Gå til innhold

Skjæremaskin


Gjest Markblomsten

Anbefalte innlegg

Gjest Markblomsten

Vi har tenkt å kjøpe skjæremaskin til svigers i julegave, og tenker da på en slik en som skjærer blant annet stek i fine (passe) tynne skiver.

Er det noen som vet hvor vi kan få tak i dette og ca hvilken pris de ligger på?

Noen som har erfaringer med noen merker? Gode eller dårlige...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler en med håndsveiv.

Siden jeg personlig har dårlig erfaring med elektriske. De rimelige maskinene har ofte så små og dårlige motorer, at de ikke tåler å være i bruk i mer enn 3-5 min før motoren trenger 10-15 min å kjøle seg ned.

Har opplevd hjemme at vi skulle skjære stek til 10 gjester at maskinen begynte å ryke og lukte svidd før vi var ferdig med halvparten av maten.

Så etter på i bruksanvisningen at den kun kunne være i bruk tre min av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten
Her er en

og her

Så også en i euronicskatalogen for ikke lenge sia, men husker ikke pris eller merke..

Jeg tror kanskje dette er slike som ikke er beregnet for store mengder kjøtt.

Vi skal nemlig ha stek i bryllupet vårt til drøyt 100 gjester, og svigermor skal få æren av å skjære kjøttet. Kjipt om den er utslitt etter den jobben... :rodme:

Og så trodde jeg egentlig at man måtte vesentlig høyere opp i pris jeg da...

Men takk for tipset altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten
Anbefaler en med håndsveiv.

Siden jeg personlig har dårlig erfaring med elektriske. De rimelige maskinene har ofte så små og dårlige motorer, at de ikke tåler å være i bruk i mer enn 3-5 min før motoren trenger 10-15 min å kjøle seg ned.

Har opplevd hjemme at vi skulle skjære stek til 10 gjester at maskinen begynte å ryke og lukte svidd før vi var ferdig med halvparten av maten.

Så etter på i bruksanvisningen at den kun kunne være i bruk tre min av gangen.

Ojsann... Dette er altså noe vi må huske å sjekke når vi skal kjøpe...

*notere et lurt sted*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke bare låne en på et storkjøkken? Evt få et slikt til å skjære kjøttet for dere. Sånne maskiner som dere trenger til så mye mat koster fort 10 000 kr. Noe som er litt mye for engansbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Denne tåler litt og kan fint brukes til kjøtt. Billigere modeller er best til brød :) Så du må opp i den prisen ihvertfall.

Hva emd å høre med meny feks om de kan skjære opp kjøttet for dere på maskinene sine? Mot en liten pris. Blir billigere enn å kjøpe god nok maskin ihvertfall. Eller om dere får låne den for en kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskjærer

Den øverste der er fin. kan også bytte ut blader på den, slik at den blir enda bedre til pålegg

husker desverre ikke prisen for øyeblikket.. men den kan jeg nok finne frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...