile av noe slag for å rette opp tærne når jeg går med skotøy, ingen som har bekreftet noe slikt som en mulighet.

Jeg er mest plaget når jeg har på meg fottøy. Har jeg for smale sko vrir tærne seg innunder hverandre, det kan "klype" eller klemme og jeg blir nummen på utsiden av foten. Har jeg brede nok sko ift. behov vrir tærne seg mer og kan gnage når jeg går lenger fotturer, derfor silikonstrømper. Men jeg foretrekker foot shape sko der jeg kan spre tærne mer. F.eks. Topo eller Altra

Endret av Momio
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja. Men går du med trange sko?

Anonymkode: 73d9e...948

Nei vil ikke si det men har gjort det før.  Har aldri tatt vare på føttene og ønsker forandre dette. Riktig sko og kanskje en tur til fotpleier en sjelden gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det høres ut som du har en endring i fot og mulig skjelett om lilletå permanent legger seg under. Det kommer vel ofte av feil fortøy ja. Tror nok ikke en fotpleier kan fikse slikt. Ja om en fotpleier er det jeg tenker det er: en som steller føtter ved massasje og fjerning av hard hud og slikt. Kanskje burde du høre med en lege her.

Anonymkode: ef876...ead

Takk. Skal til lege snart og vil nevne dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...