AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Barna våre er 11 mnd og 2 år. Jeg har starter i jobb igjen etter mammaperm. Jeg jobber turnus. Men det er et stort problem. Er mannen alene med barns på dagtid glemmer han å mate de så ofte som de burde han er typen som spiser frokost og ikke er sulten selv før kl 17-18. så han gir de frokost og så lager han ikke mer fordi han er ikke sulten selv or tenker ikke på at de er sulten fordi de ikke sier i fra. Så nå jeg kommer hjem 15.30 kommer jeg til kjenpesultne grinete slitne barn flere som har opplevd dette.? Har såklart tatt en alvorsprat med han og han slet med å forstå at de er sulten når frokostlunsj var kl 09… Anonymkode: baf7f...dc0
Embla Othea Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Regelmessige måltider for barn er kjempe viktig for deres vekst og utvikling! Du får si til han at han MÅ tilrettelegge for måltider til barna selv om han ikke er sulten selv. 28 4
MyMichelle Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Samboeren min kom til å lese dette, og sa «Mannen skulle vært avlivet.» Men det er hans form for humor. Hva med å skrive hvilket klokkeslett de skal spise, og hva de skal spise. Så kan han ikke komme og påstå at han glemte mate dem. 25
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Hvis de griner og sutrer, tenker han ikke at det er fordi de er sulten ? Kanskje du får ringe han regelmessig og si nå må de spise. Og så kommer han inn i det selv etterhvert med påminnelsene dine 🙂 Anonymkode: ff132...46a 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Legg inn alarm på tlf. Vanskeligere er det ikke... 0700, 1100, 1400, 1700, 1900 er det mat her. Pluss/minus halvtime Anonymkode: cb689...17c 21 5
Gjest kapteinsupertruse Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 Jeg har opplevd flere slike personer. Både i slekten og her hjemme. At den voksne, og nesten stolt av det, ikke trenger mat hele dagen. Så da må det gjelde barna også. Jeg har ikke ord. Hva sier man til sånt?
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 5. november 2022 "Om du ikke hører på meg, og sørger for at barna får mat iløpet av dagen, så ringer jeg til helsestasjonen og setter deg opp på en time med helsesøster, slik at dere kan diskutere viktigheten av at barna får mat iløpet av dagen." Så får han eventuelt høre det av noen andre. Anonymkode: 47b4c...852 54 1 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Legg inn alarm på tlf. Vanskeligere er det ikke... 0700, 1100, 1400, 1700, 1900 er det mat her. Pluss/minus halvtime Anonymkode: cb689...17c Jeg klarer meg fint på 2 måltider om dagen. Men barna gjør det ikke. Så det da følger jeg cirka samme måltidsrytme som i barnehagen Anonymkode: cb689...17c 2
Gjest vilkåret Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 Jeg ville nok lurt på om det var det at han ikke forstod/ ikke visste, eller at det kanskje handler mer om han ikke bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Høres nesten ut som om han er evneveik? En normalt fungerende voksen person kunne kanskje gjort denne feilen uten å tenke seg om, men ville bare trengt fakta og påminnelse én gang for å forstå og iverksette. - Du er unormal, de fleste spiser mer enn to måltider per dag - Barn har små mager og trenger oftere påfyll - Barn vokser og trenger mye næring til cellene sine - Tenk på mat som livsviktig medisin barna må få til (mer eller mindre) faste tider Et normalt menneske vil forstå, huske og agere på dette! Hvis de er uenige i fakta, er det bare å spørre noen rundt seg eller google. ..men det ville også fått meg til å tvile på intelligensen. Anonymkode: 0b080...897 20 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Barna våre er 11 mnd og 2 år. Jeg har starter i jobb igjen etter mammaperm. Jeg jobber turnus. Men det er et stort problem. Er mannen alene med barns på dagtid glemmer han å mate de så ofte som de burde han er typen som spiser frokost og ikke er sulten selv før kl 17-18. så han gir de frokost og så lager han ikke mer fordi han er ikke sulten selv or tenker ikke på at de er sulten fordi de ikke sier i fra. Så nå jeg kommer hjem 15.30 kommer jeg til kjenpesultne grinete slitne barn flere som har opplevd dette.? Har såklart tatt en alvorsprat med han og han slet med å forstå at de er sulten når frokostlunsj var kl 09… Anonymkode: baf7f...dc0 Det er trist å innse at det må til, men her måtte jeg lage en timeplan og henge den fysisk opp på kjøkkenet. Hadde møte med mannen og gikk igjennom rutinene etter å ha opplevd det samme som deg. Men det funket. jeg har også et skriv han fyller ut om han er hjemme med sykt barn (måle temp, vurdere sånn og slik osv) Anonymkode: 4b650...a24 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #12 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er trist å innse at det må til, men her måtte jeg lage en timeplan og henge den fysisk opp på kjøkkenet. Hadde møte med mannen og gikk igjennom rutinene etter å ha opplevd det samme som deg. Men det funket. jeg har også et skriv han fyller ut om han er hjemme med sykt barn (måle temp, vurdere sånn og slik osv) Anonymkode: 4b650...a24 Fy fasan så evneveik mannen din er, det høres ut som han sitter barnevakt for naboungen, ikke tar vare på egne unger… Anonymkode: 1df0f...c01 25 5
