Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 11/4/2022 at 10:07 PM, Akryl said:

I det siste har jeg jobbet som assistent ved to barnehager. Jeg føler pedagogisk ledere der er veldig høy på pæra. De tror de har mye makt og oppfører seg som toppledere. Kan det være mindreverdighetskomplekser. D

Jeg har tidligereforholdt meg til  sjefer/direktører i store firmaer og de har oppført seg som normale folk.

Tror heller vi snakker superiority complex.
De tror de vet bedre. De er rasshøl anywayz.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Typisk problemstilling som jeg kjenner igjen fra helsevesenet.

Særlig på arbeidsplasser av litt størrelse er det ofte surmuling blant assistenter og faglærte om at vi sykepleiere er høye på pæra, tror vi er så mye bedre en andre og at vi bare driver å «later oss på medisinrommet».

På en måte kan jeg skjønne det, for før du har stått i den stillingen selv så ser du ikke hvilket ansvar og hvilke arbeidsoppgaver de med høyere utdanning/høyere stilling har. På samme måte som at jeg ikke aner hva min enhetsleder gjør: for meg virker det som hun bare kommer og går som det passer seg, deltar på personalmøtene og ellers ikke gjør en dritt. Men jeg VET jo at det ikke stemmer - jeg bare ser ikke det hun gjør fordi jeg ikke har hennes utdanning og hennes jobb. 

Ja, som sykepleiere kreves det at vi gjør arbeidsoppgaver som ikke er pasientnære, og at vi da må be en assistent ta et stell for oss, men sånn må det gjøres for at det skal gå rundt. Jeg vil tro det er det samme i barnehager. 

Og før noen kommenterer det åpenbare: selvfølgelig skal man behandle alle med respekt og på en vennlig måte. Som kollegaer er alle viktige for at kabalen skal gå opp, men man kommer ikke unna at man har ulike arbeidsoppgaver og ulikt ansvar.

Anonymkode: 603df...442

Dette! Virker som om noen tror at assistenter og ped.ledere har samme jobb og blir sur fordi ped.leder ikke tar like mange bleieskift f.eks. Eller at assistenter og sykepleiere har samme jobb og at det er "urettferdig" at sykepleier ikke tar like mange stell fordi de er opptatt med andre oppgaver. Man har ikke samme jobb, man har ikke samme oppgaver. Men alle gjør en verdifull jobb og skal selvfølgelig behandle hverandre med respekt

Anonymkode: 69d9c...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...