AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #21 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er de tynne og ser underernært ut? Anonymkode: d3d13...a1b Tynne ja. Ser de underernært ut? Naj.. de får av og til seg mat andre steder som her et par ganger i uka. Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #22 Skrevet 4. november 2022 Nå tenker jeg litt sånn generelt og mener at middag kl 20 er absolutt alt for sent. Alt etter 18:30 er sent. Her spiser vi middag kl 16:30-17, og kveldsmat 19-19:30. Har selv barn,fulltidsjobb,alle aktiviter som skal rekkes men tid til middag skal en faktisk prioritere. Anonymkode: cef22...082
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #23 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette har forelderen det gjelder fortalt. Fleire ganger. Til barna med meg tilstede. Anonymkode: 0a25a...a92 Og hva har du sagt da? Og hva slags mat er det hun/han har nektet barna å ta seg? Snacks? Anonymkode: 56b1b...83b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #24 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette har forelderen det gjelder fortalt. Fleire ganger. Til barna med meg tilstede. Anonymkode: 0a25a...a92 Men da er det jo ikke tidspunktet for middag som er problemet, men at barna ikke kan få spise mellom matpakke og kl. 20-21. Anonymkode: 8aa9e...158 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #25 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 Dette kan du melde. Men hvorfor de ikke spiser matpakkene sine og de faktisk får matpakker er jo et spørsmål. Jeg meldte til barnevernet en familie der barna blant svært mye annet fikk lite mat hjemme, og mine meldinger blant annet om det var veldig viktig med tanke på rettssaken mot foreldrene etter barna ble fjernet fra hjemmet. De barna ble dog utsatt for mye mer enn det som vold, låst inne i kjeller osv osv og det tok alt for lang tid før barnevernet tok fra barna så barna er skadet for livet. Anonymkode: 6a675...1c5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #26 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå tenker jeg litt sånn generelt og mener at middag kl 20 er absolutt alt for sent. Alt etter 18:30 er sent. Her spiser vi middag kl 16:30-17, og kveldsmat 19-19:30. Har selv barn,fulltidsjobb,alle aktiviter som skal rekkes men tid til middag skal en faktisk prioritere. Anonymkode: cef22...082 Det et helt innafor å mene at det er sent, men det er din mening. Omsorgssvikt er det ikke. Her spiser vi også sen middag, en vane vi har lagt til oss etter flere år i Spania. Vi spiser riktignok ikke så sent som spanjolene, men klokka blir fort 20:00 før middag. Anonymkode: 56b1b...83b 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #27 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 De spiser ikke matpakkene sine? Med andre ord så har de med matpakke, men velger og ikke spise. Anonymkode: d3d13...a1b 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #28 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det åpenbart foreldrekonflikt, og jo fler som blander seg inn i den, jo mer kaos blir det for de stakkars barna. Om de er så sulten som du skal ha det til, ville de vel har spist matpakken sin. Og hvordan vet du for sikkert at de ikke får spise mat hjemme før middag. Har forelderen som liksom nekter barna dette, fortalt det til deg selv? Anonymkode: 56b1b...83b Foreldrekonflikt ja. Det er det ikkje tvil om. Alle detaljer vet jeg med 100% sikkerhet. Den forelderen det gjeld fortel alt til meg. Ikkje noe poeng i å grille meg på hvor sikker eg er. Det eneste jeg lurer på er om dere trur BV kan bruke dette som et argument mot denne forelderen. Eller om dette er heilt irrelevant. De har nemlig lite på denne forelderen men graver dypt for å finne noe da saken er så alvorlig hos den andre parten sin side. For de som bekymrar seg om innblanding så vil eg sei at eg ikke blander meg mer enn jeg allerede ufrivillig må. Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #29 Skrevet 4. november 2022 Kan du ikke bare la være å blande deg ts? Dette er ikke omsorgssvikt. Er så lei av alle som skal ringe til BV om den minste ting. Du kan faktisk være årsaken til at barna blir tatt vekk fra foreldrene på bakgrunn av et dårlig grunnlag. Har hørt mange skrekkhistorier om BV. Så lenge du ikke har fysiske bevis på grov mishandling fysisk eller psykisk så syns jeg du skal holde deg unna. Syns også det er merkelig at barna bare forsyner seg fra kjøleskapet ditt flere ganger i uken sånn uten videre. Merkelig. Pass dine egne saker og ikke bland deg for mye. Anonymkode: 789c6...d6c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #30 Skrevet 5. november 2022 Da får de spise matpakkene sine. Anonymkode: dd848...775 4
Gorgonzola Skrevet 5. november 2022 #31 Skrevet 5. november 2022 Velkommen til Kvinneguiden, en guide til dumskap, konspirasjoner, subjektivt føleri, antagelser og alt annet enn faktabasert vitenskapelig rasjonale 😲 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #32 Skrevet 5. november 2022 Hva er det egentlig du lurer på? Anonymkode: 35cc6...05e
Cyndaquil Skrevet 5. november 2022 #33 Skrevet 5. november 2022 Jeg er deler din bekymring ts. Det er ikke alvorlig grov omsorgsvikt, men nok til at foreldrene burde bli snakket med og få veiledning i at barna må jo få noe å spise før middagen. Yoghurt , noen brødskiver eller noe . 1
Embla Othea Skrevet 5. november 2022 #34 Skrevet 5. november 2022 Jeg er helt enig i at barna må få noe å spise når middagen er såpass sen. Kan du ta det opp med foreldrene?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #35 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 2 av barna i området får servert middagen i 20-21 tiden hver kveld. Jeg har merket meg at når disse barna er på besøk her så er det første de ser etter mat. Sist besøk gikk ene barnet rett i kjøleskapet uten å spørre for å se om vi hadde noen rester. Jeg bekymrer meg ikke for at kjøleskapet blir robbet, men jeg undres veldig over om det å servere maten så sent at barna går til andre og vil ha mat hele tiden er et tegn på / sees på omsorgssvikt i BV sine øyne. Anonymkode: 0a25a...a92 Virker som noen få ikke får middag før sent og ikkr spiser etter skolen. Syns det er bv beskymring ja. Om det er hver dag. Anonymkode: 624aa...b1a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #36 Skrevet 5. november 2022 At de går og forsyner seg i kjøleskapet ditt kan jo tyde på at de også gjør dette hjemme, så de er vant med at de fikser mat til seg selv og derfor ikke ser på det som noe rart å finne frem noe uten å spørre først. Du ser vel ikke hva de spiser når de er hjemme hos seg selv? Anonymkode: b252f...c02 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #37 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå tenker jeg litt sånn generelt og mener at middag kl 20 er absolutt alt for sent. Alt etter 18:30 er sent. Her spiser vi middag kl 16:30-17, og kveldsmat 19-19:30. Har selv barn,fulltidsjobb,alle aktiviter som skal rekkes men tid til middag skal en faktisk prioritere. Anonymkode: cef22...082 Nei det er null problem å spise middag sent. Herregud Anonymkode: 73284...a81 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #38 Skrevet 5. november 2022 Hvis de er som mine spiser de middag på sfo rundt 15. men jeg serverer middag rundt 17 uansett da, ofte er ikke mine barn suuuuper sultne innen da.. men de spiser jo det de orker. Kveldsmat igjen ved 19.30- da spiser de minimalt så det blir noe lett som knekkebrød. Anonymkode: 4fdfa...20c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #39 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 Ja, i kombinasjon med alt annet så er det jo omsorgssvikt. Anonymkode: 96661...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #40 Skrevet 5. november 2022 Hvis sen middag er omsorgssvikt så bedrives det i mange land i verden. Anonymkode: cda61...7eb 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå