Gå til innhold

Takler du å bli vekket av kjærestens barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takler du å få ødelagt søvnen din fordi kjærestens barn vekker deg om natten, eller grytidlig om morgenen slik at du blir trøtt og uopplagt om dagen og fungerer dårlig?

Hvordan reagerer du?

Sier du ifra og prøver å komme med råd for hvordan ungen kan sove bedre eller ta hensyn og ikke bråke?

Eller tier du stille og lider ?

Anonymkode: 69a30...916

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takler du å få ødelagt søvnen din fordi kjærestens barn vekker deg om natten, eller grytidlig om morgenen slik at du blir trøtt og uopplagt om dagen og fungerer dårlig?

Hvordan reagerer du?

Sier du ifra og prøver å komme med råd for hvordan ungen kan sove bedre eller ta hensyn og ikke bråke?

Oversatt:

Du er irritert fordi han lar barnet vekke dere.

Du sier til ham: «Du burde gjøre sånn og sånn.»

Han blir irritert over dine velmente råd.

Ditt spørsmål: •Det er jeg som har rett, sant? Hvordan kan jeg få kjæresten til å gjøre som jeg vil?»

Anonymkode: 34635...02b

• Liker 6
Skrevet

Ts: Det er relevant her hvor gammelt barnet er. Tydeligvis har du ikke barn, evt har du hatt søvn-enkle barn som nå er ute av redet

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke stebarn, men som stebarn selv, ville det vært viktig for meg å behandle dem som mine egne. 

Anonymkode: a5dd0...43a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oversatt:

Du er irritert fordi han lar barnet vekke dere.

Du sier til ham: «Du burde gjøre sånn og sånn.»

Han blir irritert over dine velmente råd.

Ditt spørsmål: •Det er jeg som har rett, sant? Hvordan kan jeg få kjæresten til å gjøre som jeg vil?»

Du svarte ikke på spørsmålet.

Ts

Skrevet

Et godt råd. Tåler du ikke barn, så ikke bli sammen med noen med barn.

Jeg var riktignok litt irritert på min som lempet ungen opp i vår seng, og sov som en sten selv. Mens jeg ikke fikk sove, pga armer og bein sparka og slo meg over hele kroppen. Pga  ungen sov urolig.   Feks et par ganger bakhodet smalt inn i nesa mi så blodet rant. Ungen våknet ikke av det ei heller far. Derav grunn til at jeg var fast bestemt på at samsoving med egne unger ikke var aktuelt.  Men de fikk sove hos oss når de var syke.

Far kunnet sovet seg igjennom alt som finnes av høye lyder osv. Men løsningen min var at jeg da flyttet inn på sofaen og sov meg igjennom natten der. Han sov som en sten, siden av ungen som hoppa rundt i senga sovende.  Så da fikk vi sove alle tre. Jeg mente han burde legge seg i midten, siden han ikke våknet av armer og bein i huet, og ha ungen på andre siden av seg. Men la ungen alltid i midten. Og tre netter sånn på rad, da er man ikke mye til menneske etterpå

Anonymkode: de659...48c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, ellers hadde jeg ikke involvert meg så mye i en mann med barn.

Anonymkode: 5233a...026

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan reagerer du?

Forstår ikke problemet, du har valgt bli medlem i en familie med barn og misliker at det er barn der? 

Anonymkode: 260d3...528

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hvis du ikke tåler det, så holder du deg unna menn med små unger. Du har valgt hele pakken.

Skrevet

Ingen av delene; dette har jeg valgt helt selv. Dermed lider jeg ikke i stillhet.

Når bonussønnen min kommer på overnatting, som er ganske ofte, er det gjerne jeg som sover med han på dagtid, og jeg står gjerne opp med han så far får sove ekstra. Det vil si; vi bytter på. Vi er to om han, far er ikke alene. Det er en stor glede for meg. Jeg elsker han som han skulle vært min egen.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan reagerer du?

Gjør kjæresten og barna en tjeneste å flytt...

Anonymkode: 230b8...6d6

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Det er ikke snakk om småbarn men et barn på 12 år.

Det legger seg ofte samtidig med oss/meg, og også ofte etter meg (23), og står grytidlig opp om morgenen (06) nærmere to timer før bussen går, for å kunne se tv.

Barnet trenger muligens lite søvn, men virker trøtt ofte.

Har snakket med faren men han lar barnet styre skuta.

Skrevet

Velg heller en mann som ikke har barn og havarert forhold bak seg. Forstår ikke hvorfor noen av dere vil ha de mennene der jeg.

Anonymkode: 92b2e...b1e

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Det legger seg ofte samtidig med oss/meg, og også ofte etter meg (23), og står grytidlig opp om morgenen (06) nærmere to timer før bussen går, for å kunne se tv.

Det egentlige problemet er at barnet sover for lite, ikke at du blir vekket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her.

Et barn på tolv år klarer seg vel selv når han står opp. Jobber du ikke og står opp tidlig på morgenen selv?

Du har skrevet her inne før. Kjenner igjen historien 

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Velg heller en mann som ikke har barn og havarert forhold bak seg. Forstår ikke hvorfor noen av dere vil ha de mennene der jeg.

Anonymkode: 92b2e...b1e

Alle, bortsett fra de ingen vil, har et eller flere havarerte forhold bak seg.

Er du fortsatt sammen med din første kjæreste?

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer du deg ikke med 7 timers søvn? 

I så fall må du jo si det til faren, og hvis han ikke vil imøtekomme ditt behov må du flytte (hvis du bor der) eller sove hjemme hos deg selv. 

Anonymkode: 90d84...798

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Et barn på tolv år klarer seg vel selv når han står opp. Jobber du ikke og står opp tidlig på morgenen selv?

Du har skrevet her inne før. Kjenner igjen historien 

Har ikke skrevet her inne før nei. Er som oftest på Kjæledyr forumet.

Jeg trenger ikke å stå opp klokken 06:00 men kan som oftes sove til 07:30-08 pga sen jobb.

Trenger rundt 8 t for å fungere på dagtid, og det har muligens med at jeg har epilepsi og er helt avhengig av å sove greit.

Synes det er slitsomt at jeg ikke én kveld kan legge meg tidlig og regne med å få sove, fordi  ungen turnerer rundt.

Vi bor i et lite gammelt hus der vi hører godt hva som skjer.

Har prøvd å innføre til faren at det skal være stille i huset etter klokken 22, for å hjelpe barnet til å falle til ro, men barnet klarer aldri å komme i seng før klokken 23:00. 

Er ofte våken på natten også og roper at det er tørst og trenger vann.

Jeg har sagt at hen ikke trenger å rope til oss  på natten at det er tørst for da vekker det oss eller dvs meg, siden faren sover gjennom et jordskjelv, men hen gir beskjed hver gang det skal på do eller på kjøkkenet.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke skrevet her inne før nei. Er som oftest på Kjæledyr forumet.

Jeg trenger ikke å stå opp klokken 06:00 men kan som oftes sove til 07:30-08 pga sen jobb.

Trenger rundt 8 t for å fungere på dagtid, og det har muligens med at jeg har epilepsi og er helt avhengig av å sove greit.

Synes det er slitsomt at jeg ikke én kveld kan legge meg tidlig og regne med å få sove, fordi  ungen turnerer rundt.

Vi bor i et lite gammelt hus der vi hører godt hva som skjer.

Har prøvd å innføre til faren at det skal være stille i huset etter klokken 22, for å hjelpe barnet til å falle til ro, men barnet klarer aldri å komme i seng før klokken 23:00. 

Er ofte våken på natten også og roper at det er tørst og trenger vann.

Jeg har sagt at hen ikke trenger å rope til oss  på natten at det er tørst for da vekker det oss eller dvs meg, siden faren sover gjennom et jordskjelv, men hen gir beskjed hver gang det skal på do eller på kjøkkenet.

Ts

En 12 åring som roper på dere om natte fordi det er tørst eller må på do?  Dette må være trolling. INGEN 12 åring gjøre det, ts.

Anonymkode: 07a15...533

• Liker 3
Skrevet

Jeg behandler jo stebarn på lik linje som egne barn. Og mine barn er nå så store at de sjeldent kommer inn til meg på natten lengre, slik stebarn nå gjør. 13-åringen sliter med søvn, og kan komme inn på rommet for litt stryking på ryggen og ro om hun våkner og ikke får til å sovne igjen på egen hånd, før hun går inn på eget rom igjen og sovner. Mine tenåringer legger seg mellom 22-23, men sover til jeg må vekke dem på skoledager. Stebarna våkner mellom 05-06, også på helg, og det er klart jeg kunne tenke meg å sove lengre uten å bli vekt på helg når mine egne barn har blitt så store at de sover til rundt 11 på helg. Men sånn er det når jeg har valgt å gå inn i et forhold med en mann med små barn, og han tolerer selvsagt også at min 13-åring kan komme innom oss på natten. Man må kanskje ha egne barn for å tolerere andre sine barn.

Anonymkode: 79970...6e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...