AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 Hvor mye penger får og bruker deres 15åringer i gjennomsnitt i måneden? Anonymkode: b2a31...5a5
Toyah Skrevet 4. november 2022 #2 Skrevet 4. november 2022 Jeg har ikke jente, men gutt. Han får 500 kr måneden. Han bruker ikke penger. Vi må derfor kjøpe alt han trenger i tillegg. Storebroren fikk 1100 kr måneden, bidraget sitt. Da skulle han dekke klær, forbruk, aktiviteter selv. Pengene brant i lomma på han, men viktig å lære han bruk av penger og forbruk. Han måtte sette av 200 kr i mnd til sparing til uforutsette utgifter. I tillegg til dette dekket vi vintertøy, telefon, busskort og alle aktiviteter med speideren. Han var aktiv lenge. Regner med at lillesøster får noe av det samme når hennes tid kommer. Skal de ha noe ut over det vi dekker, må de finne seg en jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 Barnetrygd til kino, badeland, mat når de er på sånne ting ol, ellers dekker vi selvsagt klær, aktiviteter , sko , utstyr og telefon Anonymkode: 48968...edd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Min 14 åring får 150 kr pr uke. Bruker nesten ingen ting Anonymkode: cb5ed...5d2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Min på 14år får 600kr i måneden, pluss 400 av besteforeldre. Noen ganger bruker hun opp alt, andre ganger ikke. Trenger hun mere må hun "jobbe" for det. Anonymkode: 9a5eb...17a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 Skjønner ju at det er veldig variert forbruk for ungdom altså men gikk igjennom her å syntes det var veldig høyt. Alt av mat,forbruksvarer, telefon, transport og egentlig klær blir dekt å allikevel ligger gjennomsnittet av forbruket på over 2000kr per måned. Anonymkode: b2a31...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 Hører en del fra kollegaer, tror enkelte venner seg til et sykt forbruk 😬 Ene tjener rundt 4000 i måneden selv, får 1000 fast av mor og i tillegg vippser mor rundt 200 hver dag siste halvdel av måneden. Min fjortenåring (gutt) får 200 i uka, vi betaler klær og mobil. Han selv må dekke alt annet. I praksis betyr det at han betaler mat og drikke når de er på håndballturer, også sparer han. Før betalte jeg på turer (er trener), men nå velger han i mye større grad å ta med matpakke og spare pengene 😅 Anonymkode: 92bf1...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 Forbruk til en 15 år gammel jente er helt enormt 😳 Anonymkode: 066ba...b93 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 Bør få minimum 2000 i mnd. Masse utgifter i den alderen. Sminke, klær, kondomer etc Anonymkode: fd0ec...b56
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Min niese på tretten år får to hundre i uken for å gjøre ingenting😵 Det eneste hun gjør er å rote og sminke seg og hun har blitt en bortskjemt unge. Hjernedøde foreldre asså. Anonymkode: ea838...da8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører en del fra kollegaer, tror enkelte venner seg til et sykt forbruk 😬 Ene tjener rundt 4000 i måneden selv, får 1000 fast av mor og i tillegg vippser mor rundt 200 hver dag siste halvdel av måneden. Min fjortenåring (gutt) får 200 i uka, vi betaler klær og mobil. Han selv må dekke alt annet. I praksis betyr det at han betaler mat og drikke når de er på håndballturer, også sparer han. Før betalte jeg på turer (er trener), men nå velger han i mye større grad å ta med matpakke og spare pengene 😅 Anonymkode: 92bf1...e4b Samme har vi til 14åringen Anonymkode: fb9bc...d0b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #12 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bør få minimum 2000 i mnd. Masse utgifter i den alderen. Sminke, klær, kondomer etc Anonymkode: fd0ec...b56 Kondomer er gratis. Anonymkode: 815b1...55e 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Skrevet 5. november 2022 500 i måneden. Hadde ukelønn tidligere, men synes det er greit å lære de å selv disponere penger jevnt utover og ellers spare. Hun får forsyne seg av mat og toalettsaker her hjemme, men hvis hun vil ha noe annet enn det vi kjøper inn må hun legge ut selv. Klær, sportsutstyr og transport innen rimelighetens grenser betaler vi for. Ellers klarer hun å dekke det meste av forbruket sitt på månedslønn og bursdagspenger. Anonymkode: 63413...a22 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bør få minimum 2000 i mnd. Masse utgifter i den alderen. Sminke, klær, kondomer etc Anonymkode: fd0ec...b56 Hahaha. Når foreldrene betaler alt av vanlige utgifter som hus, strøm, forsikringer, mobil, busskort, sportsutstyr, vinterklær («klær man må ha»), det er mat i kjøleskapet …? Forbruket til en 15 åring består av ganske unødvendige ting de raller bort pengene på når de er ute med venner. Hvis det behovet er høyt, så bør de bidra til å tjene de pengene selv. Anonymkode: f7fe6...14f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Skrevet 5. november 2022 Min 15 år gamle gutt får 700 kr i måneden. Det meste forsvinner før neste utbetaling. Han må jobbe for det, har spesifikke oppgaver hjemme. Vi betaler busskort og klær til normal pris - om han skal ha en dyrere variant må han legge til ekstra penger. Han bruker mye penger på klær, ekstra mat når han er ute med kompiser og småting han har lyst på. Anonymkode: ec29f...956
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #16 Skrevet 5. november 2022 Får 100kr i uka fast. Får mer penger når /om hun gjør ting hjemme. Jeg dekker telefon og busskort og faste aktiviteter. Det hender hun får penger til kino eller cafe, og jeg kjøper vintersko, jakker osv. Anonymkode: 291bc...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå