Gjest Markblomsten Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Har vurdert det, men da skal jeg komme på noen virkelig gode formuleringer først. Kommer ikke til å holde tale bare for talens skyld. Og om jeg holder tale, så er det bare toastmaster og min forlover som kommer til å få vite noe
Gjest Principessa Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Det anbefales å holde tale. Selv om jeg var kjempe nervøs og stotret frem ordene på selv dagen, er jeg så utrolig glad for at jeg gjorde det. Hadde angret hvis jeg ikke hadde fortalt mannen min høyt og klart hvor høyt jeg elsker han, på akkurat den dagen! *mimre*
Gjest Markblomsten Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Det anbefales å holde tale. Selv om jeg var kjempe nervøs og stotret frem ordene på selv dagen, er jeg så utrolig glad for at jeg gjorde det. Hadde angret hvis jeg ikke hadde fortalt mannen min høyt og klart hvor høyt jeg elsker han, på akkurat den dagen! *mimre* ← Det er nettopp det jeg er redd for også, men samtidig så har jeg lyst til at hvis jeg skal si noe så skal det liksom ikke være helt A4. Tror jeg må legge hodet i blødt litt og se hva jeg kan klare å komme på *tenker*
Huldra:) Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 Har ikke bestemt meg 100%, men regner med at jeg gjør det ja.. I disse likestillingstider Er jo veldig koselig å fortelle hva man føler på en sånn dag da. Å skrive en sang på rim får liksom ikke frem helt det samme som oftest..
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Jeg er en skikkelig sippeguri og det gikk som det måtte gå da jeg skulle holde tale for mannen min. Men jeg tok meg kraftig inn igjen og klarte å stoppe tårene og det gikk over all foventning. Jeg prøvde å dra frem noen morsomme sider ved min mann som alle kunne kjenne igjen. Heldigvis lo folk der jeg ville at de skulle le og det var godt. Avsluttet med noen flotte ord til han og hvorfor jeg elsker han så høyt som jeg gjør. Jeg er ingen taler men jeg er veldig glad for at jeg grep muligheten på en dag som dette. Husk - man får bare denne ene sjansen.
Augustbrud02 Skrevet 6. desember 2005 #7 Skrevet 6. desember 2005 Det anbefales å holde tale. Selv om jeg var kjempe nervøs og stotret frem ordene på selv dagen, er jeg så utrolig glad for at jeg gjorde det. Hadde angret hvis jeg ikke hadde fortalt mannen min høyt og klart hvor høyt jeg elsker han, på akkurat den dagen! *mimre* ← Veldig enig i dette!
Gjest Svimle Skrevet 6. desember 2005 #8 Skrevet 6. desember 2005 Vi skal ikke ha noen (planlagte i alle fall) taler, men jeg vurderer sterkt "å si noen ord" både til mannen min og til foreldrene mine som stiller sånn opp for å lage bryllupsdagen vår sånn som vi ønsker den. Men som Markblomsten sier lengre opp, jeg vil ikke at det skal være noe A4, så jeg må legge hodet mitt i blødt ja!
Lassie Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Vet ikke. Har på en måte veldig, veldig lyst, men samtidig er jeg dritredd. Jeg er verre enn en sippeguri, jeg ser på The Simpsons og stortutet - hvor mye vil jeg ikke grine da på min egen bryllupsdag?!?! Har ikke lyst å holde en tale hvor jeg står og hulker så det blir vanskelig å forstå hva jeg sier heller... Heldigvis har jeg noen måneder til å tenke på..
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 Jeg holdt tale for mannen min, og jeg er så glad for det! Det var ingen som forventet det, og det er ikke lange talen som kreves heller! Min tale var ca en halv side skrevet på PC,og det var "just right". Jeg fikk sagt hvorfor jeg elsker han, hva som er så fantastsik, og noe fint med kjemien. Alle (inkludert han) gråt, uten at jeg følte det ble en sippetale. Det var morsomt, men tror alle kjente seg igjen i ordene mine. Jeg anbefaler alle å gjøre det. Jeg trente litt foran speilet,og det gjorde susen. Litt skjelvende stemme og en litt tåre gjør ingenting. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 Dette er ikke for å provosere, men sier det likevel litt tabloid for å få frem poenget. I 2005, hvis brudgommen skal holde tale, så bør bruden også.
Trudi Skrevet 6. desember 2005 #12 Skrevet 6. desember 2005 Jeg holdt tale og er veldig glad for at jeg gjorde det. Det var en fin mulighet til å få sagt noen ord både til mannen min og de aller nærmeste. Talen varte kanskje 10 minutter men det føltes som om den var over på 20 sekunder - ihverfall for meg.
Gika Skrevet 7. desember 2005 #13 Skrevet 7. desember 2005 Klart jeg skal! Har aldri vurdert å la være, for meg er det helt naturlig.
Ciara Skrevet 7. desember 2005 #14 Skrevet 7. desember 2005 Ja, det skal jeg. Men vi skal ha et lite bryllup (kanskje ti gjester på restaurant), så det blir ganske uformelt. Samboeren min skal holde tale til meg, og da ser jeg det som naturlig å holde tale til ham
Arkana Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 Nei, jeg skal ikke holde tale, har ikke vurdert det en gang. Alle vet at jeg elsker ham og setter pris på ham, har ikke noe behov for å holde noen tale om det, det føles litt for kunstig.
Arkana Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 Skal mannen din holde tale, Arkana? ← Det vet jeg ikke, det får bli opp til ham, men jeg tviler på det.
C Skrevet 7. desember 2005 #18 Skrevet 7. desember 2005 Vet jeg kommer til å ha store problemer med ikke å gråte,- men jeg vet at min tilkommende kommer til å sette stor pris på at jeg sier noen ord til han denne dagen. Og han skal selvsagt holde tale for meg! Og det at man gråter en skvett underveis understreker jo egentlig bare at dette er noe som kommer tra hjertet og som man virkelig står for..
Søta Skrevet 7. desember 2005 #19 Skrevet 7. desember 2005 Nå svarer jeg bare utifra trådstarter jeg... Holdt tale for mannen min jeg . både han og jeg er kjempe glade for det! Hikset litt underveis - men det gikk veldig bra!! Er litt av den meninga at en ikke skal forvente noe tale dersom en ikke holder selv... det er ikke bare oss jenter som gruer oss for talen - det kan ødlegge mye av dagen for gutten også...
kajaroma Skrevet 7. desember 2005 #20 Skrevet 7. desember 2005 Ja det vil jeg gjøre. Han er en herlig mann, og jeg ønsker å fortelle det til alle som deler dagen vår. Det kommer til å bli en tale jeg bruker mye tid på å komponere, og som vil inneholde humor, glede og mange kjærlige ord. Mmm.. Kjenner det sitrer i kroppen av spenning alt nå.. Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå