Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg jobbet som assistent ved to barnehager. Jeg føler pedagogisk ledere der er veldig høy på pæra. De tror de har mye makt og oppfører seg som toppledere. Kan det være mindreverdighetskomplekser. D

Jeg har tidligereforholdt meg til  sjefer/direktører i store firmaer og de har oppført seg som normale folk.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akryl skrev (1 time siden):

I det siste har jeg jobbet som assistent ved to barnehager. Jeg føler pedagogisk ledere der er veldig høy på pæra. De tror de har mye makt og oppfører seg som toppledere. Kan det være mindreverdighetskomplekser. D

Jeg har tidligereforholdt meg til  sjefer/direktører i store firmaer og de har oppført seg som normale folk.

Klart de har.

Anonymkode: 83cf8...64a

• Liker 1
Skrevet

Du har forholdt deg til direktører i store firmaer men jobber nå som assistent i barnehage?

Anonymkode: 7e794...ae4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har forholdt deg til direktører i store firmaer men jobber nå som assistent i barnehage?

Hvorfor høres det så rart ut? Folk bytter jo jobb noen ganger? Særlig hvis man er ung.

• Liker 4
Skrevet
Akryl skrev (8 timer siden):

Tror ikke på deg

Anonymkode: dbe0c...bb7

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Akryl said:

Hvorfor er ped. ledere i barnehage så høy på pæra?

Har jeg aldri opplevd i de barnehagene jeg jobbet, men det er riktignok noen år siden. Verden har jo blitt ganske mye mere krenket og selvopptatt siden den gangen, men da er det et generelt problem, og ikke noe med å være ped.leder i barnehage.

Anonymkode: 18759...7f6

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det samme med ped.leder i bhg. Dei var A-laget og fagarbeiderene var B-laget fordi dei var ikkje så god og hadde ikkje tatt samme utdannelsen som pedledere

Anonymkode: bc9d5...83f

• Liker 4
Skrevet

Det er snakk om en 3 års høyskoleutdannelse der det ikke kreves så høyt snitt for å komme inn, tipper svaret ligger der.

Anonymkode: 43ad4...624

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet rundt i forskjellige barnehager. Noen har ped ledere som er lik de du beskriver, bosser de ansatte rundt, høye på pæra. Andre helt fantastiske:  Vi fikk alle ansvar og kunne bidra så mye vi ønsket med egne ideer og prosjekter.

Tror det rett og slett kommer an på hvordan personene er. Og ikke ped ledere generelt.

Anonymkode: 0fb8e...c36

• Liker 6
Skrevet

Du har bare vært i to barnehager, de representerer jo ikke alle barnehager i hele landet. La oss ikke dømme alle ped.ledere utifra bare det der

Anonymkode: d698d...2a9

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi er veldig høye på pæra. Vi har jo verdens høyeste lønn og har masse tid til å gå rundt å tenke på hvor mye bedre vi er enn alle andre. Typisk oss. 

Jeg tipper du føler det sånn, fordi vi av og til må be deg om å gjøre ting. Vi har oversikten på avdelingen, og ansvar for fordeling av oppgaver. Glemmer dere noe, må vi minne dere på det. Det kan sikkert føles litt kjipt av og til, men i en stresset hverdag er barnas hensyn viktigst. Må den bleia tas, så må den tas. 

Anonymkode: 914e2...555

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kanskje vanskelig å se for seg der man sitter hjemme med trygda si, men Norge har en svært flat lederstruktur i svært mange bransjer. Jeg har også spist lunsj med direktører, som ufaglært og nyansatt i en rimelig ubetydelig stilling. Tror ikke det er så uvanlig akkurat.

Anonymkode: 725ad...d2e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
mitch92 skrev (1 time siden):

Hvorfor høres det så rart ut? Folk bytter jo jobb noen ganger? Særlig hvis man er ung.

Om du er ung har du ikke forholdt deg til en eneste direktør i et stort firma 🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, vi er veldig høye på pæra. Vi har jo verdens høyeste lønn og har masse tid til å gå rundt å tenke på hvor mye bedre vi er enn alle andre. Typisk oss. 

Jeg tipper du føler det sånn, fordi vi av og til må be deg om å gjøre ting. Vi har oversikten på avdelingen, og ansvar for fordeling av oppgaver. Glemmer dere noe, må vi minne dere på det. Det kan sikkert føles litt kjipt av og til, men i en stresset hverdag er barnas hensyn viktigst. Må den bleia tas, så må den tas. 

Anonymkode: 914e2...555

Det er faktisk ikke alltid det-det handler om... ;)

Anonymkode: 43ad4...624

• Nyttig 1
Skrevet

Hvem vet om ts er ung eller «gammel». Det går fint an å eks. jobbe i et direktorat med toppledere og mennesker i sentrale politiske verv, og samtidig jobbe ekstra i bhg. Eks. om en har en 40% stilling på sentralbordet i dir. (som flere ansatte hos oss har). 

Ts, jeg vet ikke. Jeg har opplevd det samme, men da i helsevesenet. 3 års utdanning gir tydelig følelsen av å være «bedre enn». Riktignok kun i næringer hvor det jobber en del ufaglærte, ikke i næringer der mennesker har ca lik sosioøkonomisk status. 

Anonymkode: f5450...ce3

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle takler det å ha ansvar, og velger å tro at de er stilt over andre dessverre.

Anonymkode: 84d4d...386

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
52 minutter siden, Reign said:

Om du er ung har du ikke forholdt deg til en eneste direktør i et stort firma 🙃

TS kan ha 10 direktører i sin omgangskrets eller familie, for alt du vet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke på deg

Anonymkode: dbe0c...bb7

Kan jo være direktør pappas prinsesse

Anonymkode: 2f815...a8a

Skrevet
Portia Catonis skrev (2 timer siden):

TS kan ha 10 direktører i sin omgangskrets eller familie, for alt du vet.

Da har du fortsatt ikke forholdt deg til en direktør i forbindelse med arbeid 🙄

Skrevet
6 minutter siden, Reign said:

Da har du fortsatt ikke forholdt deg til en direktør i forbindelse med arbeid 🙄

Direktører eksisterer ikke i et annet univers der de bare omgås mennesker over 50, og aldri interagerer med noen andre i bedriften.

Anonymkode: 725ad...d2e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...