Gå til innhold

Sultne barn, veldig sen middag hver dag - En form for omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De spiser ikke matpakkene sine? Med andre ord så har de med matpakke, men velger og ikke spise.

Anonymkode: d3d13...a1b

La merke til det samme. At de synes ts har bedre mat i kjøleskapet, enn det de har i egen matpakke er ikke omsorgssvikt. Hadde de vært ordentlig sulte, så hadde de spist matpakken. 

Anonymkode: 16dbb...522

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk også sendt med meg matpakke på skolen osv da jeg var liten. Utenifra så det nok helt normalt ut, men jeg valgte ofte å ikke spise maten fordi jeg ikke kunne vite om maten var muggen eller ikke. Det var ofte perioder hjemme med tomt kjøleskap og mat som var muggen osv. Jeg ble utsatt for grov omsorgssvikt i oppveksten det neglekt var en del av det, det var mye som ikke var synlig for andre og framstod som en pen og normal familie. Jeg hoppa i en periode både over frokost og lunsj pga tilstanden i kjøleskapet vårt. Jeg spiste som regel middag fordi middagen var som regel «fersk», men hoppet så over kveldsmat igjen. Jeg spiste godt på besøk hos andre. 

Jeg syns det er bekymringsverdig det du skriver TS! Det er ikke vår sak å vurdere om det er en form for omsorgssvikt eller ikke. Du vet nok om det som skjer bak husets fire vegger til at det skaper en bekymring hos deg, og da syns jeg du skal melde bekymring til barnevernet. 

Anonymkode: e4103...12e

Skrevet (endret)

Man trenger ikke fiender når man har folk som dømmer og leter med lupe og pinsett etter feil hos andre…

For alt du vet, kan det hende de har to middager; varm lunsj og senere middag. Nå må folk gi seg med å bedømme andre fordi de gjør ting LITT annerledes enn alle andre….9

Endret av Motelvibes
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er så bekymret over nabobarna. De spiser brød fire ganger om dagen (frokost, lunsj, mellommat og kvelds) og foreldrene kjøper ofte pizza på butikken. Handlevognen deres har minimalt med grønnsaker. Ikke lar de barna sove nok på dagtid heller. De vekker dem! Søvn er jo så viktig for barnas utvikling. Både mor og far er overvektige.

Anonymkode: 05b9c...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...