Pinner Skrevet 5. november 2022 #13 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Barna våre er 11 mnd og 2 år. Jeg har starter i jobb igjen etter mammaperm. Jeg jobber turnus. Men det er et stort problem. Er mannen alene med barns på dagtid glemmer han å mate de så ofte som de burde han er typen som spiser frokost og ikke er sulten selv før kl 17-18. så han gir de frokost og så lager han ikke mer fordi han er ikke sulten selv or tenker ikke på at de er sulten fordi de ikke sier i fra. Så nå jeg kommer hjem 15.30 kommer jeg til kjenpesultne grinete slitne barn flere som har opplevd dette.? Har såklart tatt en alvorsprat med han og han slet med å forstå at de er sulten når frokostlunsj var kl 09… Anonymkode: baf7f...dc0 Pappaen min var visst sånn… han ble ikke noe bedre😅 Jeg ser han en til to ganger i året, maks.. Generelt sett så syns han alt og alle er unødvendig og slitsomt. Og så tror han at det er normalt å være sånn.. (de som ikke er det er unormale)🌲 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Skrevet 5. november 2022 Slik er min mann også. Han spiser gjerne 1-2 måltider om dagen. Han klarte jo å skjønne når barna var sultne etterhvert, men var mye på tur i perm så det ble ofte mat på farten fra nærmeste utsalgssted (ikke alltid den beste maten). Jeg puttet mat som kunne ligge i romtemperatur i stelleveska og maste ekstremt på ham. Tok meg selv i å sende meldinger fra jobb (husk å gi barna mat). Det stresset meg ekstremt faktisk. Jeg begynte å smøre matpakker, noe som gjorde det bedre for barna, men han husket ikke å gi dem mat før de hadde vært sultne en veldig god stund. jeg fikk etterhvert en meltdown hvor jeg tuta og grein (ja teit, jeg vet) og forklarte at de trengte jevnlig påfyll, ga han hefte fra helsestasjonen og viste artikler. Forklarte at jeg ikke klarte å fungere på jobbforhold jeg var bekymret. Han skjerpet seg nok til å iallfall huske matpakkene, men han merket jo at ungene var mer fornøyde med jevnlig påfyll og ikke så grinete som han trodde 🙄 beklager langt svar med lite konstruktive råd, men jeg føler med deg❤️ Vil tro far synes barna er enklere å håndtere hele dagen også hvis han gir de litt mat jevnlig. Min mann er jo slik enda, men nå finner ungene seg mat når de er sultne, så har vi middag på kvelden når alle har kommet hjem fra sitt. Anonymkode: 11796...4ad 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Skrevet 5. november 2022 Mannen er en sånn type, men han gir ungene frokost 08, lunsj 11:30 - 12:00, så får de oppskjært frukt i 2 tiden og middag 16:30😊 Anonymkode: d67a5...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #16 Skrevet 5. november 2022 Du får henge opp en liste godt synlig på kjøkkenet med barnas dagsrytme. Måltider, dupp, utetid. Så sier du at når han er hjemmepappa så er DET jobben, da skal ikke barna følge hans rutiner. Og barn trenger rutiner og struktur, ikke innfallsmetoden og mat fra nærmeste bensinstasjon. Anonymkode: 462ea...82b 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #17 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen er en sånn type, men han gir ungene frokost 08, lunsj 11:30 - 12:00, så får de oppskjært frukt i 2 tiden og middag 16:30😊 Anonymkode: d67a5...e4b Da er han ikke en sånn type😊 Anonymkode: dec44...77a 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #18 Skrevet 5. november 2022 Herlighet så mange håpløse mannfolk noen får barn med altså 🤦🏼♀️ Anonymkode: 6e8a0...7cb 4
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 5. november 2022 #19 Skrevet 5. november 2022 Stakkars deg TS! Sånn går det faktisk ikke an å være som forelder. Her må antakelig du inn med en skriftlig rutine, men det er urolig urettferdig at du må ta dette ansvaret. Sånne menn er omtrent like hjelpsomme som et barn. De kan gjøre enkle oppgaver om de får klar instruks, men gir ingen mental avlastning som prosjektleder for familien. Men du får finne frem fakta om barns behov for næring, og sette opp en spiseplan med forslag til mat.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #20 Skrevet 5. november 2022 Og menn klager på at kvinner har for høye krav 😂 Anonymkode: 76e9b...218 20 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå