Gå til innhold

Hvordan går man frem når man skal flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må man tenke på, kjøpe, gjøre? 

Anonymkode: daab5...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor langt du skal flytte, hva du skal flytte fra og hva du skal flytte til. 

For selve flyttingen trenger du flytteesker, og så må du vaske ned der du har bodd og så må du enten leie henger eller leie flyttebyrå eller noen som kan kjøre stor henger dersom du selv ikke har hengerlappen. Hvis du har bil og kan kjøre henger selv, bør du få tak i bærehjelp.

Anonymkode: d42fc...c3a

• Liker 1
Skrevet

Litt mer info ville jo vært greit.

Som student hev jeg alt jeg eide i noen plastposer, og et-par banankasser fra Rema. Og hadde avtalt med ei venninne som hadde bil at hun kjører meg og tingene mine fra ene hybelen til den andre. Tok så bussen tilbake, vasket ned sånn halvveis, og møtte utleier raskt der jeg ga nøkkelen tilbake. 

Som voksen og etablert var det hele logistikken og alt det praktiske rundt kjøp og salg av bolig. Vi leide inn vaskebyrå og flyttebyrå i god tid. Startet tidlig å sortere/kaste ting. Skaffet barnevakt til flyttedagen. Byrået pakket ned og fraktet det meste, og stilte med alt av utstyr. Overtakelse med nøye gjennomgang av det meste med boligen, overføring strøm, internett, alarm, oppgjør med tidligere eier på alt dette. Ting vi trengte de første to dagene var pakket for seg selv. Kjøpte en del ferdigmat og gjorde det enkelt på kjøkkenet. 

Anonymkode: d475d...ceb

• Liker 1
Skrevet

Og melde ny adresse til Folkeregisteret, sørge for ettersending av post en periode, oppdater med ny adresse hos feks bank og andre, flytte forsikring til ny bolig, ha postkasse på nytt sted.

Skrevet

Husk å si opp strømmen,  og å tegne strømavtale for det nye stedet.

Det siste er viktig, så du unngår pliktlevering av strøm, for det er dyrt..

Skrevet

Skal flytte fra en tomannsbolig i Oslo til et hus i Grenland et sted. Har ikke bil.

~Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal flytte fra en tomannsbolig i Oslo til et hus i Grenland et sted. Har ikke bil.

~Ts

Bil må du ha. Da leier du. 

Anonymkode: 8a7e2...3ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

~Ts

Da bør du vel kjøpe deg hjelp til flytting og utvask? Hvis du har råd. Det er noe helt annet å hjelpe en studentvenn som har lite «greier» å flytte, enn noen med hus.. 

Anonymkode: 63f4c...82d

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Bil må du ha. Da leier du. 

Anonymkode: 8a7e2...3ba

Jeg har en far som kan hjelpe med bil.

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bør du vel kjøpe deg hjelp til flytting og utvask? Hvis du har råd.

Huset kommer til å bli solgt for mer enn 20 mill. Regner med at jeg har råd til flytting og utvask… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har en far som kan hjelpe med bil.

Huset kommer til å bli solgt for mer enn 20 mill. Regner med at jeg har råd til flytting og utvask… 

Da er det en no-brainer! Å flytte selv er %}**#+}%#, etter å ha brukt flyttebyrå sist skal jeg aldri i mitt liv flytte selv igjen 😂

Da er det vel bare å finne ut hvor mye/lite du vil gjøre selv. Vil du f eks ha flyttebyrå bare til å kjøre tingene dine, eller også pakke ned? Er du involvert i salget - må du vaske før visning også? Rydde? 

Du trenger bare 3 hjelpere, megler, flyttebyrå og vaskebyrå.. så betaler du deg ut av det du ikke vil gjøre selv 😉

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...