AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Jeg og min mann er selvsagt perfekte 🤩 Vi gjør slt rett og riktig. Hans familie er alltid velkommen hos oss, vi reiser til hans familie når vi kan, eller han drar alene. Det samme med kompiser, hadde aldri falt meg inn å si nei til at han drar ut med kompiser, etc. Min familie bor i nabolaget, om det er å passe en tante unge, kjøre en på trening, eller stikke innom på en kaffe, komme med en kanne bensin om noen har kjørt tom, eller dra på en helge tur. Aldri har min mann vært negativ til noe. Slik er det visst ikke hos alle. Vi har søsken, svigersønnen, søskenbarn, folk fra barndommen, i vennegruppen, som vi ser direkte, eller ikke minst hører om, som vi får hakeslepp av, som ikke er til å kjenne igjen. Folk som ikke har et naturlig avslappende forhold til sine familier og venner lengre. Det er så mange av dem. Kommentaren, tanken er så ofte at de gjør det for husefreden. Det er fordi mannen/kona er så vanskelig. Jeg snakker ikke i hovedsak om der meg eller min mann er «offer» for en kald skulder, men like gjerne andre. En venninne har problemer med broren sin, en fetter med sin søster, jeg har med min barndomsvenn. Min mors venninne mister kontakt med et av sine tre barn. Lista er lenger enn lang, og svaret er alltid det samme. «Det er så rart, han/hun var alltid så grei, det må nok være noe med kona/mannen» Så til spørsmålet….. Er du en sånn? Som plutselig aldri lenger har tid, ikke vil være med på feiringer, ferier, stikke innom, eller omtrent ikke åpner døra om noen vil stikke innom. Ikke ønske å være med på gaver, eller feiringer. Vise tydelig at det er helt uaktuelt å hjelpe til med noe. Er det du som plutselig ikke lenger vil være med familie, slekt, gamle venner, eller er det noe du gjør for din partner? Og er det greit at folk over en lav sko, alltid sier det er partneren sin feil? Eller bør ansvaret plasseres hos ens egen? Anonymkode: e31df...191
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og min mann er selvsagt perfekte 🤩 Vi gjør slt rett og riktig. Hans familie er alltid velkommen hos oss, vi reiser til hans familie når vi kan, eller han drar alene. Det samme med kompiser, hadde aldri falt meg inn å si nei til at han drar ut med kompiser, etc. Min familie bor i nabolaget, om det er å passe en tante unge, kjøre en på trening, eller stikke innom på en kaffe, komme med en kanne bensin om noen har kjørt tom, eller dra på en helge tur. Aldri har min mann vært negativ til noe. Slik er det visst ikke hos alle. Vi har søsken, svigersønnen, søskenbarn, folk fra barndommen, i vennegruppen, som vi ser direkte, eller ikke minst hører om, som vi får hakeslepp av, som ikke er til å kjenne igjen. Folk som ikke har et naturlig avslappende forhold til sine familier og venner lengre. Det er så mange av dem. Kommentaren, tanken er så ofte at de gjør det for husefreden. Det er fordi mannen/kona er så vanskelig. Jeg snakker ikke i hovedsak om der meg eller min mann er «offer» for en kald skulder, men like gjerne andre. En venninne har problemer med broren sin, en fetter med sin søster, jeg har med min barndomsvenn. Min mors venninne mister kontakt med et av sine tre barn. Lista er lenger enn lang, og svaret er alltid det samme. «Det er så rart, han/hun var alltid så grei, det må nok være noe med kona/mannen» Så til spørsmålet….. Er du en sånn? Som plutselig aldri lenger har tid, ikke vil være med på feiringer, ferier, stikke innom, eller omtrent ikke åpner døra om noen vil stikke innom. Ikke ønske å være med på gaver, eller feiringer. Vise tydelig at det er helt uaktuelt å hjelpe til med noe. Er det du som plutselig ikke lenger vil være med familie, slekt, gamle venner, eller er det noe du gjør for din partner? Og er det greit at folk over en lav sko, alltid sier det er partneren sin feil? Eller bør ansvaret plasseres hos ens egen? Anonymkode: e31df...191 Skulle gjerne ha plassert det hos meg. Men min er ikke så hyggelig ofte. Kan si til meg og dattera når vi har pynter oss at vi ser ut som gamle tanter. Jeg ser veldig ung ut for alderen. Men kroppen er jo endret etter barn og kan ikke gå å trange klær lengre. Han ser foresten gubbete ut selv med årene. Han kan klage på at jeg ikke lager kake til han. Jeg hater å bake. Men når jeg gjør det, da vil han ikke ha. Han er spydig og kaller det morsomheter. Han både ser og høres sur ut når han påstår å være morsom. Og blir drit fornærmet selv om jeg tar igjen med samme mynt, og kaller det en spøk Anonymkode: 3c842...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 De fleste er hyggelig fram til noe skjer. Og noe skjer gjerne i folks liv. Anonymkode: 251c8...7f0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Skulle gjerne ha plassert det hos meg. Men min er ikke så hyggelig ofte. Kan si til meg og dattera når vi har pynter oss at vi ser ut som gamle tanter. Jeg ser veldig ung ut for alderen. Men kroppen er jo endret etter barn og kan ikke gå å trange klær lengre. Han ser foresten gubbete ut selv med årene. Han kan klage på at jeg ikke lager kake til han. Jeg hater å bake. Men når jeg gjør det, da vil han ikke ha. Han er spydig og kaller det morsomheter. Han både ser og høres sur ut når han påstår å være morsom. Og blir drit fornærmet selv om jeg tar igjen med samme mynt, og kaller det en spøk Anonymkode: 3c842...3a3 Så du trekker deg unna andre, fordi du ikke vil at de skal se hvor lite hyggelig mannen din er? Du bør ta deg en tur hjem til din familie, gjerne uten han, og kanskje bør du bli en stund….. Anonymkode: e31df...191
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: De fleste er hyggelig fram til noe skjer. Og noe skjer gjerne i folks liv. Anonymkode: 251c8...7f0 Tenker vel mest på når det ikke har skjedd noe. At folk bare har endret seg. Har sikkert uttrykt meg klønete. Så det er ikke sånn at andre har merket seg dette? Anonymkode: e31df...191
Reign Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har søsken, svigersønnen, søskenbarn, folk fra barndommen, i vennegruppen, som vi ser direkte, eller ikke minst hører om, som vi får hakeslepp av, som ikke er til å kjenne igjen. Folk som ikke har et naturlig avslappende forhold til sine familier og venner lengre. Det er så mange av dem. Hvorfor tror du dette har noe med at folk har giftet seg…? Dette er naturlig ting som skjer i mellommenneskelige relasjoner når man blir eldre. Man prioriterer menneskene man gidder å bruke tid på. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tenker vel mest på når det ikke har skjedd noe. At folk bare har endret seg. Anonymkode: e31df...191 Så du vet om alt som skjer i andres liv? De forteller deg om dette? Anonymkode: 251c8...7f0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 7 minutter siden, Reign said: Hvorfor tror du dette har noe med at folk har giftet seg…? Dette er naturlig ting som skjer i mellommenneskelige relasjoner når man blir eldre. Man prioriterer menneskene man gidder å bruke tid på. Ja, det er jo dette jeg filosoferer over. Synes det at «alle» har en slik erfaring, med en nærme som opptrer mindre engasjert enn de gjorde før. Synes gjevnt over at «skylden» blir plassert på vedkommendes partner. Er jo det jeg tenker rundt. Hun som svarer ovenfor her er jo en variant, om jeg forsto henne rett. Hun trekker seg unna de som er glade i henne fordi hun ikke ville de skulle se hvor slem han er. Anonymkode: e31df...191
Reign Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er jo dette jeg filosoferer over. Synes det at «alle» har en slik erfaring, med en nærme som opptrer mindre engasjert enn de gjorde før. Synes gjevnt over at «skylden» blir plassert på vedkommendes partner. Er jo det jeg tenker rundt. Hun som svarer ovenfor her er jo en variant, om jeg forsto henne rett. Hun trekker seg unna de som er glade i henne fordi hun ikke ville de skulle se hvor slem han er. Anonymkode: e31df...191 Nordmenn er konfliktsky. Lett å skylde på partner, for det blir uansett aldri tatt opp.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 I hva slags kretser er det vanlig å "kjøre tom" for bensin? Det har jeg på mine 40 år aldri opplevd selv, og heller aldri hørt at noen av mine nærmeste har klart. Anonymkode: e04ba...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 28 minutter siden, Reign said: Nordmenn er konfliktsky. Lett å skylde på partner, for det blir uansett aldri tatt opp. Du kan ha rett i dette 😉 Konfliktskyhet. Har du merket deg fenomenet, jeg forsøker å beskrive? Akkurat kanna med bensin, var en av tingene hvor dette kom opp nylig. Det er ikke noe som skjer ofte, men det skjedde. Jeg hjalp min søster, og en venninne sa hun ikke bare kunne ringt sin bror om hjelp, for de hadde ikke et slikt forhold. Jeg kjenner hennes bror, og syntes det var rart, for han var jo alltid en grei fyr. Hun sa også at hun ikke føler hun bare kan stikke innom han, for de er alltid så busy. Litt trist, egentlig, og tanken er vel at det er samboeren som ofte er så vanskelig. Ja, kanskje konfliktsky er greia. Ikke bare stå på kravene, og fortsette forhold som nære, eller i det minste spørre hva som skjer. Ser dette ikke er et tema andre har et forhold til, eller vil snakke om. Det er greit nok det 😊😊😊 Anonymkode: e31df...191
Gjest ti10 Skrevet 5. november 2022 #12 Skrevet 5. november 2022 Det er vel alle mulige årsaker til dette. Noen får rett og slett andre prioriteringer, noen har faktisk en vanskelig partner, mens noen foretrekker å skylde på partner/barn fordi de ikke vil si rett ut at de ikke har lyst / ikke gidder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå