Gå til innhold

Langt forhold. Er dere på lik linje følelsesmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært samboer med min mann nå i mange år. Vi har barn,hus,hund osv. 

Jeg vet at ting ikke kan være supert alltid men jeg kjenner mer og mer på en stadig uro. 

Jeg er veldig kjærlig av meg og så og si all nærhet og intimitet er det mye mindre av. Jeg ønsker mer og tar initiativ 99%. 

Vi snakker ikke mye sammen. Altså ikke om noe gøy,spennende eller samtaler generelt.  Det blir litt korte samtaler. Hodet hans er ofte i mobilen.  Det finnes lite alenetid og vi legger oss på forskjellige tidspunkt.  

Jeg ønsker mer kos,nærhet og følelsen å å bli sett. Vi har snakket om det 100 ganger men det blir ingen endring. Jeg føler han er småsur,lei og stille. Veldig ofte. Og at jeg ikke gjør han lykkelig. 

Kjennes ut som jeg så gjerne vil være mer sammen,mens han heller vil sitte alene og kikke i mobilen.  Han sier selv han er lykkelig.  

Jeg føler meg ensom og trist fordi jeg ikke får han glad eller fordi han ikke har det store ønsket om å være nær. 

Andre som har det sånn? Noen råd? 

Anonymkode: 11bdd...8b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør dere sammen? :) Går tur? Ser film? Etc. Jeg tenker opplevelser fører til sterkere følelser og tettere bånd. Hva finner dere på sammen?

Anonymkode: 1724e...15a

• Liker 1
Skrevet

TS,

Leit å lese hvordan du og dere har det nå.

Som jeg leser det du skriver så mangler dere nå både fysisk og ikke fysisk intimitet, men har dere både langsiktige og kortsiktige felles mål?

Du skriver at mannen din er småsur, lei og stille, og sitter med hodet i mobilen. Hvordan er livet hans for øvrig? Trives og utvikles han i jobben sin? Har han venner og hobbyer, med egentid? Trener han og er i god form?

Hvordan er det med deg, og samme spørsmål?

Skrevet

Han trives godt i jobben. Vi har en del felles venner og han er sjelden med venner alene. Jeg er mer sosial og utadvendt.  Og han liker seg best hjemme. Så vi går jo mye oppi hverandre sånn sett. Han liker seg best hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva gjør dere sammen? :) Går tur? Ser film? Etc. Jeg tenker opplevelser fører til sterkere følelser og tettere bånd. Hva finner dere på sammen?

Anonymkode: 1724e...15a

Ser av og til serie. Elsker det mye mer enn han😅ellers er vi av og til med felles venner. 

Skrevet

Høres ut som oss , bare at jeg er din mann . Jeg tror han er mer glad i meg enn jeg er i han, jeg er her mest pga barna og økonomi. 

Anonymkode: aa144...8cf

Skrevet

Prøv å være mer konkret og tydelig med hva du ønsker. Det kan være lettere for han å forholde seg til og forstår hva du mener.
Eksempler: 1)  «når vi legger oss, så jeg bli holdt rundt og bli kysset god natt.», 2) «jeg ønsker å gjøre en aktivitet med deg en gang i uken, hvilken aktivitet foreslår du?» (ha alternativer i bakhånd), 3) «la oss lage noen faste tradisjoner med vennene våre» (foreslå eks pinnekjøtt-aften på høsten, skalldyraften på sommeren el.l), og planlegg dette i fellesskap. 

• Liker 2
Skrevet

Hm, dette hørest ut som meg. Kanskje en mager trøst, men vi er nok flere. 

Anonymkode: b2d2e...9b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hm, dette hørest ut som meg. Kanskje en mager trøst, men vi er nok flere. 

Anonymkode: b2d2e...9b8

Der hjalp litt😊er ikke lett

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 13.50):

Høres ut som oss , bare at jeg er din mann . Jeg tror han er mer glad i meg enn jeg er i han, jeg er her mest pga barna og økonomi. 

Anonymkode: aa144...8cf

Syntes du det er nok? Vil du ikke ha mer i livet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...