Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan du drar konklusjonen din basert på et par erfaringer. Du har vel ikke jobbet i nok barnehager til å kunne danne deg et realistisk bilde av hvordan samtlige pedagogiske ledere er? 

Jeg har forøvrig aldri jobbet i barnehage, men de pedagogiske lederne jeg har forholdt meg til har i alle fall ikke vært høye på pæra. De har opptrådt profesjonelle ja, men det forventer jeg jo av en leder med bachelorgrad. 

Anonymkode: 52763...80c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Reign said:

Da har du fortsatt ikke forholdt deg til en direktør i forbindelse med arbeid 🙄

TS sa ikke at det var i forbindelse med arbeid.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Reign skrev (3 timer siden):

Om du er ung har du ikke forholdt deg til en eneste direktør i et stort firma 🙃

Joda det kan du vel, om du er sekretær eller lignende? 😅

Endret av mitch92
  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du har forholdt deg til direktører i store firmaer men jobber nå som assistent i barnehage?

Anonymkode: 7e794...ae4

Jeg har både jobbet i staben til en direktør, og i lavere avdeling, men opplevde direktøren som vanlig person som lo og snakket med oss.

Når jeg jobbet i staten med post og skanning så hendte det direktøren tok oppvask på kjøkkenet .

Endret av Akryl
  • Liker 1
Skrevet

Høres ut som at du ts, har fått veiledning på hvordan utøve jobben din bedre og endt opp snurt og sur. 

Anonymkode: 55df0...d61

• Liker 1
Skrevet

De lider nok av sykepleiersyndromet. Med en gang man har litt mer makt eller ansvar begynner man å se ned på de andre man jobber med. 

Selv ser jeg på assistenter, fagarbeidere i tillegg til renholdere som de viktigste personene  innen omsorgsyrker, og de man virkelig burde sett opp til. All driten de må finne seg i og havner alltid i skyggen ved lønnsforhandlinger selv om de har de ofte har de tyngste arbeidsoppgavene.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er det de gjør som får deg til å mene de er høye på pæra? 

Ped ledere har mye ansvar, ikke bare for barna, men også for personalet på avdelingen. 
En del av jobben deres er faktisk å sørge for at du gjør jobben din og evt veilede deg om nødvendig. 
de har også mye kunnskap om barn og barnehage etter 3 års utdanning + erfaring

Anonymkode: dcbd2...614

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det de gjør som får deg til å mene de er høye på pæra? 

Ped ledere har mye ansvar, ikke bare for barna, men også for personalet på avdelingen. 
En del av jobben deres er faktisk å sørge for at du gjør jobben din og evt veilede deg om nødvendig. 
de har også mye kunnskap om barn og barnehage etter 3 års utdanning + erfaring

Anonymkode: dcbd2...614

Pedledere har da ikke personalansvar...

Skrevet

Ja, vi er skikkelig høye på pæra. 

Har du fått beskjed om å gjøre noe du ikke hadde lyst til nå?

Anonymkode: e2f8b...d84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har opplevd det samme med ped.leder i bhg. Dei var A-laget og fagarbeiderene var B-laget fordi dei var ikkje så god og hadde ikkje tatt samme utdannelsen som pedledere

Anonymkode: bc9d5...83f

I min sønns barnehage hadde pedagogisk leder utdannelse innad finans, og ikke noe tilleggsutdannelse innen barn eller pedagogikk🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 192db...33c

Skrevet

Typisk problemstilling som jeg kjenner igjen fra helsevesenet.

Særlig på arbeidsplasser av litt størrelse er det ofte surmuling blant assistenter og faglærte om at vi sykepleiere er høye på pæra, tror vi er så mye bedre en andre og at vi bare driver å «later oss på medisinrommet».

På en måte kan jeg skjønne det, for før du har stått i den stillingen selv så ser du ikke hvilket ansvar og hvilke arbeidsoppgaver de med høyere utdanning/høyere stilling har. På samme måte som at jeg ikke aner hva min enhetsleder gjør: for meg virker det som hun bare kommer og går som det passer seg, deltar på personalmøtene og ellers ikke gjør en dritt. Men jeg VET jo at det ikke stemmer - jeg bare ser ikke det hun gjør fordi jeg ikke har hennes utdanning og hennes jobb. 

Ja, som sykepleiere kreves det at vi gjør arbeidsoppgaver som ikke er pasientnære, og at vi da må be en assistent ta et stell for oss, men sånn må det gjøres for at det skal gå rundt. Jeg vil tro det er det samme i barnehager. 

Og før noen kommenterer det åpenbare: selvfølgelig skal man behandle alle med respekt og på en vennlig måte. Som kollegaer er alle viktige for at kabalen skal gå opp, men man kommer ikke unna at man har ulike arbeidsoppgaver og ulikt ansvar.

Anonymkode: 603df...442

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Akryl skrev (På 4.11.2022 den 22.07):

De tror de har mye makt og oppfører seg som toppledere. Kan det være mindreverdighetskomplekser.

De er overarbeidet og stresset, må gi raske beskjeder for at ting skal bli gjort hurtig og effektivt da barnehager er konstant underbemannet. Du er ikke vant til å arbeide, det er nok problemet.

Anonymkode: cc6ec...35a

• Nyttig 1
Skrevet
Blizz1 skrev (22 minutter siden):

Pedledere har da ikke personalansvar...

Jo, det har vi 😊 Ped ledere har samme jobb som barnehagelærere. Den eneste forskjellen er at Ped ledere har personal ansvar. Begge har ansvar for det pedagogiske på avdelingen. Begge har lik utdannelse. 

Du kan ikke dra alle under en kam. 

Anonymkode: 914e2...555

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jo, det har vi 😊 Ped ledere har samme jobb som barnehagelærere. Den eneste forskjellen er at Ped ledere har personal ansvar. Begge har ansvar for det pedagogiske på avdelingen. Begge har lik utdannelse. 

Du kan ikke dra alle under en kam. 

Anonymkode: 914e2...555

Har jobbet mye med barnehager og kjenner ikke til at det er vanlig at pedledere jobber med personalansvar, med mindre de er styrer, nestleder e.l.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, vi er skikkelig høye på pæra. 

Har du fått beskjed om å gjøre noe du ikke hadde lyst til nå?

Anonymkode: e2f8b...d84

Direktørene har alltid oppført seg voksent og rolig.  Men disse ped ledere gir beskjed på arrogant måte,fremstiller seg som at de har mye makt.

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke på deg

Anonymkode: dbe0c...bb7

Hvorfor tror du ikke på hav hen skriver?

Anonymkode: 6f3f3...815

Skrevet
Akryl skrev (32 minutter siden):

Direktørene har alltid oppført seg voksent og rolig.  Men disse ped ledere gir beskjed på arrogant måte,fremstiller seg som at de har mye makt.

Typisk pedagoger, spesielt kvinnelige. Ville kanskje revurdert om pedagogisk/akademisk miljø er det rette for deg. Tror vi trenger alle slags typer i barnehage,ikke bare de som mener en dannelse fra 1800tallet er det eneste rette.  

Anonymkode: 2f815...a8a

Skrevet
Blizz1 skrev (6 timer siden):

Har jobbet mye med barnehager og kjenner ikke til at det er vanlig at pedledere jobber med personalansvar, med mindre de er styrer, nestleder e.l.

Det er ikke sikkert at det gjøres likt i alle barnehager. Jeg jobber som pedleder i privat sektor og jeg har personalansvar.

Anonymkode: 78a60...f73

Skrevet

Jeg har vært i 6 barnehager, kun i en a  de opplevde jeg at ped ledere ofte var høy på pæra. Nyutdannede i den barnehagen meldte for alt mulig.

Anonymkode: 22cd4...dfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke sikkert at det gjøres likt i alle barnehager. Jeg jobber som pedleder i privat sektor og jeg har personalansvar.

Anonymkode: 78a60...f73

Samme her. Har jobbet i kommunal barnehage i mange år, og har alltid hatt personalansvar.

Anonymkode: 55df0...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...