AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #1 Skrevet 4. november 2022 2 av barna i området får servert middagen i 20-21 tiden hver kveld. Jeg har merket meg at når disse barna er på besøk her så er det første de ser etter mat. Sist besøk gikk ene barnet rett i kjøleskapet uten å spørre for å se om vi hadde noen rester. Jeg bekymrer meg ikke for at kjøleskapet blir robbet, men jeg undres veldig over om det å servere maten så sent at barna går til andre og vil ha mat hele tiden er et tegn på / sees på omsorgssvikt i BV sine øyne. Anonymkode: 0a25a...a92 1
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #3 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 2 av barna i området får servert middagen i 20-21 tiden hver kveld. Jeg har merket meg at når disse barna er på besøk her så er det første de ser etter mat. Sist besøk gikk ene barnet rett i kjøleskapet uten å spørre for å se om vi hadde noen rester. Jeg bekymrer meg ikke for at kjøleskapet blir robbet, men jeg undres veldig over om det å servere maten så sent at barna går til andre og vil ha mat hele tiden er et tegn på / sees på omsorgssvikt i BV sine øyne. Anonymkode: 0a25a...a92 Er ganske normalt å spise så sen middag i andre kulturer, ser ikke noe feil i det, men syntes det er rimelig spesielt å la barna så såpass sultne. Burde jo få noe mellommåltider. 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Å du vet at de ikke får noen annen mat før middag? Anonymkode: a614b...de0 7
tussi84 Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 Eh. De spiser sikkert noe hjemme før middagen om de er hjemme. At de bare går i kjøleskapet ditt når de er på besøk tenker jeg er mer respektløst enn bekymringsfullt 17 2
Bacteria Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 (endret) kraftwerk skrev (4 minutter siden): Er ganske normalt å spise så sen middag i andre kulturer, ser ikke noe feil i det, men syntes det er rimelig spesielt å la barna så såpass sultne. Burde jo få noe mellommåltider. Omsorgssvikt er det jo ikke. Det er sunt å kjenne på sult. Barna får jo mat, regner med at det finnes noe snacks tilgjengelig for de. Barnevernet har vel annet å gjøre enn å se på middagstidspunktene til familier. (siterte litt feil, meningen å sitere hi her) Endret 4. november 2022 av Bacteria 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Helt utrolig at man tenker omsorgssvikt i dette tilfellet.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Hvis de ikke får ta seg mat hjemme mellom de er ferdig på skolen og kl 20-21 er det jo omsorgssvikt. Så du kan jo høre med dem om de får det. Anonymkode: 6a675...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 Athena Catalina skrev (1 minutt siden): Helt utrolig at man tenker omsorgssvikt i dette tilfellet. Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #10 Skrevet 4. november 2022 Ha lyst på mat er ikke nødvendigvis et tegn på at man er veldig sulten. Anonymkode: 8aa9e...158 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #11 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sukk.... Anonymkode: 2c1b5...d27 ? Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 tussi84 skrev (12 minutter siden): Eh. De spiser sikkert noe hjemme før middagen om de er hjemme. At de bare går i kjøleskapet ditt når de er på besøk tenker jeg er mer respektløst enn bekymringsfullt Se utdyping i kommentarene Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 Hvor gamle er disse barna? Er de så små at de ikke kan forsyne seg med mat hjemme før middag? De høres jo ut som at de har mat til frokost og matpakke, men velger å ikke spise (nok) da. Anonymkode: 8aa9e...158 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er disse barna? Er de så små at de ikke kan forsyne seg med mat hjemme før middag? De høres jo ut som at de har mat til frokost og matpakke, men velger å ikke spise (nok) da. Anonymkode: 8aa9e...158 De får ikke lov å ta seg mat hjemme før middag. Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 Er de tynne og ser underernært ut? Anonymkode: d3d13...a1b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De får ikke lov å ta seg mat hjemme før middag. Anonymkode: 0a25a...a92 Dette har de fortalt? Har du spurt foreldrene om dette stemmer? Anonymkode: 8aa9e...158 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 At de faktisk har matpakke og får servert middag, bare litt sent, er langt bedre hva man ser i de fleste alvorlige saker om omsorgssvikt. Anonymkode: e33e6...e2c 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har de fortalt? Har du spurt foreldrene om dette stemmer? Anonymkode: 8aa9e...158 Dette har forelderen det gjelder fortalt. Fleire ganger. Til barna med meg tilstede. Anonymkode: 0a25a...a92
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle kanskje ha tenkt meg om før jeg postet. Det er mye mer til denne situasjonen enn bare sent måltid. Omsorgssvikt er det i denne familien. Dette er uten tvil da jeg har god kjennskap til begge sider og BV allerede har dratt dette veldig langt. De har bestemt seg for hva e skal gjøre med en part og er usikker på den andre. Ja de er skilt. Jeg prøver å holde det kort for å ikke skape noe gjenkjennelig. Ser det ble for kort. Spørsmålet er om BV vil se på dette konsekvente sene måltidet som en form omsorgssvikt og kunne bruke dette mot den ene parten. Vi snakker at barna går sultent fra frokost. De spiser ikke matpakkene sine og får ikke tilbud om annet før middag som er midt i normal leggetid. Kun det de får av andre. Anonymkode: 0a25a...a92 Her er det åpenbart foreldrekonflikt, og jo fler som blander seg inn i den, jo mer kaos blir det for de stakkars barna. Om de er så sulten som du skal ha det til, ville de vel har spist matpakken sin. Og hvordan vet du for sikkert at de ikke får spise mat hjemme før middag. Har forelderen som liksom nekter barna dette, fortalt det til deg selv? Anonymkode: 56b1b...83b 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå