Gå til innhold

Mister innekatter muskelmasse når de sover nesten hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange katt sover jo mye og leker nesten ikke, og lurer på om muskelmassen tapes?

Anonymkode: 066b9...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gjør ihvertfall det på eldre katter. De jeg kjenner med innekatter leker med dem flere ganger om dagen. Bortsett fra én jeg kjenner, som har en tjukk katt. Jeg tok skjermdump fra dyrlegenebodo.no Finnes nok andre nettsteder du kan lese på.

11E18DA0-9254-42C7-A11F-056224F0979E.jpeg

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange katt sover jo mye og leker nesten ikke, og lurer på om muskelmassen tapes?

Får da virkelig ikke håpe dette er et normalt liv for innekatter 😱

Anonymkode: f58eb...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får da virkelig ikke håpe dette er et normalt liv for innekatter 😱

De kattene jeg kjenner sover mye, iallefall de som er eldre enn tre år.

Ts

Skrevet

Alle katter sover mye. Men de bør ha litt aktivitet når de er våkne, enten de er inne- eller utekatter. Det er viktig av flere grunner. Akkurat som med mennesker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kattene jeg kjenner sover mye, iallefall de som er eldre enn tre år.

Ts

Da har eieren en jobb å gjøre. Mine innekatter tilbragte ikke livet som sofaputer før de var minst 15 år gamle.

Skrevet

Katter sover veldig mye uansett.

Anonymkode: 0ea16...53c

• Liker 1
Skrevet

Voksne katter skal sove mellom 12-16 timer i døgnet men det kan strekke seg til 20 timer. Så spørs hva du mener med sover «mye», de skal jo sove mye. Hvis det ikke er dine katter så skjønner jeg ikke helt hvordan du mener du har nok informasjon til å kunne si at de kun sover og vet om de blir lekt med og lignende? Hvis jeg har besøk av venner o.l. så bruker jo ikke jeg tiden på å leke med kattene, det tar jeg når vi ikke har besøk. 

Men ja de kan absolutt miste muskelmasse, og det er et kjent problem at mange innekatter sliter med overvekt, og kjedsomhet. Men det kommer helt an på eierne, noen er dårlige eiere og noen er gode, akkurat som at det finnes gode og dårlige utekatteiere. 

Derfor det er kjempe viktig at man leker mye med kattene, aktiviserer de med hjernetrim, har hyller de får klatret/hoppet på, litt plass å springe på, evt kattegård eller turer i sele osv. Da unngår man både muskeltap, overvekt osv. 

Anonymkode: 227b4...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...